هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به سرنوشت قبلی‌ها دچار می‌شود؟

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به سرنوشت قبلی‌ها دچار می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- در صورتی که محمدرضا داورزنی از ریاست فدراسیون والیبال کنار برود، نخستین عضو هیات اجرایی جدید کمیته ملی المپیک است که بدون فدراسیون خواهد بود.                                                        

به گزارش فوتبالی، محمدرضا داورزنی با نامه‌ای از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان از ابتدای دی ماه سال جاری بازنشسته می‌شود. اگر داورزنی این بازنشستگی را بپذیرد و از ریاست فدراسیون والیبال کنار برود، اولین عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک است که بدون فدراسیون می‌شود.   

در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک که ششم شهریور برگزار شد، داورزنی عضو هیات اجرایی شد و در صورت بازنشستگی، حدود چهار ماه بعد از عضویت در هیات اجرایی، فدراسیون خود را از دست می‌دهد. این اتفاق این نگرانی را ایجاد می‌کند که دوباره ماجرای هیات اجرایی دوره قبل تکرار شود.   

در دوره مدیریت قبل کمیته ملی المپیک، پنج عضو هیات اجرایی (مجید شایسته، مجید کیهانی، علی دادگر، علیرضا رحیمی و عبدی افتخاری) به دلیل بازنشستگی و یا پایان دوره، ریاست بر فدراسیون‌های خود را از دست دادند اما همچنان عضو هیات اجرایی باقی ماندند. آن زمان انتقاد زیادی وارد شد که چرا این افراد که دیگر سمتی در ورزش ندارند، در هیات اجرایی عضویت دارند و سفر های کمیته ملی المپیک را نیز از دست نمی دهند و از تمام مزایای کمیته ملی المپیک استفاده می کنند؟   

آن زمان انتقاد زیاد به کمیته ملی المپیک وارد شد که چرا در اساسنامه خود بندی را لحاظ نکرده که وقتی یکی از اعضا ریاست فدراسیون را از دست بدهد، در مورد ادامه حضورش در هیات اجرایی نیز تعیین تکلیف شود. به هر حال تجربه  نشان داده که وقتی اعضای هیات اجرایی بدون فدراسیون می‌مانند، انگیزه لازم را برای ادامه کار و اثر گذاری که به نفع ورزش باشد ندارند.   

اگر داورزنی از ریاست فدراسیون والیبال کنار برود، اولین نفر از هیات اجرایی دوره جدید می شود که فدراسیون ندارد.   

از میان دیگر اعضای هیات اجرایی، دوره ریاست علیرضا سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی، علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال، مهدی گودرزی رییس فدراسیون سه گانه، اسفند ماه به پایان می‌رسد و حمید عزیزی رییس فدراسیون گلف هم در انتظار برگزاری مجمع انتخاباتی است. باید دید این نفرات می توانند دوباره از مجامع خود رای اعتماد بگیرند یا خیر. در غیر این صورت هیات اجرایی فعلی در همان ابتدای کار به سرنوشت هیات اجرایی دوره قبل دچار می شود که اعضای آن در مجمع کمیته ملی المپیک، بدون فدراسیون و بدون حق رای بودند.

5960