برهانی و رویای آوردن لاماسیا به تهران

برهانی و رویای آوردن لاماسیا به تهران

پایگاه خبری فوتبالی - مدیر آکادمی استقلال درباره شرایط تیمهای پایه و بزرگسالان این باشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فوتبالی، گفت و گوی خبرنگار فوتبالی با آرش برهانی از توضیح کلی مهاجم اسبق آبی‌ها درباره شرایط تیمهای پایه استقلال شروع می‌شود: خدا را شکر وضعیت تیم های آکادمی استقلال خوب است. در سه رده سنی صدرنشین هستیم. فقط تیم نوجوانان در رده سوم جدول قرار دارد که مطمئن هستم آنها نیز به زوی خودشان را به صدر می‌رسانند. مهمتر از همه این‌ها باید به 13 بازیکن ملی پوش استقلال در رده های سنی مختلف اشاره کنم که یک خبر خوب و اتفاق جذابی برای هواداران است. این در حالی است که تا پیش از این معمولا ما یا ملی پوش نداشتیم و یا اینکه نهایتا یکی دو نفر داشتیم. از موفقیت های درون باشگاهی نیز باید به نظر مثبت ریکاردو ساپینتو برای حضور 5 بازیکن پایه در تیم بزرگسالان اشاره کنم و این نتیجه بخشی از برنامه‌ریزی مدنظر ما برای بازیکن‌سازی است.

برهانی خیلی دوست دارد آکادمی استقلال بتواند الگو برداری خوبی از آکادمی بارسلونا انجام دهد: چند وقت پیش پادکستی مربوط به زندگینامه لیونل مسی را گوش می‌کردم. او از 10 سالگی بارسلونا بوده و از همان ابتدا مدیران این باشگاه استعدادش را شناسایی کردند و به درستی او را پرورش دادند تا در نهایت برایشان به یک درآمد نجومی تبدیل شده است. جالب است بدانید که در حال حاضر هم چهار بازیکن فعلی بارسلونا همین مسیر را طی کرده‌اند. امیدوارم ما نیز بتوانیم برنامه هایمان در باشگاه استقلال را به درستی انجام دهیم و به همان سمت و سو برویم.

به گفته برهانی، همکاران او در کل کشور به دنبال پیدا کردن استعداد برای استقلال هستند: جا دارد از زحمات امین منوچهری، سیاوش اکبرپور و سبو شهبازیان تشکر کنم. این مربیان حتی در شهرستان‌ها کشف استعداد انجام داده‌اند و بیراه نیست اگر بخش مهمی از موفقیت تیم های رده پایه استقلال را به حساب همین موضوع بنویسیم.

از برهانی درباره وضعیت تیم بزرگسالان استقلال پرسیدیم. پاسخ او را بخوانید: فکر می‌کنم تا به اینجای کار عملکرد تیم بزرگسالان استقلال به نحوی بود که اعتماد هواداران نسبت به کادر فنی و بازیکنان را در پی داشته است و همه امیدوار به تکرار قهرمانی هستند. در چند وقت اخیر به خاطر چند بازیکن جوان تیمم با کادر فنی بزرگسالان بیشتر از قبل در ارتباط هستم و به جرأت می‌گویم همه بازیکنان به صورت همدل و با سختکوشی برای قهرمانی لیگ مصمم هستند. 

با توجه به پست برهانی در دوران بازی‌اش، او بهتر از هر کسی می‌تواند خط حمله استقلال را تحلیل کند: اینکه برخی‌ها نقد می‌کنند که مهاجمان استقلال کم گل می‌زنند باید ببینیم وظایفی که آقای ساپینتو به مهاجم تیم می‌دهد دقیقا چیست. به شخصه سبک بازی محبی را دوست دارم. ارسلان در شرایط خوبی است و قایدی را هم معتقدم باید در جام جهانی دیده می‌شد. اگر این بازیکن نسبت به قبل افت کرده باید همه جوانب را سنجید. به اعتقاد من حضور قایدی می‌توانست خلاقیت خط حمله تیم ملی را بالا ببرد. قطعا این بازیکنان در آینده به ارتقاء سطح فنی تیم استقلال کمک زیادی خواهند کرد.

پیش‌بینی درباره دربی سوژه بعدی صحبتهای برهانی است: ای کاش بعد از این تعطیلی طولانی مدت قرار به برگزاری دربی نبود. قطعا این موضوع نه برای استقلال خوب است و نه برای پرسپولیس. وقفه ای که در لیگ افتاد کیفیت همه بازی‌ها خصوصا دربی را پایین خواهد آورد. 

بخش آخر صحبتهای برهانی درباره وضعیت مالی استقلال است که شدیدا باعث نگرانی هواداران این تیم شده است:  اینطور به نظر می‌رسد آقای فتح الله زاده را به عنوان مدیرعامل منصوب کرده‌اند و دیگر رفته‌اند بدون اینکه فکر کنند ایشان چگونه به تنهایی می‌تواند این همه مشکل را حل کند. واقعا این وضعیت در شأن نام بزرگ استقلال نیست. اینکه مدام وعده وعیدهایی برای حل مشکلات مالی و امکانات باشگاه به بازیکنان داده می‌شود و در عمل اتفاقی نمی‌افتد، اصلا خوب نیست و تبعات منفی در پی خواهد داشت.