حذف ناباورانه برزیل در ماراتن پنالتی ها/ کرواسی با معجزه دستان لیواکوویچ در نیمه نهایی

حذف ناباورانه برزیل در ماراتن پنالتی ها/ کرواسی با معجزه دستان لیواکوویچ در نیمه نهایی

پایگاه خبری فوتبالی - کرواسی موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه 4-2 مقابل برزیل به پیروزی برسد و به جمع چهار تیم برتر برسد. 

به گزارش فوتبالی، از ساعت 18:30 به وقت تهران، اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 بین دو تیم برزیل و کرواسی در ورزشگاه اجوکیشن سیتی با قضاوت مایکل اولیور برگزار خواهد شد. سلسائو در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه چهار بر یک از سد کره جنوبی گذشت و کرواسی در ضربات پنالتی ژاپن را از پیش رو برداشت و جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست آورد. 

در نیمه اول شاهد بازی خوبی بودیم. کروات ها کنترل توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشتند، اما حملات برزیلی ها بسیار خطرناک تر بود. در هر صورت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. 

نیمه دوم نیمه دامنیک لیواکوویچ سنگربان کرواسی بود. لیواکوویچ با سیوهای بی نظیری که انجام داد باعث شد تا برزیل در وقت های قانونی نتواند به هیچ وجه از دیوار محکم کروات ها بگذرد و بازی به وقت های اضافی کشیده شود. 

در وقت های اضافی نیمار روی حرکت زیبا با لوکاس پاکتا توانست بالاخره قفل دروازه کرواسی را باز کند و مردم برزیل غرق در شادی شوند، اما این شادی در دقیقه 117 با ضربه پتکوویچ به غم و اندوه تبدیل شد و بازی با نتیجه یک بر یک به ضربات پنالتی کشیده شود. 

ضربات پنالتی

برای کرواسی ولاسیچ، مایر، لوکا مودریچ و میسلاو اورشیچ گلزنی کردند.

برای برزیل کاسمیرو و پدرو گلزنی کردند اما رودریگو و مارکینیوش پنالتی های خود را از دست دادند تا در کمال ناباوری برزیل توسط کرواسی حذف شود.