گزارش فنی/ کامبک تیم ملی با کی‌روش؟ هرگز ندیدیم!

گزارش فنی/ کامبک تیم ملی با کی‌روش؟ هرگز ندیدیم!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی برای صعود از گروه دوم تنها یک گل کم آورد اما این فقط همه ماجرا نبود.

به گزارش فوتبالی، این بار برخلاف دوره قبلی در روسیه، تیم ملی فرصتی نداشت که طارمی دروازه را کج ببیند و فقط در لحظات پایانی بازی خودش را پرت کرد اما فقط نیمی از کف پاهایش به توپی رسید که بین پاهای دروازه بان آمریکا بین ماندن و رفتن مانده بود و در کل طارمی در آن صحنه جز شلوغ کاری برای وی ای آر نتوانست کاری از پیش ببرد. دروازه بان آمریکا هم مسلط روی صحنه بود و البته خطایی هم روی طارمی انجام نشده بود تا در نهایت داور سوت پایان بازی را بزند.

اما راستش را بخواهید، پایان پرونده صعود اما از خیلی قبل بسته شده بود. درست از همان لحظه‌ای که ضربه سر دست به پولیسیچ رسید و دروازه‌ تیم ملی فوتبال ایران باز شد. خوردن گل اول وقتی کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی نشسته یعنی پایان همه چیز. این را مرور آمار و البته کارنامه تقریبا 10 ساله این همکاری کارلوس کی روش با تیم ملی فوتبال ایران نشان می‌دهد.

حقیقت این است که تیم ملی در 100 بازی زیرنظر کی‌روش هرگز بعد از خوردن گل اول چه در بازی دوستانه و چه در بازی رسمی، نتوانسته کامبک کامل بزند و با دست پر، زمین را ترک کند و بازی را ببرد. نقطه تاریک کارنامه کی‌روش که البته کمتر به آن پرداخته شده است. 

داستان از این قرار است که 23 بار با مرد پرتغالی، تیم ملی فوتبال ایران از رقیب عقب افتاده و در 15 مورد، زمین را با شکست ترک کرده است و در 7 بازی دیگر هم فقط توانسته است، عقب‌ماندگی را جبران کند و بازی را به تساوی بکشد و در واقع هیچگاه خبری از بردن نبوده است.

نقطه غم‌انگیز ماجرا این است که در برابر آمریکا در جام جهانی همان کامبک نصفه و نیمه و تبدیل باخت به مساوی، چاره کار تیم ملی برای صعود می‌شد اما کی روش و تیم ملی با سرمربیگری کی‌روش، ترک عادت نکرد و درنهایت ایران این بازی حیثیتی را باخت و تیم ملی را کماکان در حسرت صعود ماند تا در ششمین جام جهانی که تیم ملی فوتبال ایران حضور داشته نتواند از گروهش صعود کند.

* باخت

1- برابر انگلیس در جام جهانی 2022، تیم ملی گل اول را خورد و درنهایت، و بازی شش بر دو شد و سنگین ترین شکست تاریخ تیم ملی در جام جهانی والبته یکی از سنگین ترین شکست تاریخ تیم ملی فوتبال ایران اتفاق افتاد.

2- برابر آمریکا در جام جهانی 2022، تیم ملی گل اول را خورد و بازی با همین نتیجه تمام شد و بازی حیثیتی را ایران باخت و این در حالی بود که ایران با یک تساوی هم به مرحله حذفی صعود می کرد.

3- پیش از شروع بازیهای مرحله گروهی جام جهانی، تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی که نمی دانیم ترکیبش چه بود، در یک بازی دوستانه پشت درهای بسته، دو بر صفر از تیم ملی فوتبال تونس شکست خورد. آنجا هم گل اول را خورد و بعد هم گل دوم. البته از ترکیب تیم ملی بی خبریم و نمی دانیم گل اول را ایران در چه دقیقه ای خورده، چه برسد به گل دوم!

4- در جام ملتهای آسیای 2019، تیم ملی گل اول را از ژاپن خورد و درنهایت 3 صفر بازنده شد. یک بازی سراسر دفاعی و ضعیف که ایران به جز یک شوت سردار آزمون، هیچ موقعیت دیگری نداشت. تیم ملی گل اول را خورد و بعد دو گل دیگر را دریافت کرد.

5- در سال 2018 و در یک بازی دوستانه با یک گل به خودی برابر تونس شکست خورد. کلا باخت خور تیم ملی به تونس خوب است!

6- سال 2018 و در یک بازی دوستانه برابر ترکیه، تیم ملی گل اول را خورد اما در نهایت دو بر یک به ترکیه باخت. در آن بازی هم تیم ملی، اول گل خورد و بعد گل دوم را هم دریافت کرد و اصلا دو بر هیچ عقب بود. در دقایق تلف شده بود که ایران، یکی از گلهای خورده را توسط اشکان دژاگه، جبران کرد.

7- در جام جهانی 2018، گل اول را از اسپانیا روی اشتباه رامین رضاییان خورد و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید. 

8- سال 2015 و در یک بازی دوستانه، تیم ملی گل اول را از سوئد خورد و در نهایت بازی سه بر یک به سود سوئد به پایان رسید.

9- سال 2014، تیم ملی گل اول را از گینه در یک بازی دوستانه خورد و در نهایت بازی را دو بر یک باخت.

10- در جام جهانی 2014، در بازی ایران – آرژانتین، تیم ملی در ثانیه های پایانی بازی، توسط لیونل مسی از آرژانتین گل خورد و بازی با همین تک گل تمام شد.

11- در جام جهانی 2014، تیم ملی گل اول را از بوسنی خورد و بازی را 3 یک باخت. تیمی که خسته بود و در آن بازی بسیار بد هم بازی کرد.

12- در مقدماتی جام جهانی 2014، تیم ملی در یک بازی پرانتقاد، گل اول را از لبنان خورد و یک بر صفر به لبنان باخت. بازی که داشت صعود تیم ملی به خطر می انداخت.

13- در مقدماتی جام جهانی 2014، تیم ملی فوتبال ایران گل اول را از ازبکستان خورد و یک بر صفر به ازبکستان و آن هم در تهران باخت. پس از آن بازی بود که سیدمهدی رحمتی در اوج کیفیت و بلوغ، به خاطر اختلاف نظر با کی روش، از تیم ملی خداحافظی کرد.

14- سال 2013 و در یک بازی دوستانه، گل اول را از عمان در مسقط خورد اما در نهایت سه بر یک به عمان باخت. 

15- سال 2012 و در یک بازی دوستانه، تیم ملی گل اول را از آلبانی خورد و باخت.

* مساوی

1- در بازی دوستانه سال 2022 برابر سنگال، ایران گل اول را خورد اما در نهایت بازی یک بر یک شد. 

2- در جام جهانی 2018، ایران گل اول را از پرتغال خورد اما با تنها اشتباه وی ای آر در جام جهانی 2018 روسیه، یک پنالتی برای ایران گرفته شد و کریم انصاری فرد آن را به گل تبدیل کرد.

3- در یک بازی دوستانه برابر ونزوئلا در سال 2018، بازی درحالی مساوی شد که گل اول را ایران خورد.

4- سال 2017 و در مقدماتی جام جهانی، گل اول را ایران از سوریه خورد و در نهایت بازی 2 بر 2 به پایان رسید.

5- در پیش‌مقدماتی جام جهانی، گل اول را سال 2015 تیم ملی از عمان گل اول را دریافت کرد اما در نهایت بازی مساوی شد تا ایران شکست نخورد. 

6- برابر آنگولا در یک بازی دوستانه در سال 2014، گل اول را ایران از این تیم آفریقایی دریافت کرد اما گل مساوی  را زد تا در نهایت بازی یک بر یک تمام شود.

8- سال 2012 و در یک بازی دوستانه، ایران 2 صفر از اردن عقب افتاد اما دو گل را تیم ملی جبران کرد تا مقابل اردن، بازنده نباشد. 

7- سال 2011 در خانه بحرین، گل اول را در پیش مقدماتی جام جهانی برزیل، تیم ملی در منامه از بحرینی ها خورد اما مجتبی جباری در وقتهای تلف شده یک گل حساس برای ایران زد تا ملی پوشان مقابل بحرینی که در تهران شش گل خورده بود، بازنده نباشد و از شکست فرار کند. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی