گل دوم ژاپن به اسپانیا چگونه تایید شد؟

گل دوم ژاپن به اسپانیا چگونه تایید شد؟

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی ژاپن موفق شد با نتیجه دو بر یک تیم ملی اسپانیا را شکست دهد و بدین ترتیب به عنوان صدرنشین گروه E رقابت ها راهی دور حذفی شود و در مرحله بعد حریف تیم ملی کرواسی شود.

به گزارش فوتبالی، گل دوم ژاپن به اسپانیا در دقیقه 51 توسط آئو تاناکا به ثمر رسید. این گل روی پاس کارو میتوما زده شد. در تصاویر ابتدایی به نظر می رسید که کارو میتوما توپ را در حالی که از خط عرضی عبور کرده است به داخل زمین برگردانده و بدین ترتیب گل دوم ژاپن به ثمر رسیده است. در ابتدا هم گل تایید نشد اما پس از صحبتی که داور مسابقه با اتاق VAR داشت گل دوم ژاپنی ها مورد تایید قرار گرفت.

در واقع در جام جهانی 2022 قطر در توپ ها از یک تکنولوژی ویژه استفاده می شود که موقعیت توپ را به نسبت خطوط مختلف به طور دقیق نشان می دهند. با استفاده از این تکنولوژی هم آفسایدگیری راحت تر انجام می شود و هم به طور دقیق می توان فهمید که توپ از خط های طولی و عرضی عبور کرده است یا نه. در این صحنه تکنولوژی ویژه آدیداس که توپ ها بر اساس آن طراحی شده است، نشان داد که این توپ از خط به طور کامل رد نشده بود و گل دوم ژاپن به اسپانیا صحیح بود.

فیلم گل دوم ژاپن به اسپانیا

1470