قطعی شدن صعود پرتغال به مرحله حذفی جام جهانی 2022

قطعی شدن صعود پرتغال به مرحله حذفی جام جهانی 2022

پایگاه خبری فوتبالی - صعود تیم ملی پرتغال به مرحله یک هشتم نهایی بعد از پیروزی دو بر صفر مقابل اروگوئه در جام جهانی 2022 قطر قطعی شد. 

به گزارش فوتبالی، از ساعت 22:30 به وقت تهران، تیم‌های پرتغال و اروگوئه از چهارچوب هفته دوم مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر در استادیوم لوسیل مقابل هم صف آرایی کردند. در هفته اول رقابت‌ها پرتغال در یک بازی جذاب و پرگل با نتیجه سه بر دو مقابل پرتغال به پیروزی رسید، اما اروگوئه مقابل کره جنوبی با نتیجه یک بر یک متوقف شد. در 3 دیدار گذشته دو تیم هر کدام یک پیروزی کسب کرده اند و یک بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. این دو تیم در جام جهانی 2018 نیز مقابل هم صف آرایی کردند که در نهایت اروگوئه با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. 

در نیمه اول پرتغال کاملاً تیم برتر میدان بود و 70% مالکیت توپ را در اختیار داشت. شاگردان سانتوس چند بار تا آستانه فروپاشی دروازه اروگوئه پیش رفتند، اما موقعیت‌ها به خاطر بی دقتی مهاجمان از دست رفت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. 

در نیمه دوم پرتغال سانتر مواج برونو فرناندز وارد دروازه شد تا در دقیقه 54، بازی یک بر صفر شود. در ادامه اروگوئه چند موقعیت خوب گلزنی توسط لوئیس سوارز به دست آورد، اما در گلزنی ناکام ماند تا این که در دقیقه 90+3 برونو فرناندز از روی نقطه پنالتی گل دوم و تیر خلاص را زد. 

4416