هری کین یا فیل فودن؛ کدامیک بهترین بازیکن تیم رقیب ایران است؟

هری کین یا فیل فودن؛ کدامیک بهترین بازیکن تیم رقیب ایران است؟

پایگاه خبری فوتبالی- به باور «وین رونی»، بازیکن بزرگ اسبق سه شیرها و منچستریونایتد، «فیل فودن» بهترین بازیکن انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.                                        

به گزارش فوتبالی به نقل از ایرنا، مسابقات فوتبال باشگاهی در اروپا به طور موقت به پایان رسید. هر چند فصل باشگاهی به اتمام نرسیده و هنوز راهی طولانی تا پایان باقی مانده اما به خاطر در پیش بودن جام جهانی قطر، رقابت‌های اروپایی دچار وقفه شده است.   

به این ترتیب فاز آماده‌سازی سریع و فشرده تیم‌های ملی در مدت یک هفته‌ای برای حضوری مرتب و آماده در آوردگاه جهانی فوتبال در قطر آغاز شده است.  

در این حال کارشناسان به ارزیابی تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ مشغول هستند.   

یکی از چهره‌های مهمی که این روزها در ارتباط با تیم ملی فوتبال انگلیس، نخستین حریف تیم ملی ایران در گروه B بازی‌ها، مرتب نظر می‌دهد، «وین رونی»، اسطوره منچستریونایتد و مهاجم اسبق سه شیرهاست.  

این چهره ۳۷ ساله بعد از آنکه در مورد کریستیانو رونالدو نظر داد و اعجوبه پرتغالی را به رفتارهای صحیح سفارش کرد، در مورد ترکیب بازی تیم انگلیس برابر ایران، باورش را بیان کرد و گفت چهره‌های مثل تریپیر و استرلینگ نباید مقابل مردان کارلوس کی‌روش در روز ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان ۱۴۰۱) در ورزشگاه خلیفه الریان به میدان روند.   

اما رونی در جدیدترین اظهار نظر خویش، به ارزیابی فورواردهای تیم ملی انگلیس پرداخت و در فاصله کم تا شروع بازی‌ها، حرفی زد که احتمالا نقطه مقابل نظر دیگر کارشناسان کشورش است.   

او عنوان کرد بهترین بازیکن تیم انگلیس،نه هری کین (تاتنهام) بلکه فیل فودن (منچسترسیتی) است.   

   درخشش بسیار فیل فودن

   در فصل جاری لیگ برتر که ۱۴ هفته از آن سپری شده و آرسنال با ۳۷ امتیاز صدرنشین است، فودن ۲۲ ساله درخشش زیادی داشته و بازی‌های قابل توجهی برای منچسترسیتی انجام داده است. او ۸ گل در مسابقات برای آبی‌های آسمانی به ثمر رسانده  و درخشان‌ترین عملکردش، هت‌تریک خیره‌کننده مقابل منچستریونایتد بود.   

با این عملکرد، شاگرد جوان پپ گواردیولا با اعتماد به نفس بالایی به جام جهانی می‌رود و احتمالا خواب و خیالاتی هم برای بازی‌ها در سردارد. اما قبل از آنکه فودن با سه شیرها به دوحه و هتل لوکس السوق برسد، وین رونی درباره‌اش نظر داد. به باور گلزن اسبق منچستریونایتد، بهترین بازیکن کنونی تیم گرت ساوت گیت، فودن است.  

اسطوره شیاطین سرخ تصور می‌کند فودن در گلزنی و ایجاد موقعیت قابلیت بالایی دارد و می‌تواند در بزنگاه‌های مختلف به تیم ملی کمک کند.

   تحلیل رونی

   رونی در یادداشتی که برای روزنامه تایمز نوشت، در مورد این که چرا فودن از همه و حتی هری کین (که بسیاری از کارشناسان مهاجم تاتنهام را بهترین عضو تیم انگلیس می‌دانند) بهتر است، نظر داد و دلیل آورد.  

او عنوان کرد: نحوه عملکرد فیل در چند سال گذشته نشان می‌دهد بهترین بازیکن انگلیس است. او موقعیت‌هایی را خلق می‌کند و گلزن است. او این کار را فقط برای تیم انگلیس نکرده و در خدمت منچسترسیتی هم بوده است. فکر می‌کنم او همه چیزهای که شما برای برتر بودن نیاز دارید، در اختیار دارد و از نظر فنی و توانایی بهترین بازیکنی است که ما در اختیار داریم.   

بازیکن سابق منچستریونایتد افزود: داشتن جک گریلیش و جیمز مدیسون به عنوان بازیکن ذخیره فوق‌العاده است. گریلیش می‌تواند از سمت چپ یا راست وارد شود و نقش بازیکن شماره ۱۰ را بگیرد تا گرت ساوت گیت از دیگر گزینه‌های روی نیمکتش خوب استفاده کند. 

   مثلث فودن، کین و ساکا

   به باور رونی که خود مهاجم تکنیکی و توانمندی بود، فودن در خط حمله در کنار هری کین و بوکایو ساکا می‌تواند خط آتشینی را برای انگلیس بوجود آورد.

   اسطوره سابق سه شیرها گفت: اگر من مربی باشم، فکر می‌کنید در تیم من فودن چگونه عمل خواهد کرد؟ در این حالت، با ورود ساکا به عنوان وینگر راست، من فودن را در سمت چپ خط حمله آزاد می‌گذارم و اجازه می‌دهم نزدیک‌تر به بازیکنان باشد. به او این امکان را می‌دهم که در حرکت‌های یک در مقابل یک قرار گیرد و امکان سانتر به محوطه جریمه که در آن بسیار خوب عمل می‌کند، را داشته باشد.

   تمجید از هری کین   

رونی هرچند از فودن به عنوان بهترین بازیکن انگلیس نام می‌برد اما توانمندی‌های هری کین را نیز مورد تمجید قرارداده است. به همین خاطر عنوان کرد: هری کاپیتان و گلزن است. همینطور بازیکنی است که می‌تواند تفاوت ایجادکند.   

وی افزود: اگر سوال شود که آیا انتظار دارم که هری رکورد گل‌های مرا در تیم انگلیس در این تورنمنت بشکند؟ پاسخ می‌دهم بله، امیدوارم اینطور باشد. واقعا هر چه زودتر رخ دهد، بهتر خواهد بود.

5960