عکس؛ تخریب یکی از ورزشگاه‌های جام جهانی 2022 قطر

عکس؛ تخریب یکی از ورزشگاه‌های جام جهانی 2022 قطر

پایگاه خبری فوتبالی - شاید خاص ترین ورزشگاه جام جهانی 2022 قطر، ورزشگاه راس ابو عبود یا همان ورزشگاه 974 بود؛ ورزشگاهی که در شهر دوحه قطر با استفاده از 974 کانتینر ساخته شده بود.

به گزارش فوتبالی، پس از مرحله یک هشتم نهایی، فعالیت ورزشگاه 974 در جام جهانی 2022 قطر به پایان رسید و بدین ترتیب جمع آوری و تخریب آن شروع شد. از ابتدا برنامه همین بود که این ورزشگاه جمع آوری شود و از یک خلاقیت ویژه در ساخت آن استفاده شده بود.

استادیوم 974 یک استادیوم دوست‌دار محیط زیست است که منحصراً برای جام جهانی قطر ساخته شده بود. نام این ورزشگاه از روی پیش شماره بین المللی قطر یعنی عدد 974 گرفته شده بود. ضمن اینکه استادیوم مذکور با استفاده از مصالح ساختمانی قابل بازیافت و 974 کانتینر حمل و نقل ساخته شده است.


در ابتدا، این احتمال وجود داشت که استادیوم 974 برای جام ملت‌های آسیا 2023 نیز مورد استفاده قرار گیرد، اما مقامات قطری تمایل دارند تا طبق برنامه آن را تخریب کنند. کشورهای توسعه نیافته در آفریقا احتمالاً گزینه هایی برای دریافت این 974 کانتینر هستند اما برخی دیگر از کشور ها هم پیشنهاد هایی برای خرید کانتینر ها داده اند.

این استادیوم با میزبانی از 6 بازی مرحله گروهی و یک بازی مرحله یک هشتم نهایی میان کره جنوبی و برزیل، ناپدید می شود.
1470