گزارش آماری/ درباره پرسپولیس- مس؛ یکی از 6تایی‌ها

گزارش آماری/ درباره پرسپولیس- مس؛ یکی از 6تایی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس در هفته یازدهم، امروز از مس کرمان میزبانی می‌کند.

به گزارش فوتبالی، مهمانی که این فصل، تیم بی‌آزاری در خانه رقبا بوده و در آخرین مصاف لیگ برتری‌اش با پرسپولیس، در کرمان با 6 گل شکست خورده است.

1/ پرسپولیس و مس، امروز برای هفدهمین بار در لیگ برتر برابر هم قرار می‌گیرند. در 16 مصاف قبلی، 5 برد به نام پرسپولیس ثبت شده و 4 بازی را هم مس برده. 7 رویارویی یعنی تقریبا نیمی از تاریخچه دو تیم هم برنده نداشته است.

2/ مس تنها یک بار موفق به شکست دادن پرسپولیس در تهران شده است: لیگ هشتم با تک گل روح‌الله عطایی. پرسپولیس در 4 میزبانی‌اش از مس، برنده شده و 3 بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

3/ مس صاحب ضعیف‌ترین رکورد انتظار برد در این فصل است: آنها برای جشن گرفتن برد دوم (که هفته قبل برابر صنعت نفت، رقم خورد)، 6 هفته صبر کردند. 

4/ پرسپولیس صاحب بهترین سد دفاعی این فصل است. آنها فقط 3 گل خورده‌اند: بهترین خط دفاع و با 7 بار بسته نگه داشتن دروازه‌شان، رکورددار کلین‌شیت هم هستند.

5/ مس را باید ضعیف‌ترین مهمان فصل لقب داد. تیمی که هنوز بیرون از کرمان، رنگ برد را ندیده، فقط توانسته دروازه نفت را بیرون از خانه باز کند و البته گلی در 4 مهمانی آخرش نزده است. از آخرین گل زده تیم فرزاد حسین‌خانی در بازیهای بیرون از خانه، 410 دقیقه می‌گذرد.

6/ 36 گل در 16 رویارویی قبلی دو تیم رد و بدل شده است که در مقیاس لیگ برتر، آمار بدی نیست.

7/ پرسپولیس به اندازه قدرتش در فاز دفاعی، در فاز هجومی ضعف دارد. در 4 بازی آخر پرسپولیس در این فصل، تنها 3 گل رد و بدل شده که سهم تیم گل‌محمدی، 2 گل زده بوده است.

8/ رسیدن به تور دروازه پرسپولیس در این فصل برخلاف فصل قبل، اصلا کار راحتی نیست. از آخرین گل خورده آنها، 295 دقیقه می‌گذرد و تنها 3 تیم تراکتور، هوادار و نفت موفق به فتح دروازه پرسپولیس شده‌اند.

9/ یک سوم گلهای خورده پرسپولیس در این فصل، مربوط به بازیهای خانگی است. تراکتور، تنها تیمی است که این فصل موفق به باز کردن دروازه آنها در ورزشگاه آزادی شده است.

10/ مس در این فصل اولا هرگز بیرون از خانه برنده نشده و ثانیا هرگز در دو بازی پیاپی، رنگ برد را ندیده است. آنها هفته قبل برنده شدند و طبق دو گزاره قبلی، شانسی برای بردن پرسپولیس ندارند. از طرف دیگر، مس در بازیهای بیرون از خانه‌اش فقط از فولاد امتیاز گرفته است.

11/ مس برابر پرسپولیس در لیگ برتر، گلی در 2 بازی آخرش نزده و در 3 رویارویی آخر هم برنده نشده است. این درحالیست که پرسپولیس در هر 5 مصاف آخرش برابر مس، گل زده.

12/ اولین مصاف لیگ برتری یحیی گل‌محمدی با مس در لیگ دوازدهم و روی نیمکت همین پرسپولیس در آزادی بود که مساوی شد. گل‌محمدی در آمار کلی برابر مس 3 برد و یک مساوی دارد که یکی از بردهایش در لیگ یک با اکسین بوده است.

13/ تنها رویارویی فرزاد حسین‌خانی با پرسپولیس و گل‌محمدی مربوط است به بازی جام حذفی روی نیمکت مس نوین که با شکست 3 صفر تمام شد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی