کراوات تختی از پوشش تندیس حذف شد!

کراوات تختی از پوشش تندیس حذف شد!

پایگاه خبری فوتبالی- طبق عکسهایی که از داخل موزه کمیته ملی المپیک به بیرون درز کرده است، کراوات جهان پهلوان تختی در موزه ملی ورزش از تندیس او حذف شده است!

به گزارش فوتبالی، تصاویر منتشر شده از موزه ملی ورزش ایران حاکی از این است که کراوات تختی از لباس او  در مجسمه نصب شده، حذف شده است.

تندیس زنده یاد جهان پهلوان تختی در  تیرماه سال 1400 در موزه ملی ورزش با حضور مسئولین ورزش کشور رونمایی شد‌ و همان ژست‌ معروف مرحوم تختی با کت‌وشلوار و کراوات‌ مشکی با پیراهنی سفید و دستی که برای پاسخ به ابراز احساست مردم بلند‌ شده‌ در آن مشخص بود و همان زمان هم کسی مشکلی با کراوات تختی نداشت اما امروز کانال روزنامه ایران ورزشی با انتشار عکسی خبر از تغییر در پوشش مجسمه تختی داد. 

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد کراوات تختی از لباس او در این مجسمه حذف شده است، اما هنوز مشخص نیست این اقدام‌ از سوی چه کسی صورت گرفته و دلیلش چه بوده است. در همه تصاویری که از تختی در آرشیو فضای مجازی و رسانه ها و حتی تصاویر تلویزیونی وجود دارد، او با کراوات است و تا امروز، هیچ زمان نشنیده ایم که کراوات او در تصاویر حذف شود. برخی این اتفاق را باورنکردنی تلقی می کنند!

تندیس تختی که در مرکز موزه المپیک و پارالمپیک قرار دارد پیش از این به عنوان نماد ملی این موزه معرفی شده بود.

7655