هاشمی: بودجه کمیته ملی المپیک ۱۰۹۰ میلیارد است

هاشمی: بودجه کمیته ملی المپیک ۱۰۹۰ میلیارد است

پایگاه خبری فوتبالی- دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه بودجه این کمیته ۱۰۹۰ میلیارد است گفت: اگر ورزشکاران و رؤسای فدراسیون‌ها در ماجرای حقوق پرداختی توجیه نیستند، ما نباید جواب بدهیم.

به گزارش فوتبالی، مناف هاشمی بعد از جلسه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران گفت: امروز سی‌وشمشمین جلسه هیئت اجرایی بود و چند موضوع در دستور کار بود و به جمع‌بندی نسبی رسیدیم. اصلی‌ترین موضوع مباحث بودجه بود. با توجه به ابلاغ بودجه، اصلاحاتی در بودجه کمیته صورت گرفت. این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. بودجه در حوزه عمرانی و جاری مبلغ 1090 میلیارد تومان است که 140 میلیارد برای عمرانی و مابقی برای هزینه‌های جاری خواهد بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: سه رویداد بزرگ داریم. اصلی‌ترین آن المپیک است که نگرانی‌ها و دغدغه‌ها برای سال جاری نخواهیم داشت. سهم فدراسیون‌ها در 6 شاخص بررسی شد و اعداد و ارقام را مدنظر قرار دادیم و سهم فدراسیون‌ها را منتشر می‌کنیم. این مسئله رشد خوبی داشته و حدوداً برخی را بین 15 تا 30 درصد و برخی را 30 درصد اضافه کردیم.

هاشمی گفت: رویدادهای مرتبط با بازی‌های آسیایی 2026 ناگویا را در دستور کار قرار داده و بخشی از بودجه را برای آن مدنظر قرار دادیم. یک عدد مدیریتی در اختیار هیئت اجرایی قرار گرفت تا در صورت لزوم به فدراسیون‌ها پرداخت شود. انجمن‌ها و سبک‌هایی که فدراسیون نیستند، اما در بازی‌های داخل سالن و بازی‌های آسیایی حضور دارند را نیز مدنظر قرار دادیم تا دچار مشکل نشوند.

وی یادآور شد: نکته دیگر لیست اعضای کاروان المپیک 2024 با توجه به کسب سهمیه است. تا الان 34 سهمیه داشته‌ایم که امیدواریم با یک نفر در تنیس روی میز به 35 برسد. البته در چند رشته دیگر شانس داشته و امید داریم به 39 یا 40 سهمیه برسیم. همچنین 44 نفر به عنوان پشتیبان شامل اعضای کادر فنی، پزشک و ... در لیست داریم که بتوانیم آنها را در المپیک در کنار ورزشکاران داشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: بین 7 تا 14 نفر را به عنوان پشتیبان غیر فنی داریم. محدودیت‌هایی داریم و به همین دلیل جمعیت کادر سرپرستی کمتر است. از بین آنها 2 نفر پزشک هستند و در مجموع تعداد کادر سرپرستی نسبت به دوره قبل کمتر شده است. در کادر خبرنگاران هم 9 نفر به همراه رئیس مرکز رسانه کمیته المپیک داریم که این جدا از لیست صدا و سیما است و آنها جدا هستند. تعداد مقامات و مدیران هم محدود در آنجا هستند و وزیر ورزش در هفته دوم در پاریس حضور پیدا می‌کنند. «صلح برای کودکان» به عنوان شعار کاروان انتخاب شده و نام کاروان هم «خادم الرضا» است.

هاشمی تصریح کرد: ندا شهسواری که در تنیس روی میز برای سومین بار سهمیه گرفته به عنوان پرچمدار زن و مهدی الفتی عضو تیم ژیمناستیک به عنوان پرچمدار مرد المپیک 2024 پاریس انتخاب شدند. فاطمه مجلل هم در اختتامیه المپیک پرچمدار خواهد بود.

وی اظهار داشت: درباره افسر محافظت از ورزشکاران باید بگویم کسانی که در این پست هستند، در رشته‌های مدیریتی و روانشناسی و با شرح وظایفی که وجود دارد، IOC تا سه نفر را سهمیه می‌دهد ولی ما هنوز در این باره تصمیم نگرفته‌ایم.

هاشمی درباره انتقاد وزنه‌برداران گفت: اجازه بدهید ما با آنها بحث روبه‌رو شدن نداشته باشیم. آنها تخت فشار روحی و روانی هستند و به همین دلیل جواب ندادیم، اما برای همه فدراسیون‌ها در قالب شاخص، از 200 تا 15 میلیون به هر ورزشکار پرداخت می‌شود. بین این دو عدد تشخیص مرکز نظارت و فدراسیون است. ورزشکاری داریم که 60 و حتی 100 میلیون می‌گیرند. در واقع شاخص وجود دارد و ما هیچ فرقی قائل نمی‌شویم.

وی اضافه کرد: ورزشکاران از سوی مرکز نظارت مورد ارزیابی ماهانه قرار می‌گیرند. همچنین روزی سه میلیون اعتبار برای ورزشکاران در اردو در نظر می‌گیریم. ملاک اصلی پنج شاخص است و اگر ورزشکاران و رؤسای فدراسیون‌ها توجیه نیستند، ما نباید اینجا جواب بدهیم. می‌گویند آنها را در حد مدال ندیده‌ایم، در این باره اگر ورزشکاری مدال بهتری بگیرد، پول عقب مانده به او پرداخت می‌شود. تلاش ما این است که کوتاهی نکنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اگر 40 سهمیه بگیریم، بدانید که به لحاظ کیفی نسبت به دوره‌های قبل عقب نیستیم. پاداش پای سکوی برخی کشورها مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه به اندازه ما نیست. شاید برخی در کشورهای عربی و آسیای میانه مانند ما باشد، ضمن اینکه اینها جدا از پاداش ریاست جمهوری و دولت است.

هاشمی درباره بازی‌های زمستانی هاربین گفت: کلیات آن تصویب شد و درباره جزئیات آن با دفاع فدراسیون اسکی و کوهنوردی در هیئت اجرایی، تصمیم می‌گیریم. رشته‌هایی اعزام می‌شوند که براساس یکسری شاخص‌ها باشند. درخصوص بازی‌های داخل سالن آسیا هم ملاک اعزام فقط مدال است. ملاک اصلی اعزام؛ کسب مدال طلا است، اما برای برخی رشته‌ها ، ملاک اعزام را کسب نقره و برنز در نظر گرفته‌ایم.

7474