تیم منتخب هفته نهم؛ 3 برنده بزرگ

تیم منتخب هفته نهم؛ 3 برنده بزرگ

پایگاه خبری فوتبالی- گروه رسانه های "فوتبالی" با تلاش بخش فنی و آنالیز فوتبالی، تیم منتخب هر هفته لیگ برتر را معرفی می کند.

به گزارش فوتبالی، نساجی، آلومینیوم و تراکتور؛ این 3 تیم را باید برنده‌های بزرگ هفته لقب داد. نساجی در سیرجان، کاری را انجام داد که کمتر تیمی توانش را دارد. آلومینیوم صاحب بردی شد با کمترین دردسر و موقعیت دادن به حریف. تراکتور هم روی کامبک، کامبک زد. بنابراین طبیعی است که بخش عمده‌ای از ترکیب اصلی تیم منتخب هفته را مردانی تشکیل بدهند که پیراهن این 3 تیم را بر تن دارند: 7 نفر. 4 سهمیه دیگر هم به مثلث سنتی استقلال، پرسپولیس و سپاهان تعلق می‌گیرد و نفر آخر هم بازیکنی است از تیم بازنده نفت با راندمان کاری بالا.

* علیرضا حقیقی

    با کلکسیونی از واکنش‌های طلایی، کاری را که هرگز درون دروازه گل‌گهر انجام نداده بود را برابر آنها انجام داد. حقیقی با 11 مهار، رکورد مهار در یک بازی تاریخ لیگ برتر را شکاند. او بخصوص از دقیقه 83 به بعد، پرکارترین بازیکن زمین بود و پیاپی توپ گرفت.

ذخیره: یک اشتباه از سوی مدافع خودی، روز خوب و درخشان حبیب فرعباسی را خراب کرد. دروازه‌بان ذوب‌آهن برابر استقلال، جایگیری‌های معرکه‌ای داشت.

* کوین یامگا

حتی اگر از مهاجم حریف دریبل بخورد و عقب بیفتد، بازهم درنهایت برنده این دوئل و صاحب توپ کسی جز کوین یامگا نیست. شماره 11 استقلال بعد از نشان دادن عیار هجومی‌اش در فصل قبل، حالا در نقش یک مدافع راست هم توانمند و ماهر نشان می‌دهد.

ذخیره: مهمترین نکته درباره دانیال جهانبخش، علاقه‌اش به کارهای هجومی و حضور در یک‌سوم دفاعی رقباست؛ مدافع راستی با 2 گل زده در این فصل.

* گئورگی ولسیانی

شاید در نگاه اول، حضورش در تیم منتخب عجیب باشد ولی هر دو صحنه مهم بازی پرسپولیس و مس رفسنجان با «اکت» او رقم خورد؛ سلیمان‌زاده برای جلوگیری از ضربه سر ولسیانی، توپ را با دست زد و شوت محکم پریرا در آستانه ورود به دروازه با حرکت ولسیانی، دفع شد.

ذخیره: برخلاف مرادمند و غلامی، رافائل سیلوا اهل نمایش در کارهای دفاعی نیست و البته قدرت و دقتش در ارسال پاس‌های بلند از یک‌سوم دفاعی هم ستودنی است.

* حامد شیری

درست بعد از همان روزی که نساجی در تهران برابر استقلال، تا یک قدمی گلباران شدن پیش رفت، حامد شیری به قلب خط دفاع برگشت و نتیجه‌اش شد 7 امتیاز در 3 بازی. در تنها صحنه‌ای که حقیقی برابر گل‌گهر تسلیم شده بود، شیری با نجات دروازه، کلین‌شیت را حفظ کرد.

ذخیره: درخشان در گل‌گهر و حالا نساجی؛ علیرضا ابراهیمی دوباره به روزهای خوبش بعد از انتقال عجیب به پرسپولیس برگشته است.

* ابوالفضل رزاق‌پور

برخلاف سمت راست تراکتور، رزاق‌پور به اندازه‌ای در سمت چپ حرکت و تحرک دارد که هافبک‌هایی مانند واگنین و آلوز، همیشه نگاه ویژه‌ای به این سمت زمین دارند. گل کلیدی بازی با نفت را ارسال او برای عباس‌زاده ساخت و تراکتور را به بازی برگرداند.

ذخیره: انجام درست وظایف یک مدافع و حضور کلیدی در ضربات ایستگاهی؛ صائب محبی برابر ملوان هر دو کار را به خوی انجام داد و زننده گل 3 امتیازی بازی لقب گرفت.

* رضا دهقانی

تنها نماینده بازنده‌های هفته در ترکیب تیم منتخب؛ دهقانی نیمه هجومی زمین نفت را یک تنه زیر سلطه گرفته است. او گل اول تیمش را ساخت و گل دوم را به زیبایی هرچه تمام‌تر وارد دروازه اخباری کرد. بدشانس هم بود که حرکتش در دقیقه 5+90 منجر به گل سوم نشد.

ذخیره: یکی از آن نمایش‌های درخشان با پیراهن استقلال را مسعود ریگی برابر سپاهان تکرار کرد. حرکت او برای اضافه شدن به هجوم و رسیدن به توپ دیدنی بود.

* محمود قائدرحمتی

 مرد ریتم‌دهنده بازی آلومینیوم است در مرکز زمین و حالا که نقی‌زاده هم به ترکیب برگشته، بیشتر می‌تواند به حملات اضافه شود. قائدرحمتی، اولین هافبکی است که خودش را به محوطه جریمه می‌رساند و با همین حربه، گل اول تیمش را زد و گل دوم را ساخت.

ذخیره: بازگشتی درخشان به ترکیب از سوی علیرضا نقی‌زاده؛ هافبکی که گل دوم تیمش را زد و با 2 پاس کلیدی خودی نشان داد.

* هانسل زاپاتا

سمت راست آلومینیوم و سمت چپ مس کرمان را تبدیل به اتوبان کرده بود و مدام از این سمت زمین به پیکره دفاعی نحیف مهمان می‌تاخت. یکی از مردان اصلی در رقم خوردن گل اول تیمش بود ولی باید قدری بیشتر در ارسال پاس‌های نهایی دقت کند.

ذخیره: مورائس تصمیم درستی گرفت: الویس کامسوبا بهتر از حسینی در حملات حاضر می‌شود ولی درست مانند او، تمامی ضربات آخر را با بی‌دقتی محض به اقصی نقاط آسمان می‌فرستد.

* ریکاردو آلوز

پای ثابت تیمهای منتخب هفته بدون توجه به نتیجه‌ای که تراکتور می‌گیرد. آلوز با آن پای چپ هنرمندش قادر است از هر توپی، یک موقعیت گل خلق کند. پاس او، گل اول تراکتور را ساخت ولی پاس ماقبل نهایی گل سوم که روی بند کفش دانایی فرستاد، چیز دیگری بود.

ذخیره: پاسی که سروش رفیعی در همان ابتدای بازی به لوکادیا داد، برای تمام هافبک‌های فوتبال ایران قفل است. رفیعی واقعا پاسور درخشان و بی‌نظیری است.

* فرشاد احمدزاده

در بازگشت به ترکیب اصلی بعد از مدتها، واقعا درخشان بود. احمدزاده در سمت چپ، خیال راحتی بابت حضور نورافکن در کارهای دفاعی داشت و به همین دلیل، هجوم سپاهان را به بالاترین حالت فعالی رساند و پاس گل اول را هم داد.

ذخیره: تراکتور به جز پاسوری آلوز و گلزنی عباس‌زاده، گوستاوو واگنین را هم دارد که برابر نفت، راه افتاد و تیمش را از باخت به برد، هل داد.

* محمد عباس‌زاده

یک گل با ضربه سر حاصل از جایگیری پشت دو مدافع؛ گل دوم با یک ضربه قیچی برگردان و هوش بالا برای فاصله گرفتن از مدافع یارگیر؛ گل سوم حاصل از هجوم به فضای طلایی از پشت مدافع که دیده نشود؛ عباس‌زاده برابر نفت، کلاس بالای بازی‌اش را نشان داد.

ذخیره: چه به عنوان وینگر راست، چه به عنوان مهاجم مرکزی و چه در سمت چپ؛ در استقلال تمام توپ‌ها به محمد محبی ختم می‌شود تا توری بلرزد.

* تیم هفته: نساجی

بردن گل‌گهر در سیرجان، اتفاقی است که به جز استقلال، کمتر تیمی در فصول اخیر موفق به انجامش شده است. نساجی اما این کار را کرد و برای به دست آوردنش، همه انرژی‌اش را به کار گرفت. بعد از باخت به استقلال، نساجی تیم دیگری شده است.

ذخیره: بردن مس در اراک، شاید اتفاق مهمی نباشد ولی آلومینیوم این کار را بدون دادن موقعیت به حریف و با از دست دادن کلی موقعیت در هجوم رقم زد.

* مربی هفته: قربان بردیف

تا یک قدمی بدترین مربی هفته پیش رفت ولی از قعر دره برگشت و بهترین مربی هفته شد. تراکتور برد را با باخت و باخت را با برد عوض کرد و برای رقم خوردن قسمت دوم، تعویض طلایی بردیف و اضافه کردن دانایی به سمت راست هجومی، تاثیرگذار بود.

ذخیره: 3 بازی، بدون باخت، 7 امتیاز شامل بردن گل‌گهر در سیرجان؛ حمید مطهری بعد از کابوس استقلال، خودش را دارد به خوبی نشان می‌دهد.

* بازیکن هفته: محمد عباس‌زاده

هت‌تریک، واژه پرتکراری در فوتبال ایران نیست و در تمام تاریخ لیگ برتر ایران در این 22 دوره هنوز به 50 نرسیده است بنابراین آنچه عباس‌زاده رقم زد، خرق عادت محسوب می‌شود. عباس‌زاده حالا بهترین گلزن فصل است و در فاصله‌ای نزدیک برای بهترین گلزن تاریخ تراکتور شدن.

ذخیره: اگر آلومینیوم، محمود قائدرحمتی را هم از دست داده بود، چه کسی در مرکز زمین، نبض بازی را کنترل می‌کرد و به ریتم بازی، نظم می‌داد؟