عبداللهی: تخلف ساپینتو با گل‌محمدی متفاوت بود

عبداللهی: تخلف ساپینتو با گل‌محمدی متفاوت بود

پایگاه خبری فوتبالی- عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: تخلف ساپینتو در بازی با گل گهر با تخلفی که یحیی گل‌محمدی سال گذشته در دربی انجام داد متفاوت بود.    

به گزارش فوتبالی، حسین عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در مورد انتقاد باشگاه استقلال نسبت به مبلغ جریمه ریکاردو ساپینتو اظهار داشت:‌ کمیته انضباطی رأی خود را صادر کرده و اگر باشگاه استقلال درخواست تجدیدنظر دارد می‌تواند این اقدام را از طریق کمیته استیناف انجام دهد. در این کمیته تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد. اگر به آرای دیگر نیز نگاه کنید، متوجه می‌شوید مبلغ جریمه خیلی از سرمربیان لیگ برتری در همین حدود است.

وی در خصوص اینکه ‌آیا در آئین‌نامه انضباطی سقفی برای جریمه سرمربی در نظر گرفته شده است توضیح داد:‌ این سقف برای تخلفات این چنینی حدود 350 میلیون تومان است. سال گذشته طبق مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون، جرائم تا 7 برابر افزایش یافت. ضمن اینکه 400 میلیونی که برای جریمه ساپینتو در نظر گرفته شده مربوط به دو تخلف است که در رأی به آن اشاره شده است.

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه ریکاردو ساپینتو پس از جلسه روز گذشته این کمیته اعلام کرد جلسه بسیار جدی و حرفه‌ای برگزار شد، توضیح داد: حسن‌زاده به عنوان رئیس و سایر اعضای کمیته انضباطی مطالبی را به ساپینتو گوشزد کردند و او نیز کم و بیش متعهد شد در آینده چنین حرکاتی انجام ندهد اما فوتبال است و تبعات خاصی در آن وجود دارد. باید دید در آینده ساپینتو به تعهدات خود وفادار می‌ماند یا خیر اما توضیحات لازم به وی ارائه و  سعی کردیم نسبت به عواقب این رفتارها توجیهش کنیم.

عبداللهی در خصوص اینکه برخی حکم ساپینتو را با حکمی که سال گذشته بابت تخلفات یحیی گل‌محمدی در دربی صادر شد مقایسه می‌کنند و رأیی که برای سرمربی پرتغالی صادر شده ناعادلانه می‌دانند گفت:‌ تخلف ساپینتو با گل‌محمدی متفاوت است و نباید خلط مبحث کرد. رفتار دو مربی متفاوت بود. قرار است توضیحات بیشتر را ابوالفضل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی ارائه بدهد.

وی در مورد اینکه آیا شکایت کمیته داوران از فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال وصول شده است،‌ توضیح داد:‌ در این مورد اطلاع دقیقی ندارم اما اگر وصول شده باشد رسیدگی خواهیم کرد که آیا کمیته انضباطی صلاحیت بررسی پرونده را دارد یا خیر.

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص زمان رسیدگی به تخلفاتی که سعید الهویی، مربی گل‌گهر در جریان بازی با استقلال انجام داد، عنوان کرد:‌ در حکمی که برای ساپینتو صادر شد آمده که پرونده اعضای گل‌گهر مفتوح است اما کمیته انضباطی هنوز دستور خاصی برای حضور آنها در جلسه اتخاذ نکرده و درخواست کرده دفاعیات‌شان را ارائه کنند.

 5960