درباره رویارویی سپاهان و پرسپولیس؛ طلسم نقش جهان

درباره رویارویی سپاهان و پرسپولیس؛ طلسم نقش جهان

پایگاه خبری فوتبالی- مهمترین و آخرین بازی هفته هشتم را سپاهان و پرسپولیس در نقش جهان خالی از تماشاگر برگزار می‌کنند. یک هفته قبل و پیش از برگزاری بازیهای هفته هفتم، اوضاع دو تیم خیلی با این روزها فرق داشت. 

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس روی فرم بود و سپاهان در حسرت برد ولی حالا پرسپولیس بعد از شکست خانگی برابر تراکتور و یکسری اتفاقات خارج از زمین، کمی تمرکزش را از دست داده درحالیکه سپاهان با شکست دادن هوادار، توانسته اوضاعش را سر و سامان بدهد.

* روزهای خوب قرمز

پرسپولیس مدتهاست برابر سپاهان، روزهای خوبی را سپری می‌کند. با فاکتور گرفتن از باخت فصل قبل که قهرمانی استقلال را مسجل کرد، قرمزها برخلاف همه تیمهای لیگ برتر، سپاهان را کاملا آرام و مطیع خود کرده‌اند. سپاهان فقط در یکی از 5 رویارویی آخرش موفق به شکست دادن پرسپولیس شده و این آمار به 2 برد در 13 مصاف آخر می‌رسد.

* طلسم

سپاهان برای رسیدن به آخرین برد خانگی‌اش برابر پرسپولیس باید زمان زیادی را به عقب برگردد. به لیگ 15 و آن پیروزی عجیب و غریب. تیم برانکو آن روز در فولادشهر، 4 بر 2 برابر سپاهان فرکی شکست خورد و برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، قعرنشین جدول شد. در 6 فصل گذشته اما پرسپولیس بدون شکست برابر سپاهان در زمین این تیم بوده و حتی باعث شده آنها به عنوان میزبان، حاضر به رویارویی نشوند!

* نقش جهان

سپاهان برای رسیدن به آخرین بردش برابر پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان باید بیش از یک دهه به عقب برگردد. به لیگ پنجم و شکست دادن پرسپولیس آری هان. در فصول بعدی، نقش جهان قابلیت میزبانی نداشت و وقتی هم شرایطش را پیدا کرد، پرسپولیس آنقدر قدرتمند بود که به سپاهان میزبان باج ندهد.

* یحیی و سپاهان

یحیی گل‌محمدی که امشب با هیبتی جدید روی نیمکت تیمش می‌نشیند، آمار درخشانی برابر سپاهان به عنوان سرمربی ندارد: 3 برد، 9 مساوی و 5 باخت. جالب اینکه صد درصد بردهای او برابر سپاهان وقتی رقم خورده که سرمربی پرسپولیس بوده است. او بعد از روزهای نه‌چندان خوب برابر سپاهان در قامت سرمربی، حالا کار را به جایی رسانده که فقط در یکی از 7 رویارویی آخرش با این تیم، شکست خورده است. آمار گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس برابر سپاهان در لیگ برتر، چنین است: 3 برد، 2 مساوی و تنها یک باخت.

* آمار کلی

پرسپولیس و سپاهان، دو تا از 4 تیم همیشه حاضر در تاریخ لیگ برتر هستند. آنها امشب برای چهل و سومین بار در این رقابتها به مصاف هم می‌روند. 14 بازی این دو تیم با برد سپاهان تمام شده، 16 بازی برنده نداشته و پرسپولیس هم 12 بار رنگ برد را دیده است. پرسپولیس به هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر به اندازه سپاهان نباخته و درحقیقت، ضعیف‌ترین آمار آنها در این رقابتها برابر سپاهان بوده است. به میزبانی سپاهان، آمار رویارویی‌های دو تیم چنین است: 8 برد سپاهان، 4 برد پرسپولیس و 9 مساوی.

* مردان مشترک

بازیکنان زیادی در تاریخ هستند که پیراهن هر دو تیم سپاهان و پرسپولیس را به تن کرده‌اند. در بازی امشب هم 7 بازیکن چنین شرایطی دارند: دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی جی‌ولسیانی، سروش رفیعی و رامین رضاییان در همین تابستان پیراهن‌شان را از زرد به قرمز یا از قرمز به زرد تغییر داده اند. شهریار مغانلو، میلاد سرلک و فرشاد احمدزاده را هم باید به آنها اضافه کرد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی