درباره رویارویی استقلال و فولاد؛ بازگشت قهرمانان!

درباره رویارویی استقلال و فولاد؛ بازگشت قهرمانان!

پایگاه خبری فوتبالی- در هشتمین هفته از لیگ برتر، تماشای هیچ مسابقه‌ای به اندازه دوئل دیدنی استقلال و فولاد هیجان انگیز نخواهد بود. 

به گزارش فوتبالی،استقلال و فولاد که با انگیزه‌های زیادی روبه‌روی هم حاضر می‌شوند و برای بردن این بازی‌، همه راه‌های ممکن را امتحان می‌کنند، فوتبال مالکانه و همکاری‌های ترکیبی تیم ساپینتو امروز مقابل پرس سنگین و ضدحمله‌های تیم نکونام قرار می‌گیرد. 

فولاد، مس رفسنجان و ذوب‌آهن؛ این 3 تیم هنوز در این فصل شکست نخورده‌اند و تنها تیمهایی هستند که رکورد تاریخی استقلال در قهرمانی بدون باخت را تهدید می‌کنند. تیم ساپینتو، هفته قبل با شکست دادن گل‌گهر، آنها را از این جمع خارج کرد و حالا شاید با بردن فولاد، دوباره یک تهدید دیگر را خنثی کند. استقلال که هر 3 رویارویی آخرش برابر فولاد را برده، بدون سرمربی عجیب و غریبش از نکونام و تیمش میزبانی می‌کند.

* نبازها

    فولاد و نکونام خاطره خوشی از استقلال ندارند. آنها تیمی هستند که اولا باختی در 9 بازی آخرشان ندارند و ثانیا فقط در یکی از 15 بازی آخر لیگ برتری‌شان شکست خورده‌اند. و این باخت مربوط است به جدال خانگی فصل قبل با استقلال مجیدی که منجر به باخت فولاد و نکونام شد. استقلال هم آلرژی ویژه‌ای به باخت دارد؛ تنها یک باخت در 37 بازی آخر که مربوط است به رویارویی هفته اول این فصل برابر سپاهان.

* ورق نکونام برگشت

تاریخ درباره رویارویی‌های نکونام و استقلال حالا 180 درجه نسبت به ابتدای دوران مربیگری او تغییر کرده است. نکونام در هیچکدام از 4 رویارویی ابتدایی‌اش با استقلال در لیگ برتر شکست نخورد و صاحب 2 برد و 2 مساوی شد. او اما حالا در هر 3 مصاف آخرش با استقلال شکست خورده و فقط یک گل زده است.

* آمار کلی

    استقلال و فولاد سابقه 40 رویارویی را در لیگ برتر برابر هم دارند. 19 بازی را استقلال برده، 11 بازی بدون برنده تمام شده و 10 بار هم فولاد با دست پر زمین را ترک کرده است. در 20 رویارویی دو تیم به میزبانی استقلال، آمار چنین است: 10 برد برای استقلال، 5 برد برای فولاد و 5 نتیجه مساوی.

* بازگشت قهرمانان

    فولاد درحالی برابر استقلال در تهران قرار می‌گیرد که 3 نفر از تاریخ‌سازان استقلال را دراختیار دارد. مهدی هاشمی‌نسب که هنوز هم برگ برنده آبی‌ها برای کری خواندن با رقیب ازلی ابدی است. جواد نکونام که ستاره تاثیرگذار استقلال در قهرمانی لیگ دوازدهم بود با 2 گل طلایی‌اش به تراکتور در تهران و به همین فولاد در اهواز. و وریا غفوری: کاپیتان تنها تیم تاریخ لیگ برتر که بدون باخت، قهرمانی را جشن گرفت.

* استقلال نمی‌بازد

    هفته هشتم، خاطرات خوشی برای استقلال در خانه دارد. آنها به عنوان میزبان هرگز در این هفته شکست نخورده‌اند: 4 برد و 6 مساوی. آمار کلی استقلال در این هفته چنین است: 9 برد، 8 مساوی و 4 باخت که همگی خارج از آزادی رقم خورده است. استقلال و فولاد سابقه رویارویی در هفته هشتم لیگ برتر را دارند؛ در دوره اول که استقلال در دزفول! موفق به شکست دادن فولاد شد. استقلال 7 فصل است در هفته هشتم شکست نخورده البته با ذکر این نکته که در هر 2 فصل اخیر، نتیجه بازی این هفته مساوی شده و آبی‌ها فقط یک برد در 4 فصل اخیر در هفته هشتم دارند. هفته هشتم در این چند دوره اخیر لیگ برتر همیشه میزبان دربی تهران بوده. استقلال برای پنجمین فصل پیاپی، میزبان هفته هشتم خواهد بود.

* درباره فولاد

    تیم نکونام، فصل عجیب و غریبی را سپری می‌کند. تیمی که قسمت فاز دفاعی‌اش به طور کامل، دانلود و اجرا شده ولی در فاز هجومی خیلی لنگ می‌زند. فولاد در هیچکدام از 3 بازی اخیر لیگ برتری‌اش گل نخورده و برای رسیدن به آخرین باری که دروازه‌اش باز شده باید 302 دقیقه به عقب برگردیم. آنها در این فصل تنها 2 گل خورده‌اند و هر 2 گل هم در بازی با تراکتور، وارد دروازه‌شان شده. بنابراین تیم نکونام با 5 کلین‌شیت در 6 بازی این فصل وارد آزادی می‌شود. در فاز هجومی اما اوضاع خراب است که با توجه به حضور امثال قربانی، علیاری، پهلوان، انصاری، پاتوسی و بقیه تعجب دارد. فولاد فقط 4 گل زده که 3تایش در یک بازی به تراکتور بوده. از این 4 گل هم 2 تا پنالتی بوده و روی پرتاب اوت دستی به دست آمده است. آنها در 4 تا از 6 بازی این فصل‌شان گل نزده‌اند.

* طلسم تهران

  فولاد 7 فصل است که موفق به شکست دادن استقلال در آزادی نشده. آخرین برد آنها در خانه استقلال مربوط است به لیگ چهاردهم و شکست دادن تیم قلعه‌نویی. در این بازه زمانی، استقلال 4 بار برنده شده شامل هر 2 فصل اخیر و 3 بازی هم مساوی به پایان رسیده است. 

* طلسم مساوی

   هیچکدام از 5 رویارویی آخر دو تیم در لیگ برتر، مساوی نشده است. و تنها یکی از 7 رویارویی آخرشان در این رقابتها، برنده نداشته است.

* نکونام برابر فولاد با پیراهن استقلال

   جواد نکونام دوران طولانی‌ای در استقلال به عنوان بازیکن نداشت و تنها 44 بار پیراهن این تیم را در لیگ برتر به تن کرد. او در این تعداد بازی، 8 بار گل زد که 3تایش یعنی حدود 35 درصدش وارد دروازه فولاد شد که هر 3 هم از روی نقطه پنالتی بود و یکی، گل قهرمانی لیگ دوازدهم برای آبی‌ها.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی