مورینیو در آستانه ثبت یک رکورد تاریخی

مورینیو در آستانه ثبت یک رکورد تاریخی

پایگاه خبری فوتبالی - ژوزه مورینیو روز پنجشنبه می تواند به رکورد دار پیروزی در میان مربیان در تاریخ مسابقات اروپایی تبدیل شود.

به گزارش فوتبالی، در صورتی که رم مقابل بتیس در مرحله گروهی لیگ اروپا به پیروزی برسد، مربی پرتغالی از فرگوسن عبور خواهد کرد و به تنهایی به رکورد دار پیروزی در مسابقات اروپایی تبدیل می شود. مورینیو در چمپیونزلیگ، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس مجموعا 106 پیروزی داشته که با یک برد دیگر می تواند از فرگوسن عبور کند و به تنهایی رکورد دار شود. آنچلوتی با 105 پیروزی سوم است و گواردیولا با 95 و امری با 84 برد در رده های بعدی هستند.

مورینیو در فصل 02-2001 اولین بازی خود به عنوان مربی را در اروپا داشت. در حقیقت اولین حضورش با پورتو بود که در مرحله گروهی مقابل رئال مادرید شکست خورد. اولین برد اروپایی وی به 12 مارس 2002 مقابل المپیاکوس برمی گردد. وی با تیم هایی نظیر پورتو، اینتر، رئال مادرید، چلسی، یونایتد، تاتنهام و رم در مسابقات اروپایی حضور داشته است.

مربی پرتغالی در مقطع پایانی فصل گذشته به تنها مربی تبدیل شد که هر سه  تورنمنت اروپایی یعنی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس را کسب کرده است. بازیکن پرتغالی با پورتو و اینتر فاتح چمپیونزلیگ شده، با یونایتد فاتح لیگ اروپا شده و با رم نیز فاتح لیگ کنفرانس شده است، تورنمنتی که اولین دوره خود را در فصل گذشته داشت.

4125