گزارش ویژه/ مشکل پزشکی دیاباته پیش از عقد قرارداد نادیده گرفته شد: مستعد مصدومیت!

گزارش ویژه/ مشکل پزشکی دیاباته پیش از عقد قرارداد نادیده گرفته شد: مستعد مصدومیت!

پایگاه خبری فوتبالی- مصدومیت دیاباته از ناحیه چهارسر ران باعث شده تا او حدود هشت هفته از شرایط تمرین دور باشد و همین باعث نگرانی کادرفنی و طرفداران باشگاه پرسپولیس هم شده است.

به گزارش فوتبالی، حتی پس از هشت هفته درمان و ریکاوری، بازگشت دیاباته به تمرین و رسیدن به شرایط بازی هم نمی تواند به این راحتی ها باشد و ممکن است او حتی هفته های بیشتری هم از بازی کردن در پرسپولیس محروم شود و البته او همچنان مستعد مصدومیت خواهد ماند!

زمانی که ماجرای حضور دیاباته در پرسپولیس مطرح شد، برخی روی این مساله مانور دادند که دیاباته از دو پا مصدوم است و اگر او شرایط خوبی می داشت، مطمئنا استراماچونی در الغرافه بی خیال او نمی شد. دیاباته در الغرافه هم در مقاطع زمانی مختلف مصدوم می شد و همین باعث شده بود تا حوصله باشگاه و استراماچونی هم سر برود. در نهایت زمانی هم که قرار شد به پرسپولیس بیاید این بحث مطرح شد اما باشگاه پرسپولیس، همه چیز را به تیم پزشکی و تستهای پزشکی سپرد تا درباره دیاباته نظر نهایی را بدهد.

در حال حاضر وضعیت تستهای پزشکی بازیکنان به این شرح است که باشگاهها تست های پزشکی به مرکز پزشکی فیفا در ایران یا همان ایفمارک می سپارند. فوتبالی برای اینکه بتواند به نتایج تستهای پزشکی ایفمارک دست پیدا کند با این مرکز تماس گرفت اما آنها این اسناد را محرمانه دانستند و آن را به فوتبالی ارائه نکردند و اعلام کردند که فقط به باشگاه و تیم پزشکی این نتایج اعلام می شود. در واقع ایفمارک فقط از بازیکنان تستهای پزشکی می گیرد و نتایج را به باشگاهها اعلام می کند و اختیار قرارداد بستن یک بازیکن در اختیار باشگاه است و ایفمارک هیچ دخالتی نمی کند حتی اگر بازیکن از ناحیه دو پا مصدوم هم باشد! ویژگی نتایج تست ایفمارک این است که به عنوان مثال به باشگاه و تیم پزشکی آن باشگاه می گوید که بازیکن مستعد مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی است یا همسترینگ یا مشکل قلبی، عروقی دارد یا مستعد هیچ مصدومیتی نیست و مشکل قلبی و عروقی ندارد. این ماجرا درباره دیگر نقاط بدن بازیکنان از استخوان گرفته تا عضله و حتی نوار مغزی هم صدق می کند تا اگر استعداد بازیکن در مصدومیت وجود داشت، بازیکن یا درمان شود یا با او قرارداد بسته نشود. 

نتایج تست های پزشکی دیاباته چه بود؟

همانطور که گفته شد ایفمارک حاضر نشد نتایج تست دیاباته را در اختیار فوتبالی بگذارد. در ماجرای کاوه رضایی و استقلال هم این مرکز حاضر نشد به فوتبالی نتایج را به دلیل محرمانگی ارائه کند اما تحقیقات فوتبالی درباره دیاباته نشان می دهد که در معالجات پزشکی و تستهای پزشکی ایفمارک، دیاباته دچار پاهای پرانتزی، کوتاهی عضلات ساق پا و عضلات چهارسرران از ناحیه هر دو پا! بوده و البته پزشکان ایفمارک همه این موارد را تایید کرده اند و به تیم پزشکی پرسپولیس اطلاع داده اند و حتی اعلام کرده اند که دیاباته مستعد مصدومیت از ساق پا و عضلات چهارسرران هم بوده است اما اینکه چرا کادر پزشکی پرسپولیس این موارد را به مدیران باشگاه و کادر فنی اطلاع نداده در نوع خود عجیب است! تحقیقات فوتبالی نشان می دهد که تیم پزشکی باشگاه الغرافه قطر هم به همین مستعد بودن دیاباته در مصدومیت از نواحی که گفته شد، قرارداد با او را تمدید نکرد. 

پیش از تست پزشکی قرارداد به صورت اینترنتی بسته شد

درباره قرارداد دیاباته و اینکه او با مبلغی به پرسپولیس پیوسته هم گمانه زنی های زیادی مطرح می شود که جای پرداختن به آن در این گزارش نیست اما در هر حال مطمئنا پرسپولیس می توانست با همین عدد مهاجمی بگیرد که لااقل مستعد مصدومیت نباشد و به خاطر همین مصدومیت، وقت و انرژی و هزینه این باشگاه تحت تاثیر این مصدومیت قرار نگیرد. هر چند که برخی خبرها حاکی از آن است که قرارداد با دیاباته پیش از تست پزشکی او در تهران وبه صورت اینترنتی بسته شده که باید در این باره باشگاه توضیح بدهد که آیا این اتفاق افتاده یا نه.