تیم منتخب هفته ششم؛ گلزنان و گلسازان

تیم منتخب هفته ششم؛ گلزنان و گلسازان

پایگاه خبری فوتبالی- گروه رسانه های "فوتبالی" با تلاش بخش فنی و آنالیز فوتبالی، تیم منتخب هر هفته لیگ برتر را معرفی می کند.

به گزارش فوتبالی، هفته پایانی لیگ برتر پیش از شروع فیفادی، محلی بود برای درخشش ستاره‌هایی که با نمایش‌شان روی همه اما و اگرها، خط بطلان کشیدند. از ترکیب منتخب این هفته، 8 نفر یا گل زدند یا پاس گل دادند شامل 2 بازیکنی که در خط دفاع قرار گرفتند.  

* حسین پورحمیدی 

 یک دروازه‌بان کاملا استاندارد با ضریب اشتباهات فردی پایین که توانسته خیال آلومینیوم را از استراتژیک‌ترین نقطه زمین، راحت کند. پورحمیدی یکی از دلایل اصلی امتیاز گرفتن تیمش از سپاهان در اصفهان بود. 

ذخیره: صنعت نفت تیم زهرداری در ضدحملات است ولی تراکتور با حضور محمدرضا اخباری درون دروازه، خیال جمعی داشته و دارد. 

* حسین کریم‌زاده 

 نمایش بی‌نقصی در سمت راست زمین مس رفسنجان داشت. انجام وظایف دفاعی به نحو احسن و خارج کردن کامل معین عباسیان از جریان بازی و سپس زدن گل دوم با یک استارت درخشان از زمین خودی. 

ذخیره: اگر دقت رامین رضاییان کمی بیشتر بود، نامش در لیست گلزنان دیده می‌شد ولی گویا بازگشت کی‌روش، او را هم سر ذوق! آورده است. 

* رامتین سلیمان‌زاده 

 مدافعی که نامش خیلی دیر در فوتبال ایران مطرح شد. او بعد از درخشش در آلومینیوم، این فصل در قلب دفاع مس آرامش‌بخش است. مدافعی که این هفته یک پاس گل درست داد تا نشان دهد، آگاهی محیطی بالایی دارد. 

ذخیره: آرمین سهرابیان، مدافعی است که ریتم بازی‌اش هرگز از یک حد استاندارد پایین نمی‌آید به علاوه اینکه پاس‌های قطری خوبی هم می‌دهد. 

* مهران موسوی 

 فقط یک بار در تمام طول بازی با سپاهان، ضربه سر را نزد و در سایر دقایق بازی، آسمان امنی برای محوطه جریمه آلومینیوم ساخته بود. رحمتی و تیمش با موسوی، کمتر فقدان سلیمان‌زاده را به یاد می‌آورند. 

ذخیره: هر هفته، یک نجات دروازه به نام هادی محمدی ثبت می‌شود؛ مدافعی که وقتی اخباری هم تسلیم شده، اجازه باز شدن دروازه تراکتور را نمی‌دهد. 

* احسان حسینی 

 در برهوت یک مدافع چپ نصفه و نیمه در این هفته، حسینی جوان عملکرد خوبی داشت. در فاز دفاع، یک تکل درخشان روی ضربه مغانلو رفت و دروازه تیمش را نجات داد و در فاز هجومی هم، فقط دقت کمی در زدن ضربه سر آخر داشت. 

ذخیره: تلورانس بازی جعفر سلمانی حتی در یک 90 دقیقه هم زیاد است ولی او برابر نساجی، نشان داد طراح دور خوبی است بخصوص وقتی به کانال میانی شیفت کند. 

* رضا اسدی 

 ستاره بی‌بدیل تراکتور در این فصل و شاید یکی از 3 خرید برتر لیگ 22. تراکتور بدون اسدی، هیچکدام از امتیازات فعلی را نداشت. هافبکی که درباره‌اش فصل قبل گفته می‌شد زیادی خسته است و حال بازی ندارد حالا فقط بعد از دقیقه 90، گل می‌زند. 

ذخیره: نگه داشتن محمود قائدرحمتی در اراک، یکی از برگ‌های برنده آلومینیوم در این فصل است. هافبکی که استاد جایگیری پشت محوطه جریمه است ولی باید دقت ضرباتش را بیشتر کند. 

* آرش رضاوند 

 بهترین نمایش رضاوند در تمام تاریخ لیگ برتر حتی بالاتر از روزهای حضور در سایپا، نفت و فولاد. هافبکی که این بار توانست جور نمایش ضعیف مهدی‌پور را بکشد و میانه زمین را به سود تیمش کند. 

ذخیره: مهدی حسینی در مرکز زمین مس رفسنجان، مهره قابل اتکایی است که باید بیشتر شوت بزند چون دقت ضرباتش بالاست. 

* محمد محبی 

 هنوز نتوانسته خودش را به طور کامل در ترکیب استقلال جا بیاندازد ولی این هفته برابر نساجی با زدن یک گل و فراهم آوردن موجبات اخراج مدافع حریف، نقش مهمی در پیروزی استقلال داشت. محبی در خراب کردن ضدحمله رقبا هم توانمند نشان داده است. 

ذخیره: به راحتی می‌توانست هم گلزن و هم گلساز باشد ولی سعید صادقی تصمیم گرفت نه پاس بدهد و نه شوت خوبی بزند ولی بازهم جزو خوب‌ها بود. 

* رضا شکاری 

 اینکه خطای اعلام شده درست نبود، اهمیت زیادی ندارد چون ضربه آزاد شکاری با هنرمندی تمام زده شد و جای هیچ واکنشی برای دروازه‌بان پیکان نگذاشت. زوج او و بایناما، خشکی هافبک‌های گل‌گهر را با غنای تکنیکی‌شان، منعطف کرده‌اند. 

ذخیره: یک گل فوق‌العاده زد ولی سامان نریمان‌جهان چه موقعیت گلی را خراب کرد. او در مسجدسلیمان، بازهم در حال لذت بردن از فوتبال است. 

* ریکاردو آلوز 

 بدون هیچ تردیدی، آلوز بهترین خارجی این فصل (حتی بالاتر و برتر از لوکادیا) است و البته تاثیرگذارترین بازیکن لیگ 22. زوج او و اسدی، معماران تراکتور هستند؛ او می‌سازد و اسدی، می‌نوازد. پای چپ هنرمند آلوز از هر توپی، یک موقعیت خطرناک می‌سازد. 

ذخیره: مهدی قایدی به قدری خوب و تاثیرگذار هست که با وجود توان بدنی هنوز ایده‌آل نشده‌اش، در ترکیب اصلی قرار بگیرد و گل بسازد.

* یورگن لوکادیا 

یک پنالتی گرفت، بازیکن حریف را اخراج کرد، گل اول را زد تا پرسپولیس به بازی برگردد و کار را مساوی کند و سپس گل دوم را تا تیمش از باخت به برد برسد. او معمار کامبکی شد که مدتها بود کسی از پرسپولیس گل‌محمدی در ذهن نداشت. 

ذخیره: تنها یک نیمه در زمین بود ولی پیمان بابایی، گل زد، پنالتی! گرفت که داور درباره‌اش اشتباه کرد و «اکت» خوبی به پیشانی خط حمله تیمش داد. 

* تیم هفته: استقلال 

ثبت امیدگل بیشتر از 4 هرگز در تاریخ لیگ برتر رقم نخورده بود ولی استقلال این رکورد را زد. تیمی که 3 گل زد و تقریبا 2 برابر این تعداد، موقعیت گل خراب کرد. نمود ویژه استقلال در این فصل، پیشرفتی بوده که هر هفته نسبت به هفته قبل، حس شده است. 

ذخیره: به جز 10 دقیقه پایانی بازی، گل‌گهر به خوبی در زمین پیکان بازی و میزبان را وادار کرد مطابق میل مهمان کارش را انجام بدهد. 

* سرمربی هفته: محمد ربیعی 

بعد از 5 مساوی پیاپی، از اولین برد مس در این هفته برابر هواداری رونمایی شد. ترفند ربیعی در این بازی، رسیدن به مشت اول و سپس زدن مشت‌های بعدی در کمترین زمان ممکن بود؛ گل اول دقیقه 55، گل دوم دقیقه 57 و خراب کردن پنالتی دقیقه 62. 

ذخیره: استراتژی مهدی رحمتی برابر سپاهان طبق معمول جواب داد: خوب دفاع کردن و نیم‌نگاهی به ضدحملات داشتن که اولی، کامل اجرا شد و دومی، فقط در ضربه آخر، اجرایی نشد. 

* بازیکن هفته: یورگن لوکادیا 

پرسپولیس حالا در خط حمله، قاتل آرامی دارد که کارش را در نهایت خونسری ولی در کمال دقت و به طور کامل انجام می‌دهد. همه تیم‌ها می‌دانند، شماره 4 نیش زهرداری دارد ولی نسخه‌ای برای فرار از آن فعلا ارایه نشده است. کنترل و چرخش او روی گل دوم، دیدنی بود. 

ذخیره: بیشترین دقت پاس (96 درصد)، پاس کلیدی (3)، دریبل موفق (3)، قطع توپ (5) و تکل موفق (4)؛ نمایش باشکوه آرش رضاوند برابر نساجی با این آمار ثبت شد.

۱۱۱۱