اکبرپور: هافبک‌های استقلال باید رو به جلو بازی کنند/ به آینده امیدوار شدیم

اکبرپور: هافبک‌های استقلال باید رو به جلو بازی کنند/ به آینده امیدوار شدیم

پایگاه خبری فوتبالی-پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید این تیم برابر نساجی بازی بهتری نسبت به گذشته ارائه داده است.

به گزارش فوتبالی به نقل از ایسنا، علیرضا اکبرپور در گفت‌وگویی درباره پیروزی سه بر یک استقلال برابر نساجی در هفته ششم لیگ برتر اظهار کرد: تاکنون چنین بازی‌ای از استقلال ندیده بودیم. قبلا برای این از بازیکنان انتقاد می‌کردیم که مشکلات برطرف بشود. الان مشکلات حل شده و تیم توانسته سه گل بزند و اگر خودخواهی برخی نبود، استقلال می‌توانست گل‌های بیشتری هم بزند.

او در ادامه اضافه کرد: الان استقلال به شرایط خوبش برگشته است. تیمی که با اختلاف برنده می‌شود، بازیکن روحیه می‌گیرد و هوادار امیدوار می‌شود. اگر این روند ادامه داشته باشد قطعا استقلال بهتر هم کار خواهد کرد. قبلا گفته بودم وقتی استقلال بازیکنان سرعتی دارد، چرا آن‌ها را پشت مدافعان صاحب توپ نمی‌کند؟ دیروز هافبک‌ها و مهاجمان استقلال را پشت مدافعان صاحب توپ می‌کردند و دید که چقدر فرصت ایجاد شد. مهاجمان استقلال سرعتی هستند و بهتر می‌توانند پشت مدافعان حرکت کنند. همانطور که گفتم استقلال با استفاده از این شیوه سه گل به ثمر رساند و اگر دقت بیشتری می‌کردند و یا فداکاری در کار بود قطعا شاهد گل‌های بیشتری هم بودیم.

وی همچنین گفت: استقلال باید بازی به بازی بهتر شود. همانطور که مقابل نساجی از بازی قبلی بهتر بود. در بازی‌های قبلی ۷۰ درصد پاس‌های هافبک‌ها رو به عقب بود اما دیروز کمتر چنین پاس‌هایی از هافبک‌های استقلال دیدیم. هیچ تیمی بازیکنان خط حمله  استقلال را ندارد و کادر فنی این تیم باید از این مهاجمان به خوبی استفاده کند. اگر مهاجمان در طول بازی به خوبی تغذیه شوند و پاس‌های سالم را دریافت کنند، قطعا روند گلزنی استقلال بهتر هم خواهد شد. در دیدار برابر نساجی تغییر روش بازی را در بین هافبک‌های استقلال دیدیم و درحالی قبلا توپ را در اختیار می‌گرفتند و پاس رو به عقب می‌دادند، دیروز شاهد ارسال پاس‌های رو به جلو بودیم.

اکبرپور همچنین گفت: قبلا گفته بودم که هافبک باید در طول بازی به کار حمله اضافه شود و دریبل کند و پاس‌های ریسکی بدهند تا مهاجمان بیشتر به توپ برسند. در بازی برابر نساجی برای اولین‌بار بود که می‌دیدیم رضاوند اصطلاحا اورلب می‌کند. اگر یک مهاجم به خوبی درون محوطه جریمه حریف صاحب توپ شود این نشان می‌دهد مربی به خوبی کار کرده و برنامه‌های مشخصی برای حمله داشته است. اگر اینچنین نباشد و مهاجم فقط به دنبال توپ بدود و توپی نگیرد، تیم هم نمی‌تواند فرصت گلزنی ایجاد کند و به گل برسد. با این حال در بازی برابر نساجی شرایط استقلال نسبت به بازی‌های قبلی خیلی بهتر شده بود و فرصت‌های گل خوبی خلق شد و ادامه این روند ما را به آینده امیدوار کرده است.

7655