9 نکته از استقلال پیکان؛ ایست استقلال پشت درهای بسته

9 نکته از استقلال پیکان؛ ایست استقلال پشت درهای بسته

پایگاه خبری فوتبالی: ۱- مجتبی حسینی در دسته مربیانی است که می‌دانند از بازی مقابل تیمهایی مثل استقلال چه می‌خواهند. در لیگ ایران، حسینی، تارتار، ساکت الهامی و رضا مهاجری تفکراتی نزدیک به یکدیگر دارند و ساخته شده‌اند برای تیمهای متوسط.

۲- بسته بازی کردن رقبای متوسط  مقابل استقلال و پرسپولیس در آزادی یک مسأله کاملا طبیعی است. دفاع فشرده یا اتوبوسی و بستن فضاها یک حربه پیش‌بینی شده برای این تیمها است.پس به آنها خرده‌ای نمی‌توان گرفت. آنها با توجه به داشته‌هایشان نوع فوتبالشان را انتخاب می‌کنند.

۳- استقلال با ساپینتو در یک مرحله گذار قرار دارد. پروژه تیم‌سازی و ایجاد موقعیت در بازیها یک پروسه زمانبر است. مربیان بزرگ سریع از این مرحله گذر می‌کنند و تیمهایشان را قبل از اینکه امتیازات زیادی از بین برود به بلوغ تاکتیکی می‌رسانند. در مورد ساپینتو همانطور که در هفته های قبل اشاره کرده بودیم باید تا بعد از اردوی تیم ملی در فیفا دی به انتظار نشست. 

۴- انتقادات از خط هافبک استقلال به حق است، کمترین خلاقیتی در نوع فوتبال آنها مشاهده نمی‌شود. ما کنار تیم نیستیم و با این تیم زندگی نمی‌کنیم اما چیزی را که در زمین می‌بینیم مالکیت بالا اما بدون ثمر و بدون خلاقیت است. 

۵- برخلاف نظر گزارشگر بازی که مدام تأکید می‌کرد استقلال خوب بازی می‌کند باید بگوییم خوب بازی کردن مؤلفه‌هایی دارد که مهمترین آن خلق موقعیت از روی کارهای ترکیبی است که در مورد استقلال حداقل شاهد نوع کمرنگ آن هستیم که برای بردن کافی نیست.

۶- این یک واقعیت بزرگ و‌ حقیقتی تلخ است که استقلال بعد از دوران استراماچونی به اندازه انگشتان یک دست هم بازی زیبا و خاطره‌انگیز انجام نداده است . اما آیا می‌توان با اصرار بر روی حرکات قابل پیش‌بینی به موفقیت رسید؟ پاسخ، خیر است. 

۷- حداقل انتظار از مربیان خارجی این است که کیفیت فنی بازیکنان معمولی را ارتقا دهد. بازیکنانی که سالها عادت کرده‌اند به درجا زدن. مجیدی نتوانست کیفیت فنی آنها را ارتقا دهد اما با آگاهی و شناختی که از استقلال داشت این تیم را از شخصیت‌محوری به یک تیم استراتژی‌محور تغییر داد.

۸- ساپینتو افکارش با فلسفه استقلال که فوتبال هجومی و مالکانه است همخوانی دارد اما چرا استقلال نتیجه نمی‌گیرد علتش را باید در چرخه تمرین، مسابقه تمرین جستجو کرد. بازیهای فشرده وقتی برای تغییرات بنیادی برای مربی نمی‌گذارد. برای همین باید برای استقلال ساپینتو فعلا صبوری کرد.

۹- در هفته‌هایی که پرسپولیس بازیهایش را می‌برد فشار روحی زیادی به استقلال وارد می‌شود. این مورد برعکسش هم صادق است. این دو تیم تابعی از یکدیگر هستند و در یک پروسه طولانی مثل لیگ تیمی موفق است که توان روحی بالایی داشته باشد.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی