۱۰ نکته از اکباتان؛ پرسپولیس در مسیر بردن و صدرنشینی

۱۰ نکته از اکباتان؛ پرسپولیس در مسیر بردن و صدرنشینی

پایگاه خبری فوتبالی: ۱- بهترین نمایش فصل پرسپولیس در پنجمین بازی رقم خورد.یحیی با بازگشت به فلسفه خود که بازی با دو مهاجم ( لوکادیا در نوک و عالیشاه به عنوان مهاجم سایه) و استفاده بهینه از کناره‌ها به آنچه می خواست از اکباتان رسید تا با تساوی فولاد مقابل مس رفسنجان بدون شریک صدرجدول را تثبیت کند.

۲- تهران به این بزرگی زمین فوتبالی استاندارد به جز آزادی ندارد. مدیران غیرمتخصص در تمام این سالها هرجا رسیده‌اند فقط کلنگ زده‌اند و کلی استادیوم نیمه‌کاره در شهرهایی که اصلا تیم در لیگ ندارند ساخته‌ و به حال خود رها کرده‌اند ولی اینجا در پایتخت وضعیت چیزی شبیه به فاجعه است. اینجوری می‌شود که برای یک بازی این مدلی در لیگ مجبور می‌شوند بازی را بدون تماشاگر برگزار کنند ، چرا چون پارکینگ ندارند.

۳- این حق هوادار است که در ورزشگاهی که خودش معرفی می‌کند بازی کند. عده ای به آنها ایراد می‌گیرند که چرا ورزشگاه دستگردی که چمن چندان خوبی ندارد را معرفی کرده و آزادی را انتخاب نکرده؟ پاسخ آن مشخص است انتخاب ورزشگاه آزادی یعنی تقدیم سه امتیاز به پرسپولیس، باز حداقل در اینجا شاید می توانستند با استفاده از زمین بی‌کیفیت جلوی پرسپولیس را بگیرند که البته در انجام آن هم عاجز بودند.

۴- یورگن لوکادیا برای دومین بازی پیاپی گل زد. گل او یک کلاس درس برای مهاجمان پرسپولیس بود، حضور به موقع در شش قدم و قطع توپ با یک تقه و بدون ضربه اضافی. لوکادیا البته یک موقعیت مشابه دیگر هم داشت که اینبار چمن ناهموار مانع گلزنی او شد.

۵ - در پرسپولیس این فصل شاهد حضور مدافعان بازیساز به جای زیرتوپ‌زن‌ها هستیم. هم گولسیانی و هم پورعلی‌گنجی علاقه دارند از عقب زمین بازی را به گردش در بیاورند و هافبکها را راه بیاندازند. خود علیرضا بیرانوند هم با توانایی که در بازی با توپ دارد به این مورد کمک زیادی کرده است .

۶- بالاخره در بازی پنجم شاهد درخشش سعیدصادقی ستاره مهم نقل و انتقالات بودیم. یک نمایش درخشان همراه با دو گل زیبا و نقش داشتن در گل دیگر او را به ستاره زمین تبدیل کرد. یحیی آنقدر به او اعتماد کرد تا پاسخ اعتمادش را بگیرد.

۷- اگر به ترکیب پرسپولیس در این پنج هفته دقت کنید شاهد کمترین تغییرات در آن خواهید بود. بستن این پرسپولیس از هفته های آخر لیگ بیست و یکم در ذهن یحیی رقم خورد و کم کم افکار به روی کاغذ و بعد به درون زمین آمد. پرسپولیس هفته به هفته به تیم بهتری تبدیل شده است. 

۸- ساکت الهامی در این چند سالی که سرمربی شده همیشه مقابل پرسپولیس یک بازنده تمام عیار بوده، انگار مخش مقابل این تیم فریز می‌ شود. برخلاف کادر فنی هوادار که معتقد بودند مقابل پرسپولیس خوب بازی کرده‌اند این تیم اصلا حرفی برای گفتن نداشت و خوش‌شانس بود که بیشتر گل نخورد.

۹- بردن ، آرامش و سپس اعتماد به نفس و روحیه می‌آورد . سه برد پیاپی پرسپولیس این تیم را در مسیر صدرنشینی قرار داده ، چیزی که پرسپولیس در سال گذشته از آن دور شده بود و به دنبال بهانه می‌گشت. در این فصل همه چیز برای بازگشت قدرتمندانه پرسپولیس از طرف مدیریت فراهم شده است.

۱۰- بالاخره رکورد گل نخوردن پرسپولیس و بیرانوند با تصمیم اشتباه داور شکسته شد، این رکوردها تا زمانی  خوب است که بازیکنان و کادرفنی فقط برای حفظ رکوردها بازی نکنند و بار روانی ایجاد نکنند. 

پی‌نوشت: پرسپولیس تا هفته نهم مقابل تماشاگرانش بازی نمی‌کند.

گزارش از پیمان خنافری