۱۰ نکته از مسجدسلیمان/ استقلال به زمین سفت رسید

۱۰ نکته از مسجدسلیمان/ استقلال به زمین سفت رسید

پایگاه خبری فوتبالی: ۱- زمین سفت یعنی تیمهای مهاجری، کسی که استاد صفرصفر گرفتن از استقلال است. برایش هم فرقی نمی‌کند سرمربی چه تیمی باشد. تهران باشد یا زمین خودی. تیمهای مهاجری انگار با توان دوبرابر می دوند، در تمام درگیریها حضور حداکثری دارند .مهاجری، اکبر میثاقیان آپدیت شده است.

۲- چهار بازی هفت امتیاز، شروعی نسبتا خوب برای استقلال ساپینتو است. نه آنقدر امیدوارانه که بتوان به استقلال برچسب یک مدعی تمام‌عیار داد و نه آنقدر ناامیدکننده که نشود روی آن حساب کرد.کماکان باید به  ساپینتو زمان داد تا ببینیم چه در چنته دارد. 

۳- تلاش تا دقیقه ۹۷ برای بردن در یک بازی خارج از خانه نشان می دهد ساپینتو می داند کجا آمده و در چه تیمی مربیگری می‌کند. حالا اینکه او چقدر توانسته افکارش را به ذهن بازیکنان دیکته کند را باید در هفته‌های آتی و به خصوص بعد از تعطیلی لیگ دید. استقلال استراماچونی هم بعد از اولین تعطیلی لیگ راه افتاد.

۴- از یازده بازیکنی که در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند نه نفر همان بازیکنان فصل قبل استقلال هستند و فقط محبی و بابایی نفرات جدید هستند. استقلال از نظر نفر تغییر خاصی نداشته اما از منظر تاکتیکی زمین تا آسمان با تیم سال قبل تفاوت دارد.

۵- تیم من مثل تیم مجیدی دفاعی بازی نمی‌کند، ما فوتبال بازی می‌کنیم. اولین جمله مقایسه ای بالاخره از زبان ساپینتو خارج شد تا به منتقدانش کنایه بزند که ما آمدیم فوتبال بازی کنیم . یکی از دردسرهای تحویل گرفتن تیم قهرمان همین است که شما دائما قیاس می‌شوید.

۶- نقد اصلی به هافبکهای استقلال است که همه یک شکل هستند و وظایف مشابهی دارند. یکی از معضلات بزرگ استقلال هافبکهایی است که بیش از حد عقب بازی می‌کنند و میل به اضافه شدن ندارند. برای همین استقلال نمی‌تواند در محوطه جریمه حریف برتری عددی ایجاد کند.

۷- سؤال اینجاست که پس چرا تیم مجیدی که با دو هافبک وسط بازی می‌کرد در حمله برتری عددی ایجاد می‌کرد ولی تیم ساپینتو که با سه هافبک مرکزی بازی می‌کند در این مورد ناتوان است؟ علت آن را در اضافه شدن پیستونهای چپ و راست در تیم مجیدی باید جستجو کرد، مجیدی با علم اینکه هافبکهایش در هجوم ضعیف هستند این وظیفه را به وینگ‌بکها ( حردانی و سلمانی در تیم پارسال) سپرده بود. ولی در تیم ساپینتو حردانی و جلالی وظایف یک مدافع راست و چپ تخصصی را دارند و نه وظیفه یک پیستون. آنها در نقطه کور محوطه جریمه حضوری ندارند.

۸- خط هافبک استقلال فقط آنجایی که مرکز میدانش را بیست دقیقه آخر سعید مهری و آرش رضاوند می‌چرخاندند. این خط هافبک زمانی حرمت داشت .  

۹- نفت مسجدسلیمان بعد از روی کار آمدن رضا مهاجری به تیم سختگیر و چغری تبدیل شده که بردنش به این راحتی‌ها نیست. آنها امسال از نظر بازیکن هم غنی‌تر از سالهای قبل هستند. روی تیمشان به خصوص در مسجدسلیمان بیشتر حساب کنید، روز خوب حسینی نبود، شاید همین یک امتیاز هم به استقلال نمی‌رسید.

۱۰- سکوت مدیران استقلال در قبال اتفاقات این باشگاه از حالت آزاردهنده به حالت شکنجه رسیده، آقای آجورلو مردم از شما انتظار پاسخگویی دارند ، نه اینکه تا دوربین و میکروفون می‌بینید بای بای کنید .

گزارش از پیمان خنافری