ضربه جدیدی که رییس یوفا به دشمنانش و مدیر رئال مادرید زد

ضربه جدیدی که رییس یوفا به دشمنانش و مدیر رئال مادرید زد

پایگاه خبری فوتبالی - یوفا با CBS، ویاکام و پارامونت به توافق رسید تا حق پخش تلویزیونی بازیهای لیگ قهرمانان اروپا و بقیه مسابقات اروپایی در کشور آمریکا را به آنها بفروشد.

به گزارش فوتبالی، یوفا یکی از بزرگترین قراردادهای پخش مسابقات ورزشی تاریخ را امضا کرده است چرا که اتلتیک گزارش داده است که یوفا با مدیریت چفرین مبلغ 1.5 میلیارد یورو برای شش فصل دریافت می کند و بدین ترتیب اجازه پخش مسابقات خود در آمریکا را به CBS خواهد داد.

بدین ترتیب درآمد یوفا از حق پخش مسابقاتش در کشور آمریکا سالانه 250 میلیون یورو خواهد بود که سالی 100 میلیون یورو بیشتر از قرارداد قبلی است. قرار است که از سال 2024 مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به جای 32 تیم با 36 تیم برگزار شود و بدین ترتیب بازیهای بیشتری برگزار می شود و به همین خاطر مبلغ حق پخش بیشتر است. از سویی یوفا برای اولین بار به جای قراردادی سه ساله، قراردادی شش ساله را امضا کرده است.

یوفا می دانست که باید به بهترین نحو از فرصت پخش مسابقات فوتبال در آمریکا استفاده کند. یوفا بدین ترتیب با این قرارداد ضربه محکمی به دشمنان خود علی الخصوص فلورنتینو پرز به عنوان حامی اصلی سوپرلیگ زد.

در سالهای اخیر لیگ قهرمانان اروپا برای امریکایی ها هم جذابیت ویژه ای پیدا کرد و فینال لیگ قهرمانان اروپا میان رئال مادرید و لیورپول یکی از پربیننده ترین رویدادهای ورزشی تاریخ در کشور آمریکا بود.

4125