گزارش ویژه/ ۱۰ نکته از بازی ملوان - استقلال در سن سیروس؛ حمله نیروگاه اتمی بوشهر به بندرانزلی

گزارش ویژه/ ۱۰ نکته از بازی ملوان - استقلال در سن سیروس؛ حمله نیروگاه اتمی بوشهر به بندرانزلی

پایگاه خبری فوتبالی- یک: آزمون و خطاهای ساپینتو همچنان ادامه دارد، حق هم دارد، او هنوز دو ماه نشده استقلال را تحویل گرفته، تمرین و بازی تدارکاتی هیچ وقت شما را مثل یک بازی رسمی آگاه نمی کند. قطعا هر چه از زمان لیگ بگذرد شناخت ساپینتو از بازیکنان ، پستهایشان و عملکردشان بهتر خواهد شد و شاید خیلی از تصمیمات این دو هفته دیگر گرفته نشود. در هر حال چیزی که به نظر می رسد این است که ساپینتو هنوز در شناخت از ترکیب اولیه اش مشکل دارد.

دو: استقلال در حال تغییر فلسفه بازی اش است. اگر سال گذشته گل نخوردن اولویت اول آبیها بود این فصل استقلال به اصل خویش که فوتبال مالکانه و تهاجمی است برگشته است. ابزارش هم مهیاست، حضور مهره هایی مثل قایدی و محبی و رضایی و بابایی و شهباززاده و رمضانی هر مربی را ترغیب می کند به فوتبال تهاجمی.

سه: تغییر اصلی بین دو نیمه رقم خورد ، جایی که برای هزارمین بار ثابت شد روزبه چشمی وقتی به هافبک دفاعی می رود به فوتبالیست بهتری تبدیل می شود. همینجا می توان به نقش سرمربی پی برد که سریع پاشنه آشیل تیمش را پیدا کرد و درصدد اصلاح آن برآمد. چشمی آنقدر دفاع بوده که هافبک دفاعی بودن کم کم دارد یادش می رود.

چهار: جناح چپ استقلال سالهاست بعد از نیکبخت بازیکنی بزرگ و در قواره این باشگاه به خود ندیده، جلالی و سلمانی در بهترین حالت مهره هایی متوسط هستند هر چند جلالی می تواند بهتر از اینها هم باشد. هر چقدر جناح راست استقلال در تاریخ لیگ برتر با نوازی و خسرو و وریا و حردانی شمرون بوده ، جناح چپ این تیم با گیلائوری ، منیعی، بیک زاده ، امیر آبادی ، میثم مجیدی ، زکی پور و … حلبی آبادی بیش نبوده!

پنج: همین دو هفته ثابت کرد مازیار زارع کار سختی برای حفظ ملوان در لیگ برتر دارد. این تیم هنوز حال و هوای لیگ یکی دارد و از نظر امکاناتی فرسنگها با استانداردها فاصله دارد. نقطه قوت ملوان هواداران این تیم هستند که فعلا اجازه ورود به ورزشگاه ندارند.

شش: فوتبال که بلد باشید فرقی نمی کند چند دقیقه بازی کنید. مهدی قایدی در همین چند دقیقه ثابت کرد که در تابستان گذشته مشاوران خوبی نداشته و امارات فوتبال او را رو به نابودی برده، بازگشت باشکوه نیمار آسیا حال همه استقلالیها را خوب کرد. حیف که قراردادش قرضی است و فقط باید یک فصل در استقلال بماند.

هفت: سعید مهری بزرگترین باگ استقلال در این دو فصل بوده که نقطه روشنی در فوتبالش دیده نمی شود. بازیکنی که نه توان فنی حضور در استقلال را دارد و نه توان روحی. شماره هشت کاملا به تن مهری سنگینی می کند. اینکه او در لیست خروجی نیست فراتر از تعجب و تصور است.

هشت: وقتی اعلام می شود بازی بدون تماشاگر است. یعنی حتی دوستان پژمان نوری هم حق حضور در ورزشگاه ندارند. مگر می شود تماشاگر بیاید و ساکت سر جای خود بنشیند آقا پژمان؟

نه: حرکت چیپ و ناپسند سرمربی استقلال در برخورد با مأموران هلال احمر با هیچ منطقی توجیه پذیر نیست. او باید بداند کجا آمده و در چه تیمی مربیگری می کند. اینکه هلال احمریها بعد از گل ملوان شادی کرده اند دلیل نمی شود ساپینتو این رفتار را انجام دهد. تک تک حرکات و صحبتهای ساپینتو زیر ذره بین است. البته عذرخواهی او بعد از پایان بازی و دلجویی اش کمی آب رفته را به جوی بازگرداند اما قبح اصل حرکت همچنان نریخته است.

ده: انتظار می رود با آماده تر شدن قایدی و محبی و بازگشت کاوه، استقلال به تیم ترسناک تری در هفته های آتی بدل شود. مثلثی که خواب را از رقبا خواهد گرفت. منتظر جذابیت بیشتر استقلال باشید.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی