پرویز برومند: آقای خیابانی! تو به اندازه کافی مردم ایران را خنداندی!/ تاج کبیر با این چرندیات کوچک بشو نیست

پرویز برومند: آقای خیابانی! تو به اندازه کافی مردم ایران را خنداندی!/ تاج کبیر با این چرندیات کوچک بشو نیست

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت استقلال گفت: آقای خیابانی حالا که مسابقات لیگ و اروپا شروع شده دیگر به جای مطرح کردن خودت برای جمع کردن فالور بهتر است برگردی و فوتبال گزارش کنی که همان هم بامزه است.

به گزارش فوتبالی، پرویز برومند، کاپیتان اسبق استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار این تیم مقابل ملوان و اظهارات شبهه‌برانگیز اخیر جواد خیابانی در برنامه زنده تلویزیونی که مدعی شد در یکی از دربی ها چندین بازیکن تیم تاج دوپینگ کرده بودند اظهاراتی را مطرح کرد.
مصاف استقلال مقابل ملوان را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم استقلال در آن خطوطی که فصل قبل خیلی قوی بود به مشکل خورده.

کدام خطوط؟

فصل قبل ما در دفاع و هافبک خیلی بهتر ظاهر می‌شدیم اما امسال با مشکل روبرو شده ایم. امیدوارم رفته رفته این مشکلات برطرف شود.

از نتیجه بازی راضی بودید؟

باعث خوشحالی است که استقلال توانست اولین بردش را به دست بیاورد. اما باز هم تکرار می کنم که خیلی خیلی افسوس خوردم که ما بازی اول را از دست دادیم وگرنه الان شش امتیازی بودیم. با این وجود یک برد خارج از خانه ارزشمند به دست آوردیم که می‌تواند شروع خوبی برای ادامه پیروزی‌ها باشد.

درباره گلی که ملوان زد مشکل از کجا بود؟

چون هافبک‌ها فضای پشت دفاع را پر نکرده بودند! جایی که زبیر نیک نفس و مهدی پور فصل قبل خیلی خوب ظاهر می‌شدند این فصل خوب کار نمی کنند.

دروازه بان استقلال چقدر روی این گل مقصر بود؟

حسینی تقصیر زیادی نداشت. اولاً آن بازیکنانی که جلویش ایستاده بودند دیدش را کم کرده بودند در ثانی بازیکنی که توپ روی پایش آمد ناگهان شوت کرد.

ورود مهدی قایدی و اثرگذاری اش تا چه اندازه به استقلال کمک کرد؟

این نشان داد که حضور یک عنصر هجومی که بازیکنان دیگر به او اعتماد دارند تا چه اندازه جواب می دهد. مربی استقلال باید از این قبیل بازیکنان خلاق و تاثیرگذار در ترکیب تیمش استفاده کند. بازیکنی که هر آن بوی خطر و گل می دهد.

درباره جدایی مطهری صحبتی دارید؟

برای من خیلی خیلی عجیب بود! نمی دانم چه دلیلی برای جدا شدن مطهری وجود دارد! شاید او در تمرینات نتوانسته مثمرثمر باشد وگرنه او بازیکنی بود که در این مدت برای استقلال اثرگذار ظاهر شد. اما خوب شد که آمانوف می ماند.

درباره صحنه بحث برانگیز بازی و بداخلاقی سرمربی استقلال کنار زمین صحبتی دارید؟

گاهی مربی نمی تواند خودش را کنترل کند. شاید چون تیمش یک بر صفر عقب افتاده بود و یا شرح وظایفی که به بازیکنان گفته بود انجام نمی شد باعث شد به برانکارد گروه هلال احمر لگد بزند. البته رفتار درستی نبود. ولی شنیدم رفته و از آنها دلجویی کرده که این کار خوبی است. اما این حرکت چیزی نبود که بتوان گفت تقصیر کسی غیر از خود ساپینتوست. از این به بعد باید مراقب رفتارش باشد.

در ارتباط با صحبت‌های اخیر جواد خیابانی در تلویزیون مربوط به دوپینگ تعدادی از بازیکنان سابق تاج صحبتی دارید؟

واقعا از شنیدن این حرفها شوکه شدم! خیلی عجیب بود آن هم از خیابانی که معمولا مسایل تاریخی را خوب می داند. البته او پیش از این هم حرفهای عجیب و خنده دار زیاد زده است اما سوال من این است سال ۵۴ که من یک سالم بود، خیابانی کجا بود؟ اگر هم این حرفها را از قول همایون بهزادی خدابیامرز میزند باز هم کار غلطی انجام میدهد.

چطور؟

کسی که بین ما نیست چطور می توان به حرف‌هایش استناد کرد؟ اصلاً خیابانی سندی بر این ادعا دارد؟ کسی که سند ندارد نباید در تلویزیون این حرف را بزند.

فکر می‌کنید چرا خیابانی چنین حرف‌هایی را در تلویزیون به زبان آورد؟

واقعا برای صدا و سیما متاسفم که جلوی این قبیل اتفاقات را نمی گیرد. من مدتهاست که مسائل اینچنینی را رصد می کنم و متوجه شدم عده ای برای بالا بردن فالوورهای شان در فضای مجازی دست به هرکاری می زنند. این قبیل رفتارها کهنه شده و دیگر خریداری ندارد. معنی یک پیشنهاد برای جواد خیابانی دارم. کسی که خیلی ها با گزارش های قدیمی اش خاطره دارند.

چه پیشنهادی دارید؟

حالا که مسابقات لیگ برتر و فوتبال های اروپا شروع شده به جای رفتن به برنامه های مختلف تلویزیونی و بیان این حرفها که مرغ پخته از شنیدن آن خنده اش می گیرد، برود و همان گزارش های شنیدنی اش را انجام بدهد. همان ها هم برای جمع کردن فالوور برای خیابانی کافیست. او هیچ وقت نمی تواند با این حرفها بزرگی تاج کبیر را خدشه دار کند. این قبیل چرندیات تاج را کوچک نمی کند. از طرفی سن و سال جواد خیابانی دیگر شرایطی برایش ایجاد کرده که بیان این قبیل حرفها برای خودش و جایگاه اجتماعی اش خوب نیست. امیدوارم بیش از این به این رفتار را ادامه ندهد و مراقب آنچه در تلویزیون به زبان می‌آورد باشد. او کسی است که با جمله معروف "توپی که از خط رد شد حتماً گل شده" به اندازه کافی دل مردم ایران را شاد کرده و خنده را به روی لب هموطنانش آورده. بیش از این خودش را زیر سوال نبرد و یادش باشد که اگر تاج نبود فوتبال ایران هم نبود.

7777