صلاحیت نامزدهای انتخابات کمیته المپیک چه زمانی اعلام می‌شود؟

صلاحیت نامزدهای انتخابات کمیته المپیک چه زمانی اعلام می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- این احتمال وجود دارد تا یک هفته قبل از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک، صلاحیت نامزدها مشخص شود.

به گزارش فوتبالی، ثبت‌نام از نامزدهای ریاست، نواب‌رئیس و اعضای هیات اجرایی انتخابات کمیته ملی المپیک روزهای 5 تا 20 مرداد انجام شد که بیش از 30 کاندیدا برای پست‌های مختلف آمادگی خود را اعلام کردند.

طبق آیین‌نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک، ستاد نظارت بر انتخابات 3 روز کاری فرصت دارد تا صلاحیت کاندیداها را بررسی کند که این مهلت امروز دوشنبه به پایان می‌رسد و طبق همین آیین‌نامه، کمیته ملی المپیک موظف است فردای روز پایان بررسی صلاحیت‌ها اسامی نامزدها را اعلام کند.

در صورتی که تا فردا اسامی نامزدها اعلام نشود، کمیته ملی المپیک در نظر دارد تا تاریخ 30 مرداد، یک هفته قبل از برگزاری انتخابات، اسامی نامزدها را اعلام کند تا آنها بتوانند تبلیغات لازم را انجام دهند. طبق رای اعضای مجمع، انتخابات قرار است 6 شهریور برگزار شود اما مسئله اینجاست که باتوجه به اداره چند فدراسیون المپیکی با سرپرست انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار خواهد شد یا به زمان دیگری موکول می‌شود؟

در حال حاضر فدراسیون‌های فوتبال، ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی با سرپرست اداره می‌شوند، انتخابات سوارکاری از سوی وزارت ورزش باطل شد و دوره 4 ساله پوریا در فدراسیون بدمینتون نیز اوایل مردادماه به پایان رسید اما وزارت ورزش هنوز سرپرستی برای سوارکاری و بدمینتون معرفی نکرده است.

۴۱۵۴