گزارش ویژه/ جریمه کمیته ملی المپیک به خاطر انصراف تیم امید؟ تایید نمی‌شود!

گزارش ویژه/ جریمه کمیته ملی المپیک به خاطر انصراف تیم امید؟ تایید نمی‌شود!

پایگاه خبری فوتبالی- آیا جریمه 10 هزار دلاری کمیته ملی المپیک ایران به خاطر انصراف تیم امید ایران صحت دارد؟

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که قرار بود تیم امید ایران در رقابتهای فوتبال بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی شرکت کند، مشکلات مختلفی نظیر عدم همکاری باشگاهها با تیم امید، ابتلای چند بازیکن به کرونا، آماده نبودن بازیکنان به جهت تمرینات بدنسازی در باشگاههایشان و احتمال بالای مصدومیت در بازیهای یک روز در میان مقابل آذربایجان، مراکش و عربستان و عدم اعزام شش نفر از اعضای کادر تیم امید توسط کمیته المپیک، باعث شد مهدی مهدوی‌کیا نهایتا تصمیم بگیرد که تیمش را به ترکیه اعزام نکند.

در آن مقطع این سوال به وجود آمد که آیا ممکن است این اتفاق باعث جریمه کمیته ملی المپیک شود؟ پاسخ این سوال را رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، اینگونه داده بود:" با سرپرست کاروان ورزش ایران در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی صحبت کردیم و قرار شد بگوییم تیم امید به خاطر کرونا امکان سفر به ترکیه را نداشته است. کرونا چون مسئله‌ اول تیم ملی امید است می‌تواند توجیه کننده باشد و فکر نمی‌کنم جریمه‌ای در کار باشد."

در چنین شرایطی، دو روز قبل خبرگزاری تسنیم مدعی شد پس از انصراف تیم فوتبال امید کشورمان از حضور در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، کمیته ملی المپیک ایران 10 هزار دلار جریمه شده و از طرف دیگر حدود 15 تا 20 هزار دلار جهت اسکان تیم فوتبال امید در دهکده بازی‌ها پرداخته شده بود که این مبلغ هم به ایران بازگردانده نمی‌شود! 

نکته قابل توجه اینکه، خبر جریمه کمیته ملی المپیک ایران به خاطر تیم امید، هنوز تایید نشده است. کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران در واکنش به جریمه دلاری امید‌ها گفته است:"این موضوع در دست پیگیری است و مکاتبه‌ای هم با امضای صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران به ستاد بازی‌ها ارسال شده است. در حال حاضر منتظر پاسخ مسئولان ستاد بازی‌ها هستیم و هنوز هیچ چیز قطعی نیست."

گویا فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک مدارک مربوط به تست مثبت چند بازیکن تیم امید را برای کمیته برگزارکننده بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی فرستاده‌اند و به احتمال بسیار زیاد، انصراف تیم امید، هیچ جریمه‌ای برای کاروان ایران به همراه نخواهد داشت. با توجه به اینکه بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در تقویم کمیته بین المللی المپیک نیست و رقابتهای فوتبالش هم در تقویم فیفا و ای اف سی نیست به نظر نمی‌رسد مطرح شدن بحث جرایم زیاد جدی باشد. با توجه به وضعیت بسیار بد اسکان تیمها در دهکده مسابقات، مطرح شدن پرداخت ارقام ۱۵ تا ۲۰ هزار دلاری برای اسکان کاروان ۳۰ نفره تیم امید در قونیه شوخی به نظر می‌رسد!

1984