تصویری کمیاب و زیرخاکی از مهدی مهدوی‌کیا: قهرمان با تیم ملی نوجوانان ایران در آلمان!

تصویری کمیاب و زیرخاکی از مهدی مهدوی‌کیا: قهرمان با تیم ملی نوجوانان ایران در آلمان!

پایگاه خبری فوتبالی- سالها قبل از آنکه مهدی مهدوی‌کیا فوتبالش در آلمان را شروع کند، سرمربی فعلی تیم امید سابقه قهرمانی در این کشور را داشته است.

به گزارش فوتبالی، 29 سال قبل بود که مهدی مهدوی‌کیا که آن زمان یک نوجوان با سبیل‌های تازه سبز شده بالای لبش بود، همراه تیم ملی نوجوانان ایران راهی یک تورنمنت در شهر برمن آلمان شد. فروردین ماه سال 72 بود که به دعوت باشگاه وردربرمن آلمان، تیم ملی نوجوانان ایران در یک تورنمنت شرکت کرد و به مقام قهرمانی رسید. آن زمان چندان عرف نبود که تیمی از ایران راهی یک تورنمنت خارجی مخصوصا در اروپا شود اما ظاهرا با تلاش های ایرانیان مقیم آلمان و رایزنی هایی دعوت نامه ها به تهران رسید و فدراسیون فوتبال وقت قبول کرد که تیم ملی فوتبال نوجوانان در آن تورنمنت حاضر شود. همبازیان مهدوی‌کیا در حالی قهرمان آن تورنمنت شدند که در فینال به مصاف یک تیم هلندی رفتند.

البته این عکس که می‌بینید مربوط به آن یکی از بازیهای آن تورنمنت نیست و تیم ملی نوجوانان، در حاشیه حضور در آن تورنمنت، یک دیدار هم با تیم جوانان وردربرمن برگزار کرد که ظاهرا صفر – صفر شده است.

 

برای آنهایی که دوست دارند افراد حاضر در این عکس را بشناسند، اسامی بازیکنان تیم ملی نوجوانان در آن مقطع را با هم مرور می‌کنیم:

ایستاده از راست: امین راستی، حامد عاطفی، محمد انصاری، رضا آقامحمدی، محمدرضا خدری، احد مولایی

نشسته از راست: مهدی مهدوی‌کیا، زنده یاد خسرو قجاوند، پوریا تفنگ‌ساز، حمیدرضا محمدی و مهرداد زهری

1984