مدیر رسانه‌ای تیم امید: چگونه با تیم نصفه و نیمه راهی قونیه می‌شدیم؟/ تیم امید و باشگاه‌ها بر سر بازیکنان همیشه چالش داشتند

مدیر رسانه‌ای تیم امید: چگونه با تیم نصفه و نیمه راهی قونیه می‌شدیم؟/ تیم امید و باشگاه‌ها بر سر بازیکنان همیشه چالش داشتند

پایگاه خبری فوتبالی - چیا فوادی، مدیر رسانه ای تیم ملی امید، میهمان امروز ( جمعه 14 مرداد ) برنامه ورزش و مردم شبکه یک سیما بود.

به گزارش فوتبالی، چیا فوادی درباره کنار کشیدن تیم ملی امید از بازی های کشور های اسلامی در قونیه ترکیه گفت:" طبق مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال که سه سال پیش در زمان ریاست مهدی تاج تصویب شد، در هر تاریخ و هر شرایطی، هر تیم و باشگاهی چه در لیگ یک، چه لیگ دو و چه لیگ برتر باید از بازیکنانی که به اردوی تیم ملی امید دعوت می شوند، حداقل دو بازیکن را بدهند. هر باشگاهی که این دو بازیکن را ندهد با تمهیدات انضباطی روبرو می شود. چه بسا که دروازه بان دوم استقلال، یعنی رضایی به خاطر اینکه با تیم امید به اردوی ازبکستان نیامد، یک جلسه محروم و ده میلیون تومان جریمه شد. اکنون ضمانت اجرایی آن مصوبه کجاست؟ با تیم امید تعامل ندارند. تعامل آن جایی بود که به خاطر بازی های کشور های اسلامی لیگ را یکی دو هفته عقب می انداختند.  چرا حتما باید تا قبل از جام جهانی نیم فصل اول را تمام کنیم؟ چه لزومی دارد؟ لیگ قهرمانان آسیا را که نداریم. به سهیل مهدی سال گذشته در یک جلسه گفتیم که برنامه ریزی را به شکلی انجام دهد که در اردیبهشت ماه لیگ را تمام کنیم و در خرداد ماه بازی های نیمه نهایی و فینال جام حذفی باقی بماند که باشگاه ها بتوانند برای اردوی ازبکستان همکاری کنند. اما این اتفاق نیفتاد کاملا بر عکس رقم خورد و به طور مثال اردیبهشت جام حذفی برگزار شد و در خرداد ماه لیگ برگزار شد."

وی در ادامه گفت:"ما سه چهار بازیکن خود را در اردوی ازبکستان شب بازی به دست آوردیم. در باشگاه تراکتور آقای بردیف، آقای هاشم نژاد را برای همین بازی های کشور های اسلامی به ما نداد. آقای گل محمدی هم آقای احمدی را به ما نداد و حتی در بازی دوستانه که مقابل پرسپولیس داشتیم، آقای احمدی مقابل ما بازی کرد. این تیم امید همیشه برای گرفتن مشکل داشته است."

چیا فوادی درباره اینکه در روز های اخیر گفته شد که تیم ملی امید به خاطر ترس از شکست از حضور در بازی های کشور های اسلامی انصراف داده گفت:" خیلی ها گفتند که تیم امید ترسید و به مسابقات بازی های اسلامی نرفت. اگر تیم امید می ترسید با پرسپولیسی که در حال حاضر یکی از بهترین تیم های ایران است و نقل و انتقالات خوبی داشته است، بازی نمی کرد. ما در تیم امید از سیستم هایی استفاده می کنیم که آمادگی بازیکنان را نشان می دهد. در ایفمارک هم از همین سیستم ها استفاده می شود. این سیستم ها شاخصی دارند که آن شاخص یک عدد برای آمادگی بازیکنان می دهد. مثلا می گوید که این بازیکن 50 درصد آماده است یا مثلا مستعد یک آسیب دیدگی است. کادر فنی دید که حداقل نصف بازیکنان تیم ملی امید در شرایط بازی نبودند. همه در شرایط بدنسازی بوده اند. در ایران سنت غلطی وجود دارد که مربی ها می گویند تیم ما تازه از هفته چهارم پنجم به بعد راه می افتد. اما تیمی که زود تر بدنسازی خود را شروع کند بهتر نتیجه می گیرد مثلا فرهاد مجیدی فصل قبل از اوایل تیر ماه کار خود را شروع کرد و به قهرمانی رسید. یا پرسپولیس امسال زود تر شروع کرده است. هر چقدر زود تر تمرینات شروع شود بهتر است."

مدیر رسانه ای تیم ملی امید درباره شرایط اردوی تیم گفت:"روز اول تنها 13 بازیکن در اردو داشتیم و تست کرونا گرفتیم که دو بازیکن تست کرونایشان مثبت. تست کرونای فراز فاطمی، سرپرست تیم ملی امید هم مثبت شد. بدین ترتیب علاوه بر خروج سرپرست تیم از اردو، دو بازیکن و هم اتاقی هایشان قرنطینه شدند و بدین ترتیب 4 بازیکن کنار رفتند. تنها 9 بازیکن در دسترس باقی ماند و مجبور شدیم دوباره بازیکن دعوت کنیم."

فوادی درباره تصمیم سرمربی تیم ملی امید، مهدی مهدوی کیا مبنی بر انصراف از بازی های کشور های اسلامی گفت:" تکرار می کنم که آقای بردیف آقای هاشم نژاد را به ما نداد. آقای میلاد کر دچار مصدومیت شد و نتوانست بیاید. یاسین سلمانی، کاپیتان و بازیکن محوری تیم ملی امید را آقای مورایس نداد. آقای ساپینتو، امیر علی صادقی را نداد. روز بازی با پرسپولیس این بازیکن ناهار را با ما بود و شام را نبود، یعنی گفتند باید بیاید! باشگاه پرسپولیس هم آقای احمدی را نداد. 5 بازیکن اصلی تیم را نداشتیم، دروازه بان سوم هم نداشتیم. خودتان را به جای سرمربی بگذارید، چگونه می خواهید در تورنمنت یک روز در میان قونیه با کادر 7 نفره شرکت کنید؟ ماساژور نداشتیم، پزشک نداشتیم. اگر تیم به رقابت ها می رفت و شکست های سنگینی مقابل عربستان، مراکش و آذربایجان می خورد، هیچکس نمی گفت که باشگاه بازیکن نداد. دود این قضیه به چشم کادر فنی و فدراسیون می رفت. ترسی در کار نبوده. آقای مهدوی کیا روحیه ای دارد که می خواهد با همه بازی کند."

مدیر رسانه ای تیم ملی امید درباره تعامل باشگاه ها با تیم امید گفت:"ما به این نتیجه رسیدیم که فقط در فیفادی ها می توانیم از باشگاه ها بازیکن بگیریم. هیچ تعاملی در کار نیست و اگر به جز در تاریخ های فیفادی بخواهیم بازیکن بگیریم به چالش بر می خوریم. سالی چهار پنج فیفادی بیشتر نداریم و اگر می خواهیم به المپیک صعود کنیم به این راحتی ها نیست. کاش کمیته المپیک یک سری به اردوی تیم ما می زد. ما بازی پرسپولیس را به سختی برگزار کردیم و پس از آن دیگر برای بازی مقابل پیکان بازیکن نداشتیم و به همین دلیل بازی دوستانه مقابل پیکان لغو شد. امیدوارم انصاف درباره تیم ملی امید رعایت شود. 

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به صحبت‌های چیا فوادی مدیر رسانه‌ای تیم ملی امید به روی خط برنامه ورزش و مردم آمد و اظهار کرد:"اصلا اتفاق خوبی برای تیم ملی امید نیفتاد اما درمورد صحبت‌های چیا فوادی( مدیر رسانه‌ای تیم ملی امید) باید بگویم به جز جلسه‌ای که با او و مهدوی‌کیا قبل از حضور در مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا داشتیم، در چه زمان دیگری یک نفر از تیم ملی امید با من صحبت کرد؟ کجا مکاتبه‌ای صورت گرفت و کجا دستوری از طرف دبیرکل به ما ابلاغ شد؟ حتی کجا به ما اعلام کردند تیم امید می‌خواهد در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کند؟ 

وی ادامه داد: وقتی هیچ بازخوردی از تیم امید نداریم، مکاتبه‌ای صورت نمی‌گیرد و هیچکس با ما صحبت نمی‌کند، بخشی از موضوع هم به برنامه ریزی درون سازمانی خودشان بازمی‌گردد. ما نمی‌توانیم برنامه را مدام تغییر داده یا آن را کم و زیاد کنیم. برنامه‌های سرمربیان تیم ملی بزرگسالان و امید با هم تداخل دارد. در نهایت در خدمت همه تیم‌های ملی هستم به این شرط که از من بخواهند و از طرف دبیرکل برنامه خود را اعلام کنند. سپس درمورد برنامه ریزی سازمان لیگ انتقاد کنند."

چیا فوادی در ادامه گفت:"برای بازی های کشورهای اسلامی من در جریان مکاتبات دبیرکل یا کمیته جوانان با آقای سهیل مهدی نیستم و در آن سطح نمی‌توانم دخالت کنم. با این شرایط تیم ملی امید نه نیم قرن، بلکه تا یک قرن دیگر هم تیم به المپیک نمی رود. باز هم می گویم بازی های یک روز در میان بسیار دشوار است و باید بازیکنان ریکاوری شوند و ماساژور داشته باشند. به طور کلی بازی های کشور های اسلامی خیلی جمع و جور و اصطلاحا محلاتی برگزار می شد."

1470