نظرات جالب دل‌پیرو درباره یوونتوس و نفراتی مثل دی‌ماریا و رونالدو

نظرات جالب دل‌پیرو درباره یوونتوس و نفراتی مثل دی‌ماریا و رونالدو

پایگاه خبری فوتبالی - در روزهای اخیر کاروان بیانکونری در لس آنجلس آمریکا مهمان ویژه و یا شاید میزبان محبوبی به نام الساندرو دل پیرو را در کنار خود دید‌؛ کاپیتان و اسطوره دوست داشتنی یوونتوس که سال‌هاست در این شهر زندگی می‌کند، به استقبال تیم و برخی از هم‌تیمی های قدیمی خود رفت و از نزدیک شاهد تمرینات و نحوه آماده‌سازی تیم سابق خود بود.

به گزارش فوتبالی، الکس دل‌پیرو در گفت‌وگویی نظر و برداشت خود را از یوونتوس بیان داشته که با هم گوشه‌هایی از این مصاحبه را می‌خوانیم:

یووه در لس آنجلس؟

"خیلی خوشحالم که اینجا هستند با توجه به گرمای شهر تورینو حالا اینجا در هوای تازه و بهتری تمرین می‌کنند. بسیار خوشحالم که دوستانم را دوباره در این مرحله حساس و هیجان‌انگیز پیش از آمادگی فصل می‌بینم. روز گذشته از تمرینات بسیار لذت بردیم.

نقش خودتان را در کدام بازیکن می‌بینید؟

"من به این مسئله فکر نمی‌کنم، به بازیکنانی که مرا جذب می‌کنند فکر می‌کنم و برایم جذاب هستند. کسانی که می‌توانند کارهای متفاوتی انجام دهند و نکات و هنر قابل قبولتری را در فوتبال ارائه دهند. ما از یووه و پسران ویژه و شگفت‌انگیزی صحبت می‌کنیم، در این تیم ذهن من به کیه‌زا و نمایش و علمکرد مناسبش در این فصل برمی‌گردد و برای او آرزو می‌کنم هر چه زودتر از بند آسیب‌دیدگی رها شود و با بهترین فرم و آمادگی کامل به ترکیب برگردد. اما ولاهوویچ مرا شدیدا تحت تاثیر قرار داده و یا کوادرادو و بونوچی. می‌دانید ماندن در مسیری که یووه می‌خواهد آسان نیست اما آن‌ها تمایل و ویژگی‌های انجام این کار را دارند."

بونیپرتی؟

"من همیشه او را با احترام و محبت بسیار زیادی به یاد می‌آورم. از اولین ملاقات مان و بعد شناخت خانوادگی خودمان، از نخستین پیشنهاد برای حضورم در یووه، ملاقات زیاد طول نکشید در نزدیک خانه ما با هم آشنا شدیم. او به مانند اسطوره یوونتوس به همه ما معنای این تیم و بودن در یووه را فهماند."

از چه کسی الهام گرفتید؟

"زمانی که بچه بودم تلویزیون نبود، برنامه نود دقیقه‌ای بود که کلیپ‌ها را نشان می‌داد و من همیشه از آن‌ها متنفر بودم، چیزهایی است که زيادی برای الهام گرفتن وجود نداشت. مطمئنا شما به دنبال نمادها و الگوها برای الهام گرفتن می‌روید و برای من شماره ده یوونتوس، پلاتینی به عنوان الگو و مرجع همانند بت برای من بود."

دی‌ماریا؟

"یک خرید فوق‌العاده با ویژگی‌های باورنکردنی. او کیفیت و شخصیت قابل احترام و قابل توجهی دارد و این خود به ویژگی‌های موثر او می‌افزاید. در کنار یک گذشته درخشان همراه با تجربه و جام‌های بسیار که از او از یک بازیکن با تجربه و برتر ساخته است. بنابراین چیزی بهتر از این وجود ندارد، با او ملاقات کردم و باعث شد آن‌چه که فکر کردم را تایید کند."

راز پیر نشدن؟

"چگونه این کار را انجام می‌دهم؟ نمی‌دانم! کم اما تمرین می‌کنم، تمایل دارم که بیشتر تمرین کنم اما سفرها زیاد هستند و در این بخش بهم کمک نمی‌کنند."

شرایط تیم؟

"شرایط را خوب دیدم هر چند که کمتر از یک ساعت شاهد تمرینات بودم، آسان نیست که هر روز بتوانم این جا باشم اما تمرکز تیم و آمادگی خوبی را دیدم، هر چند که در طول رقابت حفظ تمرکز کار آسانی نیست اما در حال حاضر در حال تمرین و آمادگی هستند و شرایطشان خوب است."

فاجولی و میرتی؟

"از این دو بازیکن خوشم می‌آید و نحوه بازی و کیفیت آن‌ها را می‌پسندم. آینده و چشم‌انداز خوبی را برای آن‌ها می‌بینم و امیدوارم تا جایی که می‌توانند از بازی در کنار بازیکنان بزرگ یوونتوس تجربه کسب کنند.

گل به لاتزیو در فصل 2012؟

"آن ضربه ایستگاهی! با آندره آ پیرلو چه در یوونتوس و چه در تیم ملی هماهنگی کامل داشتیم و می‌توانستیم در یک لحظه همدیگر را درک کنیم. در آن بازی به هم نگاه کردیم، من گفتم من شوت خواهم زد و به من گفت البته، برو. لحظه‌ای که میان دو نفر احترام کامل برقرار می‌شود."

رونالدو؟

"همراه او روزهای خوبی را پشت سر گذاشتیم، آمدن او دستاوردهای تازه‌ای همراه داشت، میل به پیشرفت، به چالش کشیده شدن و الهام بخشی او. من چند بار با او ملاقات داشتم و در مورد برخی مسائل صحبت کردیم. او نیز چنین برداشتی داشت. وقتی کسی مانند او می‌آید نمی‌توانی برای شکست او صبر کنید اما با احترام گذاشتن و یادگیری از او. او یک قهرمان فوق‌العاده قوی است که وقتی وارد زمین می‌شود ترسناک است و وحشت برای رقیب می‌آورد."

بهترین همکار؟

"خب با شرکت‌ها و افراد زیادی کار می‌کنم و ارتباط داریم اما با یکی بیشتر از همه شوخی می‌کنیم و آن دی لیویو است. ما در پادووا بازی می‌کردیم و با همه چیز شوخی می‌کرديم. با هم دوست و برادریم، رابطه‌ای فراتر و متفاوت تر. در آن سال‌ها همراه لیگ قهرمانان تیم و بازیکنان در سطح بالا و خاصی بودند و یکی زود مرا در کنار خود پذیرفتند. تاکیناردی، ویالی، باجو، ترزگه، بونوچی، کیلینی، بوفون و مارکیزیو و باید همچنان ادامه دهم چون نام‌هایی را فراموش می‌کنم به هر حال در کنارشان پیروزی‌های زیاد و شیرین در کنار برخی شکست‌های تلخ را تجربه کردیم و خاطرات زیادی را همراه آنان به اشتراک گذاشتم."

حضور در میان بزرگان فوتبال؟

"فکر می‌کنم مسیر بی نظیری را سپری کردم حتی به خاطر اتفاقاتی که در سری ب افتاد. من بسیار افتخار می‌کنم و از تمام انتخاب‌هایم بسیار خوشحالم و البته از تمام این سال‌ها و تجربیاتی که زندگی کردم. این رویدادها زیباترین چیزهایی که همراه خودم دارم. روزی رکوردهای من شکسته خواهد شد و اگر روزی این رکوردها شکسته شود خوشحال خواهم شد زیرا آن‌ها برای بهبود یافتن و شکسته شدن ساخته شده‌اند و من می‌توانم الهام‌بخش باشم."

9404