جنجال‌های داور بازنشسته

جنجال‌های داور بازنشسته

پایگاه خبری فوتبالی- رضا کرمانشاهی در حالی روز گذشته از دنیای داوری خداحافظی کرد که برخی قضاوت‌های او، جنجالی بود.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته و در حاشیه مراسم کلاس دانش افزایی داوران لیگ برتری، رضا کرمانشاهی از دنیای داوری خداحافظی کرد. او در مورد تصمیمش گفته بود:" واقعاً دیگر خسته شده‌ام. از زمانی که فضای مجازی آمده زندگی و کار را برای ما تلخ کرده و برخی مواقع از یک بچه ۱۶ ساله توهین‌هایی را می‌‌بینم که آدم را دلزده می‌‌کند. من هم دیگر تحمل فشار و استرس زیاد را ندارم. می‌خواهم زندگی آرامی را تجربه کنم."

رضا کرمانشاهی چند قضاوت پر حرف و حدیث داشت که حاشیه های زیادی برای این داور باتجربه به وجود آورد.

بادران- ملوان

کرمانشاهی که قضاوت یکی از حساس ترین بازی‌های لیگ یک را بین ملوان و بادران بر عهده داشت پس از اعلام ضربه پنالتی برای بادرانی‌ها با اعتراض شدید کادرفنی و بازیکنان ملوان مواجه شد.

پس از این ضربه پنالتی وقفه ۵۰ دقیقه‌ای در شروع نیمه دوم دیدار ملوان و بادران، شرایط را متفاوت کرد. خداداد افشاریان در واکنش به تصمیم کرمانشاهی در آن بازی گفته بود:" از زاویه‌ای که ما دیدیم و همه شاهد بودند، اصلاً آن برخورد پنالتی نبود ولی در زاویه‌ای که آقای کرمانشاهی درون زمین بود و عمود به صحنه قرار داشتند، تشخیص دادند که پنالتی است؛ گرچه بزرگ‌نمایی مهاجم بادران هم موجب شد تا ایشان اشتباه کند."

کرمانشاهی پس از این بازی از سوی کمیته اخلاق محروم شد.

پرسپولیساستقلال

کرمانشاهی یکی از داورانی است که سابقه قضاوت در دربی پایتخت را نیز در کارنامه دارد. او که بازی رفت دو تیم در لیگ بیستم را سوت زده بود، با برخی تصمیم‌هایش سوژه‌های زیادی به منتقدانش داد. برخی تصمیم‌های او در این بازی مانند عدم اخراج عارف غلامی در صحنه‌ای که مهدی عبدی را در آستانه تک به تک شدن با دروازه آبی‌ها متوقف کرد موجب شد تا هجمه‌های زیادی علیه این داور وارد شده و باشگاه پرسپولیس به تصمیمات او در این بازی اعتراض کند.

در آن بازی آرمان اسعدی کمک داور بازی به وسیله سیستم رادیویی به کرمانشاهی می‌گوید که باید غلامی اخراج شود اما کرمانشاهی توضیه کمکش را قبول نمی‌کند

تراکتور- گل‌گهر

یکی دیگر از قضاوت‌های پرحاشیه کرمانشاهی به نبرد گل‌گهر- تراکتور بر‌می‌گردد که حاشیه‌های زیادی به همراه داشت. در یکی از صحنه‌های بازی، رضا کرمانشاهی پس از خطایی که در میانه زمین اتفاق افتاد جریان مسابقه را متوقف کرد. بعد از اعتراضات اولیه نوبت به اخراج نوید عاشوری بازیکن گل گهر رسید که این مسئله باعث اعتراض شدید کادر فنی گل گهر بود.  پس از آنکه تراکتوری‌ها در وقت‌های اضافه روی ضربه محمد عباس‌زاده به گل رسیدند، کرمانشاهی سراغ نیمکت گل‌گهر رفت حسین ترابپور و جلال امیدیان دو دستیار امیر قلعه‌نویی را از زمین مسابقه اخراج کرد‌. چند دقیقه بعد از پایان بازی هم کرمانشاهی مقابل رختکن گل گهر حاضر شد و با صدای بلند گفت که یک نفر به او بدوبیراه گفته و باید فردی که  فحاشی کرده خود را معرفی کند چرا که وی می‌خواهد از او به نیروی انتظامی شکایت کند. این مساله اما در نهایت با وساطت برخی از افراد، ختم به خیر شد.

تصادف عجیب

یکی دیگر از جنجال‌های مربوط به کرمانشاهی، در مستطیل سبز رخ نداد بلکه او در اتفاقی فوق‌العاده عجیب، توسط یک ماشین، زیر گرفته شد!

بعد از این تصادف شایعات زیادی درباره آن شکل گرفت و گفته شد این اتفاق بی‌ارتباط با قضاوت او در بازی ملوان- بادران و نبوده است اما خود کرمانشاهی نظر دیگری درباره دلیل تصادف داشت:" عرض خیابان را طی می‌کردم و آن سمت خیابان رفتم تا وسیله‌ای تهیه کنم. در محرم این دودها هست که از ماشین بیرون می‌آید و نمی‌دانم چه چیزی است، یک دفعه یک دود عجیبی آمد من هم پشت ماشین‌ها در حال حرکت بودم و فکر نمی‌کردم کسی در این دود رانندگی کند که متاسفانه ماشین با من برخورد کرد و آن اتفاق افتاد."

7655