گزارش روز؛ کرمانشاهی و دربی چند ماه بعد از شهریور جنجالی

گزارش روز؛ کرمانشاهی و دربی چند ماه بعد از شهریور جنجالی

پایگاه خبری فوتبالی- انتخاب رضا کرمانشاهی به عنوان داور دربی همه را یاد اتفاقات چند ماه قبل می‌اندازد.

به گزارش فوتبالی، کرمانشاهی در شرایطی فردا برای اولین بار در دربی قضاوت خواهد کرد که قرار بود قضاوت دربی گذشته- دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی که 5 شهریور برگزار شد – هم به او سپرده شود منتهی فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت زاهدی‌فر داور آن بازی شود تا کرمانشاهی که شدیدا از این موضوع ناراحت و عصبانی شده بود، تصمیم بگیرد با نماینده پاکدشت در مجلس به فدراسیون فوتبال برود تا اعتراض خود را به باطل شدن ابلاغ داوری‌اش نشان دهد.

کرمانشاهی در آن مقطع در مصاحبه‌هایش به این نکته اشاره کرد که فدراسیون به او گفته، تغییر داور دربی، تصمیمی بوده که از بالا گرفته شده و او دوست دارد بداند کدام نهاد مانع قضاوت او در دربی شده است.

نکته مهم اینکه در همان روزها، حجت الاسلام علیپور رئیس کمیته صیانت از سلامت فوتبال در گفتگویی که با رادیو جوان داشت، حرفهای قابل توجهی درباره گرفتن ابلاغ داوری دربی از کرمانشاهی زد و گفت: یک سری مباحث از قبل مطرح بود و برای صیانت از سلامت خود آقای کرمانشاهی هم مسائلی مطرح شد. چیز خاصی نیست که خدایی ناکرده خدشه ای به شخصیت این داور محترم وارد شود. در واقع مجموع پارامترهایی که در نظر گرفته شد، مصلحت بر این شد که تصمیم بهتری گرفته شود.

نهایتا کرمانشاهی روز سوم شهریور به همراه نماینده پاکدشت به فدراسیون رفت تا دلیل خط خوردنش را متوجه شود. او بعد از جلسه‌ای که با سرپرست فدراسیون داشت، این توضیح را به خبرنگاران داد: آقای بهاروند گفتند که چون در هفته های اخیر اسم شما در محافل ورزشی تکرار می‌شد و سوتفاهم هایی به وجود آمده بود، ما حس کردیم رسانه ها این قضیه را به ما تحمیل می‌کنند که شما باید داور دربی باشی یا این احساس پیش آمد که شما به مطبوعات خط می‌دهید که داور دربی باشید. به خاطر همین صلاح دانستیم که شما داور دربی نباشید.

1984