کرمانشاهی: به خاطر دربی تا مرز سکته پیش رفتم

کرمانشاهی: به خاطر دربی تا مرز سکته پیش رفتم

پایگاه خبری فوتبالی- بخشهای مهم مصاحبه خبرورزشی با رضا کرمانشاهی داور آخرین دربی سال 99 را برایتان انتخاب کردیم:

  •  از نیمه دوم سال ۹۸ سعی کرده بودم فرم ایده‌آل بدنی‌ام را حفظ کنم تا بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس را سوت بزنم که در نهایت یکی از مسئولان داوری به من گفت قرار است تو این بازی را قضاوت کنی و خودت را آماده این بازی کن؛ من هم برای ریکاوری به شمال رفتم اما در کمال تعجب دیدم روی سایت فدراسیون داور دیگری برای این مسابقه انتخاب شده است و این خیلی برایم تلخ بود. وقتی دیدم داور دربی نشدم تا مرز سکته پیش رفتم و خیلی برای تلخ بود.
  • یکی دو روز بعد از دربی که موبایلم را روشن کردم خیلی از پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس با من تماس گرفتند و از من تشکر کردند. نمی‌خواهم اسم همه را بگویم اما مثلاً حسن روشن گفت ۴۰ سال است که در فوتبال هستم و از دیدن این دربی با قضاوت تو لذت بردم چون بازی را سوت سوتکی نکردی و  از دیدن این دربی لذت بردم چون بازی را از سرعت ننداختی و با اوانتاژهای به موقع باعث شدی سرعت بازی بالا برود. علی پروین هم برایم پیغام فرستاد و ابراز خوشحالی کرد.  
  • اعتراض‌های محمود فکری در دربی برایم عجیب و سؤال‌برانگیز بود. فکری با اینکه استقلال در نیمه اول جلو بود باز هم به داور اعتراض می‌کرد که دلیل آن را نمی‌دانم.
  • پنج‌شنبه قبل از دربی من در یکی از بزرگراه‌ها پشت خودروی خودم بودم که یکدفعه یک تویوتا کمری آبی خیلی سریع وارد اتوبان شد و از کنار من رد شد. ناگهان متوجه شدم محمود فکری پشت فرمان خودرو هست، به او نزدیک شدم و ماشین‌ها را کنار زدیم و چند دقیقه‌ای با هم صحبت کردیم، فکری به من گفت دربی را تو قضاوت کنی داور قلدر و شجاعی هستی که من هم گفتم توکل برخدا؛ چند سال است برای تیم‌های فکری قضاوت کردم او به عنوان سرمربی من را قبول دارد اما واقعاً نفهمیدم چرا در جریان مسابقه با پرسپولیس مدام به داور اعتراض می‌کرد. 
  • دو سبد گل رز زیبا تهیه کرده بودم یک سبد گل رز آبی و سبدگل قرمز، می‌خواستم این دو سبد گل را به یحیی محمدی و محمود فکری قبل از بازی اهدا کنم که آقای اصفهانیان گفت صلاح نیست این کار را بکنی. ای کاش به او نمی‌گفتم و انجام می‌دادم این سبدگل‌ها از طرف شهرداری پاکدشت بود می‌دانید که پاکدشت مرکز پرورش گل و گیاه است.

  • شما وقتی داور لیگ برتری هستید و بازی‌های تیم‌های پرسپولیس و استقلال را قضاوت می‌کنید ۹۰ دقیقه روی آنتن زنده تلویزیون هستید، چندین برنامه ورزشی عملکرد شما را آنالیز می‌کند و تبدیل به یک چهره معروف می‌شوید و اگر زرنگ باشی می‌تواند از این شهرت در جهت مثبت و تجارت استفاده کنید و تبدیل به یک تاجر شوید.
  • من در کار خرید و فروش خودرو هستم؛ باور می‌کنید به خاطر قضاوت در لیگ برتر خیلی از بازرگان‌ها و فعالان عرصه خرید و فروش خودرو به من اعتماد دارند و اگر بخواهم بدون سند ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان ماشین از نمایشگاه‌ها بگیرم چون آنها به من اعتماد دارند و البته من هم از این اعتماد سواستفاده نمی‌کنم. بله قبول دارم دستمزد یک میلیون تومان خیلی زیاد نیست اما در کنار این داوری شما شهرت و اعتبار به دست می‌آوری، مثلاً پیام حیدری اکنون معاون شهردار است.
  • قلعه‌نویی یک مربی مشتی و خوب است اما نمی دانم شاید نسبت به داوران ذهنیت دارند یا شاید افرادی که در کنارش هستند این ذهنیت برای او ایجاد می‌کنند که زیادی به مسئله داوری توجه می‌کند و حساسیت نشان می‌دهد. شما محرم نویدکیا را ببینید این مربی مثل عسل است! قلعه‌نویی هم مربی خوبی است و داوران دوستش دارند.
  •  یک استخر و سونا چقدر می‌تواند به کم کردن وزن‌تان کمک کند. اکنون به خاطر کرونا بیش از یک سال است که استخرها تعطیل هستند پس اگر داوران از فرم  بدنی ایده‌ال خارج شده‌اند به خاطر کرونا است.


    1984