چند قانون فوتسال در لیگ تغییر کرد

چند قانون فوتسال در لیگ تغییر کرد

پایگاه خبری فوتبالی- بر اساس مصوبه جدید سازمان لیگ فوتسال، ۳ قانون در لیگ امسال دچار تغییراتی نسبت به فصل قبل شد.

به گزارش فوتبالی، امروز طی برگزاری قرعه‌کشی اولین دوره از سوپرلیگ فوتسال زنان، شهرزاد نصیری مسئول برگزاری لیگ فوتسال زنان از تغییر ۳ قانون نسبت به فصل پیش خبر داد.

بر این اساس در حالی‌که فصل گذشته تفاضل گل ملاک صعود یا سقوط تیم‌های هم امتیاز در جدول رده بندی بود، در فصل آتی برای رده بندی تیم‌های هم امتیاز مسابقات رو در رو لحاظ خواهد گردید و بدین‌ترتیب تفاضل گل در صعود یا سقوط تیم‌ها بی‌‌‌تأثیر خواهد بود.

یکی دیگر از قوانین فصل‌های گذشته مربوط به عدم حضور تیم‌ها در روز مسابقه می‌گردید که پیش از این در صورت عدم حضور یک تیم برای ۲ بازی طی یک فصل، حکم آن تیم سقوط به یک دسته پایین‌تر بود اما بر اساس قوانین جدید، تنها در صورت عدم حضور برای ۱ مسابقه آن تیم به یک رده پایین‌تر سقوط خواهد کرد و اگر این عدم حضور، در جدول مسابقات تأثیرگذار باشد، آن تیم به ۲ رده پایین‌تر سقوط می‌کند.


قانون دیگری که از سوی سازمان لیگ فوتسال برای سال آتی دچار تغییرات شد مربوط به تست‌های PCR بازیکنان خواهد شد، بر این اساس سازمان لیگ اعضای هر تیم که شامل (مربیان، بازیکنان، سرپرست و…) است را ملزم به تزریق ۳ دوز واکسن دانسته و حضور در مسابقات را تنها با کارت واکسیناسیون قانونی می‌داند، بر این اساس تیم‌ها دیگر نیاز به انجام تست PCR پیش از هر مسابقه نخواهند داشت.

7777