گروسی: کاش استقلال و سپاهان هفته اول به هم نمی‌خوردند!/ سپاهانی‌ها هماهنگی استقلال را ندارند

گروسی: کاش استقلال و سپاهان هفته اول به هم نمی‌خوردند!/ سپاهانی‌ها هماهنگی استقلال را ندارند

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت استقلال گفت: با توجه به اینکه هیچ شناختی از تیم ریکاردو ساپینتو نداریم نمی‌توانیم پیش بینی دقیق و درستی از بازی این تیم مقابل سپاهان داشته باشیم اما امیدوارم استقلال لیگ را با برد شروع کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرورزشی، محسن گروسی، بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و سپاهان که سابقه حضور در هر دو تیم را دارد در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره قرعه کشی مسابقات لیگ برتر برای تیم استقلال و مصاف هفته نخست مقابل سپاهان، همچنین دیدار دربی با پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد:

استقلال هفته اول به سپاهان خورد. شما تجربه بازی برای هر دو تیم را دارید. این دیدار را چطور پیش بینی می‌کنید؟

ای کاش این دو تیم در هفته اول با هم بازی نمی‌کردند.

چرا؟

چون کیفیت بازی شان پایین می‌آید! خیلی خوب می‌شد که این دو تیم در هفته‌های پنجم یا لااقل ششم بازی می‌کردند. چون تا آن زمان کیفیت بازی شان بالاتر می‌رود. فوتبال استقلال و سپاهان همیشه زیبا بوده و مردم دوست دارند یک مسابقه زیبا را تماشا کنند.

شرایط دو تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سپاهان مربیان خوبی دارد. بازیکنان خوبی هم گرفته اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از بازیکنان این تیم تغییر پیدا کرده اند فکر میکنم هنوز هماهنگ نباشند. به این خاطر ممکن است در هفته اول هماهنگی آنها نسبت به استقلال کمتر باشد. چون استقلال نسبت به سپاهان کمتر تغییرات داشته و شاکله اصلی اش را حفظ کرده است.

تفکرات دو مربی را چطور می‌بینید؟

از مربیان تیم‌ها شناختی ندارم. هر دو مربی پرتغالی هستند و هر دو تازه آمده اند. باید لیگ شروع شود تا آنها را ببینیم.

استقلال در هفته‌های دوم و سوم با تیم‌های تازه لیگ برتری شده(ملوان و مس کرمان) مسابقه می‌دهد. این تا چه اندازه به سود استقلال خواهد بود؟

اصلا نمی‌توان گفت یک تیم ضعیف است یا قوی. تیمی‌که سرحال باشد باید در همه مسابقات خوب به میدان برود. شما سال گذشته دیدید که استقلال چطور جلوی فجرسپاسی که تازه به لیگ برتر آمده بود مساوی کرد یا پرسپولیس جلوی هوادار که تازه لیگ برتری شده بود تن به تساوی داد. باید قبول کنیم شرایط دیدار با این قبیل تیم‌ها غیر قابل پیش بینی است به خاطر همین تیم متوسط و ضعیف نداریم و همین تیم‌ها می‌توانند مدعیان را زمین گیر کنند. همه چیز به خود تیم‌ها بستگی دارد.

در کل به نظر شما شروع مسابقات برای استقلال راحت است یا نه؟

شاید روی کاغذ بتوان گفت استقلال در ابتدا قرعه خوبی دارد اما اگر بخواهد حریفانش را دست‌کم بگیرد ممکن است برایش خطرناک شود. امیدوارم مسابقاتش را خوب شروع کند و بتواند خودش را بالا نگه دارد. هرچه استقلال در ابتدای لیگ بیشتر امتیاز جمع کند با خیال راحت تری مسابقات را ادامه میدهد.

مسابقه استقلال و پرسپولیس در هفته دوازدهم قرعه کشی شد. نظرتان در این باره چیست؟

فکر می‌کنم خوب است. از هفته دهم تا دوازدهم اوج پختگی تیم‌های استقلال و پرسپولیس است. چون هر دو تیم به لحاظ تاکتیکی به شرایط ایده آلی رسیده اند و می‌توانند یک فوتبال زیبا را به نمایش بگذارند.

برد و باخت در هفته اول مقابل سپاهان چه تاثیری در کار استقلال خواهد داشت؟

برد و باخت ممکن است در یک تورنمنت طولانی مدت برای هر تیمی‌اتفاق بیفتد؛ بنابراین نمی‌تواند تعیین کننده قهرمانی و یا عدم قهرمانی یک تیم باشد. به طور کلی خوب است که تیم شروع موفقی داشته باشد که من هم آرزو می‌کنم استقلال مثل فصل گذشته لیگ را با بردهای متوالی استارت بزند.

۴۱۵۴