رشیدی: ساپینتو ثابت کرد برای قهرمانی آمده است/جام جهانی‌ دروازه استقلال را بیمه می‌کند

رشیدی: ساپینتو ثابت کرد برای قهرمانی آمده است/جام جهانی‌ دروازه استقلال را بیمه می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی - پیشکسوت استقلال نگران دروازه این تیم نیست و اعتقاد دارد گلرهای این تیم برای رسیدن به تیم ملی در سال جام جهانی بیشترین تلاش را خواهند کرد.

به گزارش فوتبالی، منصور رشیدی، مربی اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شرایط این روزهای این تیم و آمادگی دروازه‌بانان استقلال صحبت‌هایی انجام داد که آن را در ادامه می‌خوانید:
از بازی‌های تدارکاتی استقلال در ترکیه خبر دارید؟

بله! شنیدم که استقلال در هر دو بازی که انجام داد، گلی دریافت نکرد. این به دو دلیل می‌تواند باشد؛ یکی ادامه روند خوب کار تدافعی تیم که فصل گذشته پایه آن توسط فرهاد مجیدی و دستیار ایتالیایی او گذاشته شد و دیگری آمادگی دروازه‌بان‌های استقلال.

ظاهراً دروازه‌بانان استقلال شرایط خوبی را سپری می‌کنند.

طبیعی است که آنها انگیزه زیادی دارند چون قرار است چند ماه دیگر تیم ملی به جام جهانی‌ برود و این باعث می‌شود هم حسینی و هم رضایی دوبرابر همیشه تلاش کنند. من هم در دوران جوانی‌ام چنین شرایطی را سپری کرده‌ام و کاملاً درک می‌کنم که آنها الان شب و روز به جام جهانی‌ فکر می‌کنند. البته این یک توفیق اجباری هم برای استقلال محسوب می‌شود که می‌تواند با در اختیار داشتن دو دروازه‌بان آماده، خودش را بیمه کند و وضعیت بهتری را در لیگ داشته باشد.

خبر دارید که قرار بود رضایی به خارج از کشور برود اما در استقلال ماندنی شد؟

کار درستی انجام داد. به طور کلی دروازه‌بان‌های ایرانی هیچ وقت نتوانستند موفقیتی در تیم‌های خارجی به دست بیاورند. پیام نیازمند و علیرضا بیرانوند نمونه بارز این مسئله هستند. البته امیر عابدزاده تقریباً فوتبالش را از اول در همانجا آغاز کرد و شاید یک استثنا باشد. ولی به طور کلی سابقه نشان داده دروازه‌بانان ایرانی وقتی لژیونر می‌شوند، افت می‌کنند چون سبک فوتبال ما با آنجا متفاوت است.

درباره اوضاع استقلال و سرمربی جدیدش صحبتی دارید؟

من صحبت‌های ساپینتو را خواندم و متوجه شدم این مربی کاملاً حرفه‌ای و روانشناس است. مربی که می‌خواهد قبل از کار تاکتیکی به قلب بازیکنانش ورود کند، قطعاً با هدف به استقلال آمده است. کاملاً متوجه شدم که او به خوبی توانسته با بازیکنان استقلال ارتباط برقرار کند و سعی دارد روحیه برنده بودن را در آنها تقویت کند. این می‌تواند بخش مهمی از مشکلات او در راه هماهنگ شدن تیم با تفکراتش را حل و فصل کند.

با این وضعیت فکر می‌کنید استقلال بتواند دوباره قهرمان شود؟

چرا نشود؟! تیمی که بازیکنان فصل گذشته‌اش را حفظ کرده و مهره‌های جدیدی هم به ترکیبش اضافه شده، باید تفکر برنده بودن داشته باشد، پس می‌رود و قهرمان می‌شود. البته مطمئناً این فصل شرایط در استقلال به مراتب سخت‌تر از گذشته خواهد بود.

1470