ساپینتو: امیدوارم بازیکنانی که گفتم بروند روزی به من نشان بدهند که اشتباه کردم

ساپینتو: امیدوارم بازیکنانی که گفتم بروند روزی به من نشان بدهند که اشتباه کردم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی جدید تیم استقلال مصاحبه ای با رسانه باشگاه انجام داده است که با هم میخوانیم.

الان بیش از دو هفته است که شما سرمربی جدید استقلال هستید. در این خصوص صحبت کنید و این که دوره جدید کاری خودتان را به عنوان سرمربی جدید تیم استقلال آغاز کرده‌اید.

 همانطور که قبلا هم در مصاحبه‌ای که با هم داشتیم و گفته بودم، هفته اول را اختصاص دادیم به این که همه بازیکنان را زیر نظر بگیرم. فرصت دوباره بدهیم به بازیکنانی که الان با ما نیستند؛ بازیکنانی که قرضی به تیم‌های دیگه رفته تا خودشان را نشان دهند. همین طور تست آمادگی جسمانی گرفتیم و این که شرایط بازیکنان را مد نظر داشته باشیم و این که مجموعه اطرافم را بیشتر بشناسم و با باشگاه بیشتر آشنا شوم. بعد از این هفته باید تصمیماتی می‌گرفتم.

متاسفانه بازیکنانی داشتیم که الان دیگر با ما نیستند و راهی سایر تیم‌ها شده‌اند. بازیکنانی که خوب با ما تمرین کردند، ظرفیت و کیفیت بالایی دارند اما متاسفانه ما نمی‌توانستیم همه بازیکنان را نگه داریم.

پس من باید انتخاب می‌کردم. به عنوان مثال بازیکنی مثل فردین، متین و همینطور امین که بازیکن باتجربه‌ای است و ۳۴-۳۳ سال دارد اما می‌داند چطور بازی کند. بازیکنانی که کیفیت خوبی دارند و می‌دانند باید چه کار کنند. به عنوان مثال فردین، بازیکن جوانی است که باید یاد بگیرد، باید بازی کند و تجربه کسب کند تا بتواند بهتر شود، بازیکن با کیفیت و سریعی است. همینطور متین که در نساجی خیلی خوب بازی کرد ولی ما جلالی و سلمانی را داریم و در این پست سخت بود فرصت بازی پیدا کند. همینطور بازیکن جوان دیگری داشتیم. سینا، جواد، آرش و بازیکنانی که ظرفیت و استعداد خوبی دارند. بازیکنان جوانی که من به آن‌ها گفتم برند. به خاطر اینکه من نمی‌توانستم همه بازیکنان را نگه دارم و امیدوارم روزی به من نشان بدهند که اشتباه کردم. من این چالش را برایشان فراهم کردم و امیدوارم وقتی دوباره همدیگر را می‌بینیم، در بالاترین کیفیت باشند. این همان چیزی است که برای بازیکنانی می‌خواهم که الان پیش ما نیستند و امیدوارم که خوش شانس باشند و بتوانند یک دوره کاری خیلی خوب داشته باشند. الان ما روی تیم خودمان تمرکز کرده‌ایم.

متاسفانه یک مصدومیت برای خاقانی داشتیم که برای خودش و برای تیم بد بود. امیدوارم خیلی سریع بتواند برگردد. او‌ باید قوی باشد زیرا فوتبال همین است. باید مقابل مصدومیت‌‌ها و لحظات سخت جنگید. باید خودتان را قوی کنید برای تیمتان.

برای خاقانی بهترین آرزوها را دارم، منتظرت هستیم، قوی باش و سخت کار کن و می‌توانی لحظات خوبی داشته باشی.

 این هفته دوم برای ما خیلی خوب بود در یک‌ کمپ تمرینی اطراف آنکارا هستیم. امکانات خوبی داریم، زمین خوبی داریم.

می‌خواهیم بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشیم تا ۲۹ جولای به خانه برگردیم. داریم روی این موضوع کار می‌کنیم. در مورد بازی اول، البته که ما خسته بودیم، زیرا خیلی سخت کار کردیم برای آماده سازی تیم. صبح و‌ عصر تمرین کردیم. در این هفته من نظرات و عقاید تاکتیکی خودم را به تیم منتقل کردم که در زمان‌های دفاعی و تهاجمی باید چه کارهایی انجام دهند و بازیکنان هم مشغول یادگیری نکاتی هستند که من می‌خواهم. بازیکنان خیلی سخت تلاش می‌کنند و تمرکز کامل روی کارشان دارند. دوست دارند که یاد بگیرند و همه کاری برای تیمشان و مربی‌شان انجام دهند.

بنابراین ما خیلی خوشحال هستیم، تا الان من و اعضای کادر فنی، از همه افرادی که از باشگاه کنارمان هستند خوشحال و راضی هستیم و همه به تیم‌ کمک می‌کنند و از این بابت بسیار خوشحالم.

به این دلیل به اردو آمدیم که فضای اختصاصی خودمان را داشته باشیم و بیشتر از قبل بازیکنان را بشناسیم و روی کار خودمان تمرکز کنیم. بتوانیم بیشتر و بیشتر با هم ارتباط برقرار کنیم و همدیگر را بشناسیم. باید نظرات خودم را به بازیکنان بگویم در مورد اینکه در بازی از آن‌ها چه می‌خواهم؛ عملکرد تیم در زمان دفاع و در زمان حمله و همه چیزهایی که در لحظات بازی لازم است اجرا کنند.

ما فقط نباید روی کارهای دفاعی کار کنیم، باید روی پرس کردن، روی بلاک کردن و بازی‌سازی بلند یا کوتاه در زمان‌هایی که توپ داریم. چطور موقعیت سازی کنیم، چطور به گل برسیم و چگونه در سر جای خود قرار بگیریم. 

باید روی لحظاتی که توپ را در اختیار نداریم و یا توپ را از حریف پس می‌گیریم، تمرین کنیم. همین طور روی کارهایی که باید در فضاها و قسمت های مختلف زمین انجام دهیم. ضربات ایستگاهی دفاعی و تهاجمی را هم تمرین می‌کنیم. ۱۰ روز اینجا هستیم که تا جایی که می‌توانیم تمرین کنیم.

این هم به گونه‌ای نیست که ما فقط یک بار روی این مسائل تمرین کنیم، باید مرتب به تمرین کردن ادامه دهیم. اگر روی برخی از این مسایل یک تا دو هفته تمرین نکنیم، باید از اول آن‌ها را انجام دهیم.

به دلیل این که اطلاعات زیادی به بازیکنان داده می‌شود و بازیکنان باید دوباره و دوباره این‌ها را بشنوند و تمرین کنند تا در زمین مسابقه هم اجرا شود.

البته که ما بازی‌های تدارکاتی هم داریم و یکی از اهدافمان هم همین بازی‌های تدارکاتی است. شما می‌توانید خیلی خوب تمرین کنید اما این مسابقه دوستانه است که می‌تواند شما را به همان سطحی برساند که می‌خواهید. می‌توانید خیلی خوب و سخت تمرین کنید اما این بازی دوستانه است که شما را به شرایط مسابقه می‌رساند.

بنابراین ما ۵-۴ مسابقه دوستانه هم داریم زیرا مهم است که زودتر به شرایط مسابقه برای شروع بازیهای لیگ برسیم.

نکته قابل توجهی که در تمرینات شما دیده می‌شود، این است که شما ارتباط خوبی با همه بازیکنان دارید، بعضی وقت‌ها با آن‌ها شوخی می‌کنید و می‌خندید و برخی مواقع لحظات شادی با آن‌ها دارید، اما در عین حال در تمرینات هم بسیار جدی هستید. در این خصوص صحبت کنید.

من یک بازیکن فوتبال بودم و خیلی دوست داشتم سرمربی‌ای داشته باشم که بتواند من را درک کند و‌ با من صحبت کند. مربی که به من توجه کند و سعی کند بیشتر شخصیت من را بشناسد. مربی‌ای که آرزوها، نقاط ضعف و نقاط قوت من را درک کند.

این برای من مهم است که این اطلاعات را داشته باشم و بتوانم همه بازیکنان را درک کنم؛ زیرا من نمی‌توانم به همان روشی که با یک بازیکن صحبت می‌کنم، با بازیکن دیگر هم به همان روش صحبت کنم. هرکس شخصیت خودش را دارد و هرکس به روش خودش مسائل را متوجه می‌شود.

پس چیزی که من می‌خواهم، این است که بتوانیم خیلی خوب همدیگر را بشناسیم و ارتباط برقرار کنیم و البته که من دوست دارم چنین ارتباطی با بازیکنانم داشته باشم. ما ۱۱ ماه با هم زندگی می‌کنیم، هر روز کنار هم هستیم، گاهی اوقات بیشتر از خانواده‌هایمان کنار هم هستیم و اگر رابطه عالی با هم نداشته باشیم، سخت می‌شود که فضای عالی در تیم داشته باشیم.

به این دلیل که ما لحظات بسیار خوبی کنار هم خواهیم داشت و در طول فصل با لحظات سخت هم روبه‌رو می‌شویم. این یک ماراتن است و ما می‌دانیم که می‌خواهیم همیشه موفق باشیم و این نمی‌شود که شما همواره و در همه لحظات موفقیت داشته باشید. این برای ما خیلی مناسب است که روابط خوبی داشته باشیم و البته که در زمان تمرینات، شرایط متفاوت است.

شما می‌دانید که استقلال یکی از محبوب‌ترین باشگاه‌ها در آسیا است و ده‌ها میلیون هوادار در ایران و خارج از ایران دارد. هواداران استقلال، این تیم را بسیار دوست دارند و عاشق تیمشان هستند و اخبار تیم را پیگیری می‌کنند. آیا شما پیامی برای هواداران استقلال دارید؟

 نکته‌ای که میخواهم هواداران استقلال بدانند، این است که ما داریم خودمان را خیلی سخت آماده می‌کنیم تا در همه رقابت‌های بجنگیم برای این که برنده شویم. این کار سخت و مسئولیت سختی برای ما است. الان همه احترام بیشتری به ما می‌گذارند زیرا می‌دانند که می‌توانیم همه حریفانمان را شکست دهیم، اما در عین حال این یک چالش و مسئولیت بیشتر هم برای ما هست. بازیکنان هم می‌دانند که باید بسیار بیشتر از فصل گذشته برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند. اما من چیزی که می‌شنوم، میبینم و احساس می‌کنم را دوست دارم و آن داشتن ذهنیت برنده در هر روز است. این همان چیزی است که من می‌خواهم. من ذهنیت برنده دارم و این همان چیزی است که در همه این روزها داشته‌ام. من سخت تلاش می‌کنم، بسیار جاه طلب هستم و دوست دارم برنده شوم. از هواداران استقلال هم می‌خواهم به ما باور داشته باشند و حمایتمان کنند زیرا می‌دانم که فصل فوق العاده‌ای خواهیم داشت.

7777