پرتغالی‌های فوتبال ایران؛ 3+1

پرتغالی‌های فوتبال ایران؛ 3+1

پایگاه خبری فوتبالی-  تعداد پرتغالی‌های فوتبال ایران در این فصل افزایش پیدا کرده است.

به گزارش فوتبالی،این فصل فوتبال ایران با دو سرمربی و دو بازیکن پرتغالی آغاز خواهد شد تا تعداد بازیکنان و مربیان پرتغالی در فوتبال ایران به عدد 4 برسد.

استقلال و سپاهان دو تیم مدعی هستند که نیمکت‌شان را به مردانی از این کشور سپرده‌اند  و بعد از آنکه تراکتور با ریکاردو آلوز به توافق رسید، حالا صحبت از سپاهانی شدن مانوئل فرناندز بازیکن تیم ملی پرتغال است.

انتخاب همزمان مربیان خارجی از جنس پرتغالی در استقلال و سپاهان، نشان می‌دهد سلیقه حاکم بر فوتبال ایران دوباره به استفاده از اندیشه‌های مربیان خارجی گرایش پیدا کرده، موضوعی که می‌تواند پیشرفت فوتبال ایران را در همه ابعاد رقم بزند. 

ریکاردو ساپینتو

ریکاردو ساپینتو یکی از دو مربی پرتغالی است که به تهران سفر کرده و قرار است در فصل جدید روی نیمکت استقلال بنشیند.. او در دوران مربیگری در کشورهای زیادی کار کرده و تیم‌های زیادی را تغییر داده اما موفقیت چندان بزرگی نداشته است. او – که استعداد خاصی در احساساتی شدن و البته عصبانی شدن دارد! -  در همه سال‌های طولانی مربیگری فقط فاتح یک جام حذفی شده و امیدوار است که بتواند در استقلال روزهای خوبی را تجربه کند و بر خلاف سالهای گذشته که بیشتر از یک فصل در تیمی دوام نیاورده، بتواند در استقلال بیشتر از یکسال حضور داشته باشد.

ژوزه مورایس

پرتغالی دیگر فوتبال ایران ژوزه مورایس است که جای محرم نویدکیا را روی نیمکت سپاهان گرفته است. کسی که در طلایی‌ترین سال‌های مورینیو در اینتر و رئال مادرید در کنار این مربی حضور داشته و انتخاب او نیز یک انتخاب جذاب برای لیگ برتر خواهد بود. مورایس کارنامه درخشانی در قاره آسیا دارد و چند جام بسیار ارزشمند را با تیم‌های کره‌ای و عربستانی به دست آورده است. کادر مورایس در اصفهان هم همگی چهره‌های مشهور دنیای فوتبال هستند. چهره‌هایی که حضورشان در ایران، جذابیت لیگ برتر را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد.

ریکاردو آلوز

یکاردو آلوز، فعلا تنها پرتغالی این فصل فوتبال ایران است که به عضویت تراکتور درآمده است. این بازیکن ۲۹ ساله، سابقه حضور در آکادمی پورتو را دارد و از این تیم به فوتبال پرتغال معرفی شد و در تیم پورتیموننزه نیز به میدان رفت. بخش عمده‌ای از دوران حرفه‌ای این بازیکن در خارج از کشورش سپری شده، ریکاردو پیراهن تیم‌هایی در روسیه، اسلوونی، رومانی و دست آخر قزاقستان را برتن کرده و ایران پنجمین کشور خارجی خواهد بود که ریکاردو در آن بازی خواهد کرد.

مانوئل فرناندز

این ملی پوش سابق پرتغالی که در بنفیکا خود را به دنیای فوتبال شناساند، پس از بازی در باشگاه‌هایی مثل پورتسموث، اورتون، والنسیا، بشیکتاش، لوکوموتیو مسکو و کایزری اسپور، در حال آماده شدن برای شروع یک ماجراجویی جدید در حرفه خود است. فرناندز حالا با کوله‎ باری از تجربه با توجه به رابطه خوبی که با هوگو آلمیدا دستیار مورایس دارد در آستانه پوشیدن پیراهن سپاهان قرار گرفته و به احتمال زیاد فصل آینده در لیگ برتر توپ خواهد زد.

به نظر می‌رسد با توجه به حضور 4 پرتغالی در لیگ بیست و دوم فصل بسیار جذابی در انتظار هواداران لیگ برتر خواهد بود. ساپینتو، مورایس، آلوز و فرناندز با انگیزه‌های زیادی راهی فوتبال ایران شده‌اند و آماده رقم زدن یک رقابت بسیار جذاب و تماشایی خواهند بود. 

باید منتظر ماند و دید که آنها چه عملکردی در تیم‌های جدیدشان خواهند داشت و موفق خواهند شد نگرش ایرانی‌ها را به بازیکنان و مربیان ناکام پرتغالی در ایران تغییر دهند یا نه.

7655