10 بازیکن با بیشترین بازی برای سپاهان در لیگ برتر؛ آقایان زردپوش

10 بازیکن با بیشترین بازی برای سپاهان در لیگ برتر؛ آقایان زردپوش

پایگاه خبری فوتبالی- هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر، 5 بازیکن با سابقه انجام بیشتر از 200 بازی ندارد جز سپاهان و این فهرست شامل 10 بازیکنی که در تاریخ لیگ برتر بیشتر از همه سپاهانی بودند.

* حسین پاپی/ 257 بازی و 4 گل

  یک سپاهانی کاملا اصیل که حاضر شد نامش از لیست تیم خارج شود تا بازیکن جدید بتواند وارد فهرست شود. پاپی یک فصل را در سپاهان نوین گذراند ولی با 257 بازی‌ای که در 14 فصل برای سپاهان انجام داد، رکورددار است.

* هادی عقیلی/ 250 بازی و 19 گل

  250 بازی برای سپاهان در تاریخ لیگ برتر و تنها 7 بازی کمتر از پاپی یعنی اگر آن اتفاقات تلخ در سال آخر نمی‌افتاد، حالا نام عقیلی در صدر این فهرست قرار داشت. عقیلی برخلاف حسینی و بنگر، همیشه به سپاهان وفادار ماند.

* محرم نویدکیا/ 244 بازی و 42 گل

  مطرح شدن نام سپاهان در جغرافیای فوتبال ایران با درخشش نویدکیا رقم خورد. کاپیتانی با پیراهن شماره 4 که عضوی همیشگی از تمام قهرمانی‌های سپاهان در تاریخ لیگ برتر است. 244 بازی برای سپاهان و حسرت مصدومیت‌هایی که اجازه رکوردزدن به او نداد.

* احسان حاج‌صفی/ 242 بازی و 29 گل

  تنها عضو فعال این فهرست که فعلا 242 بازی برای سپاهان در لیگ برتر انجام داده است. حاج‌صفی در 4 مقطع مختلف، پیراهن سپاهان را به تن کرد و هیچ بعید نیست بازهم به اصفهان برگردد تا با یک فصل بازی به صدر این لیست برسد.

* محسن بنگر/ 202 بازی و 12 گل

  آخرین عضو باشگاه 200تایی‌های سپاهان. بنگر بعد از شموشک راهی اصفهان شد و دوران درخشانی را در سپاهان سپری کرد. اگر وسوسه پیراهن پرسپولیس نبود، نام او بدون تردید در قله این لیست بود ولی بنگر ترجیح داد بعد از 202 بازی، سپاهان را ترک کند.

* محمود کریمی/ 152 بازی و 33 گل

  یک مصدومیت عجیب و غریب باعث شد نابغه گلزنی سپاهان بیخیال فوتبال شود وگرنه 152 بازی برای کریمی گلزن، آمار بالایی نیست. 

شماره 13 حتی بازوبند کاپیتانی را هم بر دست بست و در مقطعی، هر هفته گل می‌زد.

* جلال اکبری/ 137 بازی و 10 گل

  یک چپ پای باکلاس که بهتر بود در سپاهان می‌ماند و راهی پرسپولیس نمی‌شد. اکبری در سپاهان، یکی از بهترین‌های فوتبال ایران بود ولی به طرز عجیبی کمتر در دایره مردان تیم ملی قرار گرفت. برای او 137 بازی با پیراهن سپاهان در تاریخ لیگ برتر ثبت شد.

* مهدی سیدصالحی/ 136 بازی و 18 گل

  یکی از مارکوپولوهای واقعی فوتبال ایران که در هر 4 تیم اصلی فوتبال ایران بازی کرد: سپاهان، استقلال، تراکتور و پرسپولیس. سیدصالحی در همه این تیم‌ها اما فیلم بازی نکرد و هرگاه گل زد، خوشحالی کرد. 136 بازی برای سپاهان در کارنامه او دیده می‌شود.

* عماد رضا/ 128 بازی و 59 گل

  تنها خارجی این فهرست و یکی از درخشان‌ترین خریدهای تاریخ باشگاه که با یک عملیات محیرالعقول با رمز «زیرشلواری» راهی سپاهان شد. 

این بازیکن عراقی 128 بازی برای سپاهان در لیگ برتر انجام داد و بهترین گلزن آنها در این بازیها هم هست.

* احمد جمشیدیان/ 127 بازی و 24 گل

  آخرین مرد این فهرست با 127 بازی برای سپاهان در تاریخ لیگ برتر و سپس ترک این تیم و یک دوران به شدت ناکام در استقلال. جمشیدیان یکی از آن هافبک‌های مدرن فوتبال ایران بود: از آن دست مردانی که همه جای زمین حضور داشتند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی