گمانه‌زنی درخصوص خروجی‌های استقلال؛ این 4 نفر

گمانه‌زنی درخصوص خروجی‌های استقلال؛ این 4 نفر

پایگاه خبری فوتبالی- مصاحبه منتشر شده از قول ریکاردو ساپینتو نشان می‌دهد مرد پرتغالی هنوز برای اعلام لیست خروج به نتیجه نهایی نرسیده است:«در اردوی ترکیه به همه بازیکنانم احتیاج دارم». این یعنی بازیکنان برای تمدید مجوز حضورشان در استقلال هنوز یک فرصت دیگر دارند.

به گزارش فوتبالی، این نکته بخصوص برای آنهایی که گمانه‌زنی‌ها از خروج‌شان حکایت دارد، بسیار مهم است. استقلال باید روی نام حداقل 4 بازیکن حاضر در لیست بزرگسالش خط بکشد و احتمال اینکه جز این نفرات، 4 بازیکن دیگر (زیر 25 سال) هم رفتنی شوند، زیاد است. 

* لیست بزرگسال 

هر تیمی می‌بایست نام 20 بازیکن را در لیست بزرگسالش برای یک فصل قرار بدهد. استقلال اما همین حالا 2+20 نفر را در فهرستش دارد که با توجه به اضافه شدن یک هافبک بازیساز خارجی و جذب یک مدافع راست، قصه بغرنج‌تر هم می‌شود. حسین حسینی، جعفر سلمانی، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری، آرش رضاوند، عزیربک آمانوف، کوین یامگا، ارسلان مطهری، آرمان رمضانی، سجاد شهباززاده، امین قاسمی‌نژاد، رضا میرزایی، محمد حسینی، محمدحسین مرادمند، سینا خادم‌پور، پیمان بابایی، ابوالفضل جلالی، عارف غلامی و کاوه رضایی؛ این 22 نفر فهرست بزرگسال آبی‌ها را شکل می‌دهند. بنابراین ساپینتو باید حداقل روی نام 4 بازیکن این جمع خط قرمز بکشد تا لیست استقلال به 20 نفر استاندارد و قانونی‌اش برسد. محمد محبی و یونس دلفی در صورت استقلالی شدن، نام‌شان به ترتیب در لیست زیر 25 و 23 سال ثبت خواهد شد.  

* این 4 نفر 

سوال اصلی و مهم این است که اولا ساپینتو چه زمانی لیست خروجی‌اش را اعلام می‌کند؟ و ثانیا چه کسانی در این فهرست قرار دارند؟ مرد پرتغالی احتمالا بعد از اردوی ترکیه، نام آنهایی که مدنظرش نیستند را به باشگاه خواهد داد هرچند با توجه به جلسات تمرینی هفته قبل و بازی مهم درون تیمی، رسیدن به این اسامی کار سختی نیست. البته تا چیزی به صورت رسمی اعلام نشود، همه نام‌ها گمانه‌زنی خواهد بود. 

 سینا خادم‌پور، اولین خروجی استقلال است. بازیکنی که باید فقط نامش در فهرست بزرگسال قرار بگیرد و با توجه به جمیع جهات بخصوص کمیت قابل اعتنای مدافعان و هافبک‌های دفاعی و آنچه او فصل قبل با پیراهن نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر به نمایش گذاشت، خروجش قطعی است. البته او در گفتگو با یک رسانه ورزشی مدعی شده کادر فنی استقلال رویش نظر مثبت دارد. 

 سعید مهری، دومین نفری است که بیشترین احتمال خروج از لیست استقلال را برای فصل بعد دارد. بخصوص که آلومینیوم اراک و مهدی رحمتی از مدتها قبل به دنبال جذبش هستند. مهری در استقلال چندان بازی نکرده و بیشتر یک مهره تعویضی بوده است. کیفیت بازی‌اش هم نسبت به سایر هافبک‌ها در درجه پایین‌تری است. با توجه به حضور مهدی‌پور و نیک نفس و آذری جوان و جذب حامدی‌فر و تجربه چشمی برای بازی در این پست، شماره 8 را احتمالا در لیگ 22 با پیراهن تیمی جز استقلال خواهیم دید. 

 امین قاسمی‌نژاد شانس زیادی برای بازی در استقلال ندارد. مهمترین نکته درباره او، افت عجیبش است. او در نیم‌فصل اول، هرگز نتوانست وارد پازل ذهنی مجیدی شود. در گل‌گهر هم چندان تفاوتی در اوضاع ایجاد نشد. این کیفیت وقتی کنار کمیت مردان هجومی استقلال چه در نقش مهاجم مرکزی و چه به عنوان بازیکن خط سوم (شهباززاده، رمضانی، مطهری، بابایی، رضایی، میرزایی، یامگا، حسین‌زاده، زواری) قرار می‌گیرد، شانس شماره 10 سابق را به کمترین حد ممکن می‌رساند. 

 آرش رضاوند، گزینه چهارم استقلال برای خروج از فهرست است اگر مدافع راست جذب شده می‌بایستی حتما وارد لیست بزرگسال شود. تمایل خود رضاوند، ادامه حضور در فولاد است که البته با توجه به جذب اسماعیلی و پهلوان و تمدید قرارداد آبشک و بوحمدان، باید دید از سوی نکونام و فولاد هم وجود دارد یا نه؟ استقلال روی رضاوند به عنوان گزینه اصلی معاوضه نظر دارد: مثلا با نجاریان و فولاد یا با تیکدری و گل‌گهر. اضافه شدن تیکدری البته بازهم استقلال را مجبور خواهد کرد روی نام یک بازیکن دیگر از لیست بزرگسال خط قرمز بکشد. 

 با این اوضاع، اضافه شدن هر بازیکن جدیدی به استقلال نیاز به حذف نفر دیگر دارد. مثلا اگر نتیجه جلسه امروز مدیرعامل استقلال با مسئولان نیروی دریایی ارتش درخصوص سیاوش یزدانی هم مثبت باشد، آبی‌ها باید در ازای این مدافع، نام بازیکن دیگری را از فهرست‌شان خارج کنند. راه حل دیگری هم البته هست: پیدا کردن بند و تبصره‌ای برای انتقال نام جلالی و آمانوف به فهرست زیر 25 سال (که فقط می‌توان نام 4 نفر را در آن قرار داد). 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

1470