تبعات وضع قوانین عجیب توسط تباس در لیگ اسپانیا: لالیگا ضعیف‌ترین بین ۵ لیگ معتبر اروپا!

تبعات وضع قوانین عجیب توسط تباس در لیگ اسپانیا: لالیگا ضعیف‌ترین بین ۵ لیگ معتبر اروپا!

پایگاه خبری فوتبالی - بر طبق آمار و ارقام منتشر شده توسط نشریات و رسانه‌های مختلف اسپانیایی و حتی اروپایی، اعداد شاخص‌های کیفیت لالیگای اسپانیا تحت مدیریت خاویر تباس نشان‌دهنده ضعیف‌ترین لیگ در میان پنج لیگ معتبر اروپایی می‌باشد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اسپانیایی، شاهکار خاویر تباس، رئیس لالیگای اسپانیا با وضع قوانین عجیب و من درآوردی باعث شده تا لالیگا عنوان ضعیف‌ترین لیگ در بین پنج لیگ معتبر اروپایی را به خود اختصاص دهد!

در ادامه این مطلب، هزینه‌های صرف شده در پنجره نقل و انتقالاتی به تفکیک لیگ فوتبال کشورهای دارای لیگ‌های معتبر در قاره سبز اروپا را بررسی می‌کنیم؛ 

لیگ برتر انگلیس:

مبلغ ۷۳۳ میلیون یورو

سری‌آ ایتالیا:

مبلغ ۳۲۷ میلیون یورو

بوندس‌لیگای آلمان:

مبلغ ۲۵۲ میلیون یورو

لیگ ١ یا لوشامپیونه فرانسه:

مبلغ ۱۹۵ میلیون یورو

لالیگای اسپانیا:

مبلغ ۱۳۶ میلیون یورو

لیگ برتر پرتغال:

مبلغ ۱۱۳ میلیون یورو

مجموع بیست تیم لالیگایی در شرایطی مبلغی معادل رقم ۱۳۶ میلیون یورو برای انجام نقل و انتقالات در پنجره تابستان هزینه کرده‌اند که انتقال اورلین شوامنی به باشگاه رئال مادرید اسپانیا خود به تنهایی مبلغی معادل رقم هشتاد میلیون یورو هزینه در بر داشته و نوزده تیم دیگر، مجموعا مبلغی معادل رقم پنجاه و شش میلیون یورو در پنجره نقل و انتقالاتی هزینه کرده‌اند. در کمال ناباوری، این مبلغ حتی کمتر از هزینه صرف شده برای هافبک فرانسوی مادریدی‌هاست!

این در شرایطی است که بسیاری از خبرگزاری‌های اسپانیایی مدعی شده‌اند که قوانین مالیاتی خاص و عجیبی که خاویر تباس، ریاست لالیگای اسپانیا با هدف جلوگیری از ورشکستگی تیم‌های لیگ ماتادورها وضع کرده، تنها باعث ضعیف‌تر شدن باشگاه‌های اسپانیایی شده و حتی وجود قرارداد CVC هم در این رابطه نتوانسته است که کمکی به آن‌ها انجام بدهد.

9404