4 دروازه‌بان ویژه‌ای که اتلتیکو مادرید پرورش داد؛ از کورتوا تا دخیا

4 دروازه‌بان ویژه‌ای که اتلتیکو مادرید پرورش داد؛ از کورتوا تا دخیا

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می رسد که اتلتیکو مادرید، توانایی ویژه ای در پرورش و رشد دادن دروازه بان ها دارد به طوری که اگر به برخی از بزرگ ترین دروازه بان های این روز های دنیای فوتبال نگاهی بیندازیم، می بینیم که آن ها دورانی را در اتلتیکو مادرید حضور داشته اند و در واقع رشد آن ها از آن جا آغاز شده است.

به گزارش فوتبالی، تیبو کورتوا، داوید دخیا، یاسین بونو و یان اوبلاک، 4 دروازه بان مطرح این روز های دنیای فوتبال هستند که هر چهار تا در اتلتیکو مادرید رشد کرده اند. شاخص ترینِ این دروازه بان ها، تیبو کورتوا است که درخشش او در فینال لیگ قهرمانان اروپا فراموش نشدنی است و خیلی ها معتقدند که او در حال حاضر بهترین دروازه بان دنیا است.

کورتوا در حال حاضر در رئال مادرید اما او بین سال های 2011 تا 2014 در اتلتیکو مادرید حضور داشته است. دخیا هم که سال ها است دروازه بان اول منچستر یونایتد است، به طور کلی محصول آکادمی اتلتیکو مادرید است و از رده های پایه این باشگاه از سال 2003 شروع کرده و تا سال 2011 در اتلتیکو مادرید حضور داشته است. یان اوبلاک هم که دروازه با فعلی اتلتیکو مادرید است و یاسین بونو پس از رشد در اتلتیکو راهی سویا شد.

1470