بیانی: تناسبی بین قیمت بازیکنان و کیفیت بازی‌های لیگ وجود ندارد/ هواداران استقلال به حق ناراحت هستند

بیانی: تناسبی بین قیمت بازیکنان و کیفیت بازی‌های لیگ وجود ندارد/ هواداران استقلال به حق ناراحت هستند

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: لیگ ما باید به اندازه قراردادهایی که بسته می‌شود، ارزش داشته باشد تا طرفداران در ورزشگاه یا از طریق تلویزیون از دیدن بازی‌ها لذت ببرند. من تناسبی بین قیمت بازیکنان و بازی‌های لیگ نمی‌بینم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، شاهرخ بیانی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره ریکاردو ساپینتو و حضور او به عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت، اظهار کرد: ساپینتو مربی باتجربه‌ای تلقی می‌شود و چندین سال است در عرصه‌ مربی‌گری فعالیت می‌کند. باید دید این مربی در ایران چه کاری انجام می‌دهد. امیدوارم در کارش موفق باشد. حتما یک مقداری زمان می‌برد تا آن هماهنگی ایده‌آل شکل بگیرد و هواداران هم باید صبر کند تا این هماهنگی صورت بگیرد. به نظرم، ساپینتو انتخاب خوبی بود و در حال حاضر توقع هواداران بالا رفته است و با توجه به این که درخواست هواداران، مربی خارجی بود، این انتخاب مناسب بود و امیدوارم ساپینتو در استقلال موفق شود.

وی افزود: موضوع بعدی که اهمیت دارد و سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا می‌توانیم ابزار موفقیت را در اختیار ساپینتو قرار دهیم یا نه. متأسفانه استقلال در نقل‌وانتقالات عقب‌ است. برای تیم قهرمان مهم است که شاکله‌اش را حفظ کرده و نقاط ضعفش را با جذب بازیکن جدید برطرف کند، اما هیچ‌کدام از این موارد را در استقلال نمی‌بینیم. قرارداد بازیکنان تمدید نشده و بازیکن قابل قبولی که به تیم کمک کند، جذب نشده است. مطمئن باشید استقلال با این وضعیت در طول فصل به مشکل می‌خورد. تیم‌های رقیب بازیکنان درجه یک گرفتند ولی استقلال کار خاصی نکرده است.

بیانی در رابطه با وضعیت این باشگاه اظهار داشت: استقلال در هر شرایطی استقلال است. این تیم پس از چند فصل قهرمان لیگ برتر شد و همه چیز برای آبی‌پوشان خوب پیش رفت. مصطفی آجورلو، مدیر باسابقه فوتبالی است و حاشیه‌ها را از استقلال دور کرد. از زمان حضور آجورلو در استقلال قرارداد فرهاد مجیدی سه ساله تمدید شد تا استرس از او و تیمش دور شود. در ادامه بازیکنان جوان و باتجربه جذب کردند و یک مربی باسابقه مثل گابریله پین را در کادر فنی گذاشتند. استقلال با آرامش وارد لیگ شد و روتین جلو رفت و قهرمان شد. وقتی یک تیم همه چیز داشته باشد، مربی تفکرش را روی مسائل فنی می‌گذارد.

او درباره ادعای ساپنیتو مبنی بر اینکه او ۴ جام قهرمانی برای استقلال می‌آورد، گفت: این ادعا تبلیغاتی است. همه مربیان دوست دارند قهرمان شوند و او خواسته است تا از نظر روحی و روانی شرایط را درست کند چون هیچ مربی‌ اول کار نمی‌گوید من ۴ قهرمانی می‌آورم. تا مربی با شرایط آشنا نشود، نمی‌تواند درباره آینده صحبت کند. هیچ مربی در دنیا نمی‌تواند بگوید حتماً جام می‌گیرم. بحث من این نیست که سرمربی پرتغالی چه چیزی گفته است، من به این فکر می‌کنم که باشگاه می‌تواند بازیکنان در اختیار او قرار دهد که با استقلال نتیجه بگیرد یا نه. استراماچونی در زمان شروع کارش در استقلال موفق نبود، چون با فرهنگ و بازیکنان ایرانی آشنایی پیدا نکرده بود. برای ساپینتو نیز این شرایط وجود دارد. تنها تفاوت استراماچونی و ساپینتو این است که برای سرمربی ایتالیایی ابراز بهتری در اختیارش قرار گرفته بود. امیدوارم مدیریت باشگاه و به ویژه سردار آجورلو با جذب چند بازیکن طراز اول ابراز کافی در اختیار این مربی قرار دهند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه پرسپولیس بازیکنان زیادی به خدمت گرفته است، گفت: مگر می‌شود دو تیم که تحت حمایت یک مجموعه هستند، شرایط متفاوتی داشته باشند؟ یک تیم هر بازیکنی را می‌گیرد و تیم دیگر نه. هواداران استقلال به حق ناراحت هستند، چون تیم‌شان تا اینجای کار خوب بسته نشده است. تیمی که قهرمان می‌شود، اسکلت آن باید حفظ شود. رئال مادرید، بارسلونا، میلان و ... به اسکلت تیم‌شان دست نمی‌زنند و تنها دو سه بازیکن جذب می‌کنند. استقلال آنچنان بازیکنی نمی‌خواست. اگر چه محمد دانشگر از استقلال جدا شد، ولی تیم نیاز به بازیکن ندارد. ای کاش قبل از اینکه لیگ به پایان برسد، وضعیت تمدید قراردادها مشخص می‌شد. اگر این کار را می‌کردند این مشکلات پیش نمی‌آمد. در دنیا اینطور نیست که بازی‌ها تمام شود و سپس با بازیکنان برای تمدید قرارداد صحبت کنند. وقتی مسئولان استقلال می‌دانستند قرار است قرارداد امثال دانشگر و حسین‌زاده به پایان برسد، باید زودتر وارد مذاکره می‌شدند. چرا باید قرارداد بازیکن جوان یکی دو ساله بسته شود؟ مهدی قایدی قرارداد بلندمدتی با استقلال داشت و زمانی که ترانسفر شد پول خوبی به استقلال رسید، اما چرا باید قرارداد امیرحسین حسین‌زاده یک ساله با بند جدایی بسته شده باشد؟!

وی در مورد بالا رفتن مبالغ قراردادها در لیگ برتر خاطرنشان کرد: فصل گذشته بازی‌هایی دیدیم که زیبایی و طراوت نداشت، بنابراین رقم‌هایی که بسته می‌شود در حد مسابقات نیست. لیگ ما باید به اندازه قراردادهایی که بسته می‌شود، ارزش داشته باشد تا طرفداران در ورزشگاه یا از طریق تلویزیون از دیدن بازی‌ها لذت ببرند. من تناسبی بین قیمت بازیکنان و بازی‌های لیگ نمی‌بینم. رقم قراردادها سرسام‌آور است و فقط چند تیم می‌توانند این ارقام را پرداخت کنند و به سایر تیم‌ها ظلم می‌شود. فوتبال در زمان ما آماتور بود و با عشق بازی می‌کردیم. امثال من در آن زمان بودند که ۱۷ سال با یک پیراهن بازی کرده و تیم‌شان را عوض نمی‌کردند.

این پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره آینده آبی‌پوشان پایتخت و در پاسخ به این سوال که آیا آبی‌ها در فصل آینده می‌توانند بازهم مدعی عنوان قهرمانی لیگ برتر باشند، گفت: استقلال همیشه مدعی بوده است. مشکلات در این چند سال، مسائل دیگری بوده است اما استقلال در حالت کلی مدعی بوده است. امسال طرفداران به استادیوم می‌آیند و این خیلی می‌تواند به تیم کمک کند. در حال حاضر وضعیت برای استقلال مناسب است و بازیکنان در شرایط بهتری قرار دارند و امسال بستگی به مدیریت و مربی دارد که شرایط برای بازیکنان در بهترین وضعیت خود باشد که بازیکنان با آرامش بتوانند کار خود را پیش ببرند.

وی در پایان در خصوص وضعیتش پس از جدایی از نساجی مازندران گفت: قرار است در کادر فنی ساکت الهامی در تیم هوادار حضور داشته باشم.

7777