طالب‌نسب: اگر استقلال دوباره قهرمان شود یعنی قیامت شده است!/ به خدا قسم وریا غفوری خیلی به درد تیم می‌خورد

طالب‌نسب: اگر استقلال دوباره قهرمان شود یعنی قیامت شده است!/ به خدا قسم وریا غفوری خیلی به درد تیم می‌خورد

پایگاه خبری فوتبالی - بازیکن اسبق استقلال گفت: با توجه به شرایطی که امروز در باشگاه استقلال مشاهده می‌کنیم هیچ آینده روشنی در انتظار این تیم در فصل پیش رو نخواهد بود.

به گزارش فوتبالی، اصغر طالب نسب پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات نقل و انتقالاتی اخیر استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

به نظر شما چرا اوضاع استقلال به شکلی است که هیچ شباهتی به وضعیت تیم قهرمانی که هوادارانش از شرایطش خوشحال باشند، ندارد؟

به نظرم موضوع اصلی این بحث خود آقای آجرلو است. وقتی مدیرعامل باشگاه به فکر رفتن از این باشگاه باشد طبیعتاً طوری رفتار می‌کند که اگر فردا در برنامه فوتبال برتر دعوت شد، بگوید من استقلال را هم مثلاً با هزینه‌های پایین جمع و جور کردم یا تیم را با هزینه کم بستم. تا وقتی تکلیف آجرلو با باشگاه استقلال روشن نیست وضعیت همین است.

به طور کلی نقل و انتقالات استقلال برای شما به عنوان پیشکسوت رضایت‌بخش بوده؟

تیم استقلال به طور کلی نیاز زیادی به جذب بازیکن نداشت. چون این تیم در فصل گذشته هم بازیکنان خوبی داشت، فقط می‌توانست بازیکنانی بگیرد که برایش بازی را در بیاورند. سه نفر مثل دانیال اسماعیلی‌فر یا شهریار مغانلو. اما هنوز استقلال چنین بازیکنانی نگرفته است.

شما به عنوان یک هوادار با شرایط فعلی و جذب چند نفر جوان در فصل نقل و انتقالات، خیالتان بابت حضور تیم در فصل جدید راحت است؟

قطعاً راحت نیست. گفتم که، هنوز آن سه بازیکن بازی دربیار جذب استقلال نشده اند. شما نگاه کنید استقلال فصل قبل دفاعی بازی می‌کرده و از دفاع به حمله می‌رفت اما حالا استقلال در شرایطی وارد لیگ برتر می‌شود که برچسب قهرمان روی پیشانی اش خورده. بنابراین تیم‌ها می‌آیند تا جلویش دفاع کنند. در این شرایط یک مهاجم مثل شهریار مغانلو لازم داشت و یک نفر مثل دانیال اسماعیلی فر که در کناره روبه جلو حرکت کند تا تیم را جلو بکشند. با یک بازیکن بازی ساز و پاسور هم در وسط زمین استقلال می‌توانست بازی را به نفع خودش تغییر بدهد. حتی وریا غفوری هم می‌تواند این کار را انجام دهد.

گفتید وریا غفوری! خبر دارید که کاپیتان استقلال قراردادش تمدید نمی‌شود؟

من نه از سیاست سر در می‌آورم و نه دوست دارم درباره مسائل سیاسی حرف بزنم. ولی در رابطه با وریا غفوری این را می‌دانم که این بازیکن هنوز به درد استقلال می‌خورد و به خدا قسم می‌خورم که می‌تواند به لحاظ فنی به استقلال کمک کند. چون علاوه بر مسائل فنی قدرت رهبری تیم را دارد. این که تیم را شکل می‌دهد و نمی‌گذارد از هم بپاشد. بودن چنین بازیکنی در جمع نفرات تیم خیلی اهمیت دارد.

برداشت شما از سکوت مدیران استقلال در قبال بحث تمدید نشدن قرارداد وریا غفوری چیست؟

گاهی اوقات بازیکنی را به دلایل اخلاقی کنار می‌گذارند و مثلاً مدیران می‌گویند ما به لحاظ رفتاری به هیچ عنوان با اصغر طالب نسب نمی‌توانیم کنار بیایم! ولی متاسفانه درباره وریا غفوری حرفی زده نمی‌شود. اینقدر سکوت ادامه دار شده که گاهی برخی در این باره شیطنت هم می‌کنند و می‌خواهند مسائلی را به وریا غفوری نسبت بدهند. این یکی از مشکلات بزرگ امروز استقلال است که باشگاه سخنگو ندارد. کسی نیست که حرف بزند و با مردم شفاف باشد.

آینده این تیم در فصل جدید را چطور پیش بینی میکنید؟

به هیچ عنوان در شرایط فعلی آینده روشنی برای استقلال نمیبینم. چند دلیل هم دارم. اولاً مربی جدیدی که آمده هنوز به تیمش مسلط نیست. دوم اینکه مدیرعامل دائم به فکر رفتن از این تیم است. سوم بزرگترهایی که از تیم کنار گذاشته میشوند و کار نابلدهایی که به این تیم می‌آیند و بعد هم یکسری جوان بلاتکلیف در این تیم مانده اند که اگر قطعه‌های این پازل جدا از هم را کنار یکدیگر قرار دهید و در آن شرایط اگر تیم قهرمان شود واقعاً باید گفت که قیامت شده است.

1470