یادداشت ویژه/ ۱۰ سوال از مدیرعامل استقلال؛ با عرض معذرت!

یادداشت ویژه/ ۱۰ سوال از مدیرعامل استقلال؛ با عرض معذرت!

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از یک سکوت محض عذاب‌آور مدیران استقلال، ناگهان فرشید سمیعی، محمد مومنی و پرویز مظلومی در یک کورس عجیب، تلاش کردند گوی سبقت را در مصاحبه کردن از هم بربایند.

به گزارش فوتبالی، یک 24 ساعت عجیب با حضور آنها در تلویزیون و رادیو و انواع مصاحبه‌ها در رسانه‌ها گذشت ولی هرگز پاسخی به انبوه سوالات هواداران داده نشد. این 10 پرسش احتمالا مهمترین خواسته‌های فعلی هواداران استقلال است که از مدیرعامل محترم باشگاه پرسیده می‌شود تا شاید جوابی برای‌شان پیدا شود.

1- چرا هنوز استقلال هیچ بازیکنی به جز سجاد شهباززاده در فصل نقل و انتقالات جذب نکرده است؟ چنین واکنش منفعلانه‌ای در تاریخ باشگاه در لیگ برتر، بی‌سابقه بوده است. صرفا مشتی اسامی ریز و درشت به مدافع عنوان قهرمانی لینک شده ولی هنوز خبری نیست.

2- چرا پروسه انتخاب سرمربی اینقدر طولانی شد؟ استقلال 3 هفته بعد از پایان لیگ، از سرمربی جدیدش رونمایی کرد. درحالیکه شب قبل از بازی با مس رفسنجان، پیشنهاد رسمی تیم اماراتی به مجیدی، علنی شد. درحقیقت بیشتر از یک ماه، انتخاب نفر اول کادر فنی زمان برد. آیا استقلال هیچ پلن مشخصی نداشت؟

3- چرا مجیدی رفت؟ چرا او با بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای رفت؟ در همان روزهای ابتدایی حضور آجورلو روی صندلی مدیرعاملی استقلال، او تصمیم گرفت قرارداد مجیدی را برای 3 فصل تمدید کند. اما ضمانت اجرای قرارداد منعقد شده، صفر بود و بعدها گفته شد که قرارداد سه ساله ای در کار نبوده است. مجیدی شب قهرمانی استقلال، ایران را ترک کرد و به راحتی روی نیمکت تیم جدیدش نشست. استقلال هیچ پولی بابت رضایتنامه از او نگرفت درحالیکه طبق اعلام صریح، قرارداد او تقریبا همان مبلغ قرارداد گل‌محمدی بود. آیا قرارداد 3ساله صرفا یک مانور رسانه‌ای بود؟

4- چرا با هیچکدام از بازیکنان استقلال که قراردادشان تا پایان لیگ 21 اعتبار داشت، مذاکره‌ای جهت تمدید نشد؟ این یک علامت سوال بزرگ است. قطعا بازیکنان تیمی که قهرمان شده آنهم با مختصات تاریخی فتح جام استقلال بدون شکست، پیشنهادهای خوب و شگفت‌انگیز دریافت می‌کنند ولی در طول فصل و در یک ماه سپری شده از قهرمانی، هیچ بازیکنی به باشگاه دعوت نشده تا برای باقی ماندن در جمع آبی‌ها، با او مذاکره‌ای صورت گیرد.

5- چرا هیچگونه بیلان کاری از فصلی که گذشت، ارایه نشد؟ آجورلو روی رسانه‌ای کردن و شفافیت از همان روز ابتدای حضورش، تاکید داشت ولی هنوز گزارشی به هواداران پس از قهرمانی ارایه نشده و هیچکس نمی‌داند در این یک ماه اخیر بر باشگاه چه گذشته و اصولا چیزی گذشته است یا خیر؟ آجورلو حتی شایعات فراوان درخصوص خیزش برای حضور در فدراسیون فوتبال را هم تکذیب یا تایید نمی‌کند.

6- چرا مدیرعامل استقلال رویه سکوت در پیش گرفته است؟ آجورلو درحالی حرف نمی‌زند که اولا هواداران به شدت نیاز به شنیدن اظهارنظرش دارند و ثانیا او درباره اسپانسرهای استقلال، خوب حرف می‌زند. حتی در کنفرانس خبری روز انعقاد قرارداد با ساپینتو هم مدیرعامل آبی‌ها وعده حرف زدن داد ولی حرفی نزد. همین است که رویه عوض شده: قبلا گفته می شد آجورلو در سکوت کارش را می‌کند ولی حالا گفته می‌شود آجورلو، حرفی ندارد که بزند.

7- کارگزار 500 میلیاردی استقلال کجاست و چه شد؟ بعید است تیمی با تزریق 500 میلیارد تومان پول در یک فصل، چنین اوضاعی داشته باشد و نتواند از پس پرداخت قرارداد، پاداش، تمدید و جذب بربیاید و سعید صادقی را دو دوستی تقدیم پرسپولیس کند. علاوه بر این، هنوز با سازمان لیگ هم بابت تبلیغات محیطی تسویه‌ای انجام نشده. آیا کارگزار 500 میلیاردی هم همان قصه قرارداد 3ساله مجیدی است؟

8- چرا استقلال هنوز به بازیکنان و کادر فنی‌اش، بدهکار است؟ یک ماه از پایان لیگ برتر گذشته و استقلال هنوز اولا با هیچ بازیکن و مربی‌ای تسویه حساب نکرده (تقریبا 20 درصد به همگی، بدهکار است) و ثانیا پاداش قهرمانی هم به حساب کسی واریز نشده است. با همین متر و معیار است که بابت پین و احتمالا یامگا، اخطار 10 روزه پرداخت مطالبات صادر شده است. استقلال در این سالهای اخیر بابت این اخطارها، کم به دردسر نیفتاده است.

9- تکلیف تیم رسانه‌ای باشگاه چه شد؟ چه کسی درخصوص مطالب خروجی روی سایت و اینستاگرام و تلگرام و توییتر باشگاه، تصمیم می‌گیرد که هوادارانِ منتظر، فقط یک خبر خوب را با تبلیغ آب معدنی سورپرایز می‌کند؟ تیم رسانه‌ای استقلال و مدیرعامل باشگاه چه کسانی هستند که تصمیم می‌گیرند هواداران خسته را به جای خبر خوب، مهمان آب معدنی خنک کنند؟

10- سنگ‌های بزرگ همیشه نشانه نزدن بوده‌اند و آیا سنگ‌های بزرگ فعلی هم چنین قصه‌ای دارند؟ استقلال با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است که باید برای آنها راه حل داشته باشد مثل جذب بازیکن، تمدید با بازیکنان، انتخاب دستیار، پرداخت پاداش قهرمانی و غیره. آقای آجورلو، اینها اولویت استقلال هستند یا تاسیس تلویزیون ماهواره ای و ساختن ورزشگاه اختصاصی و ...؟

یادداشت از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی