گزارش فنی/ تعویض‌های کلیدی برای قهرمانی استقلال؛ به سبک مجیدی

گزارش فنی/ تعویض‌های کلیدی برای قهرمانی استقلال؛ به سبک مجیدی

پایگاه خبری فوتبالی- ژوکر طلایی، مردی است که از روی نیمکت بلند می‌شود، به زمین می‌آید و سرنوشت را تغییر می‌دهد. 

به گزارش فوتبالی، هر تیمی برای رسیدن به جام و قهرمانی، نیاز به رقم خوردن چنین اتفاقی در چند بازی دارد. استقلال و مجیدی در این زمینه هم جزو بالانشین‌های فصل بودند و توانستند با چند تعویض خوب، روند بازی و امتیازگیری را عوض کنند. جالب اینکه منتقدان مجیدی و آنهایی که از قهرمانی استقلال ناراحت شدند، تعویض‌های سرمربی را راه حلی برای ترمیم اشتباه او در ترکیب ابتدایی لقب داده‌اند. 

بخشی از این تعویض‌ها با وجو گلزنی یا پاس گل دادن بازیکن تعویضی، تغییری در روند امتیازگیری استقلال نداشت ولی برخی دیگر، آبی‌ها را از مساوی به برد یا از باخت به مساوی رساند. این 2+6 گل مهم و کلیدی با تعویض‌های مجیدی رقم خورده و جالب اینکه زننده 1+2تایش یعنی تقریبا یک سوم‌شان، مطهری است.

* بدون تاثیرها

هفته 2: استقلال با یک گل از ذوب‌آهن در اصفهان جلوست و زیر فشار میزبان قرار دارد که می‌خواهد هر طور شده، گل مساوی را بزند. امیرعلی صادقی جوان در دقیقه 83 وارد زمین می‌شود و دقیقه 5+90 پاس گل دوم را به یامگا می‌دهد که تیر خلاصی است به پیکره تیم تارتار.

هفته 9: استقلال با یک گل از پیکان در زمین این تیم جلوست. ارسلان مطهری دقیقه 63 وارد زمین می‌شود و دقیقه 85، گل سوم و آخر تیمش را روی پاس زبیر نیک‌نفس وارد دروازه میزبان می‌کند.

* تاثیرگذارها

هفته 3: استقلال در خانه برابر تراکتور قرار گرفته و بازی بدون رد و بدل شدن گل در جریان است. ارسلان مطهری بین دو نیمه وارد زمین می‌شود و دقیقه 54 یعنی کمتر از 10 دقیقه بعد از ورودش، گل 3 امتیازی بازی را می‌زند.

هفته 14: استقلال در خانه‌اش 2 یک از مس جلوست. مجیدی بعد از چند هفته تصمیم به استفاده از امین قاسمی‌نژاد می‌گیرد. شماره 10 دقیقه 84 وارد زمین می‌شود و 3 دقیقه بعد، گل سوم تیمش را می‌زند. گلی که ارزشش وقتی مشخص شد که تیم مجیدی گل دوم را خورد.

هفته 16: استقلال که نیمه اول را با برد به رختکن رفته در همان ابتدای نیمه دوم، گل مساوی را از هوادار خورد. مجیدی دقیقه 62 تصمیم می‌گیرد مطهری را وارد زمین کند و همین بازیکن است که دقیقه 84 گل دوم و 3 امتیازی آبی‌ها را می‌زند.

هفته 18: تساوی بدون گل در جریان بازی برابر تراکتور در تبریز. مطهری دقیقه 66 وارد زمین می‌شود و دقیقا وقتی حواس همه به اوست که گل نزند، دقیقه 70 پاس تک گل بازی را به حسین‌زاده می‌دهد.

هفته 23: این شاید خامه روی کیک تعویض‌های طلایی مجیدی باشد. استقلال با یک گل در دربی برگشت عقب است. صالح حردانی دقیقه 65 و رودی ژستد دقیقه 79 وارد زمین می‌شوند. دقیقه 81، گل مساوی استقلال با پاس اولی و ضربه سر دومی به ثمر می‌رسد. حردانی البته یک تکل درخشان در یک سوم دفاعی هم روی توپ ترابی می‌رود تا اختلاف به 2 گل نرسد.

هفته 26: بازی‌ای که قرار بود آسان باشد، خیلی سخت می‌شود. استقلال جلوی چشم تماشاگرانش طبق معمول مساوی کرده است. مجیدی دقیقه 75، آرمان رمضانی را وارد زمین می‌کند درحالیکه 4 دقیقه قبل‌تر، رای به حضور جلالی و حسین‌زاده هم داده بود. دقیقه 88 دروازه شهرخودرو با ضربه رمضانی روی ارسال جلالی و اثر حسین‌زاده در بین این فعل و انفعال، باز می‌شود؛ یک گل 3 امتیازی.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی