گزارش‌روز؛ آشنایی با خرید جدید بایرن‌مونیخ از آژاکس که مدنظر بارسلونا هم بود

گزارش‌روز؛ آشنایی با خرید جدید بایرن‌مونیخ از آژاکس که مدنظر بارسلونا هم بود

پایگاه خبری فوتبالی - بایرن مونیخ خریدی دیگری از آژاکس به نام رایان گراونبرخ، هافبک بیست ساله هلندی را رسمی کرد.

به گزارش فوتبالی، رایان گراونبرخ، هافبک هلندی جدید بایرن مونیخ محصول جوانان آژاکس آمستردام می‌باشد و او با دوره اوج پل پوگبا مقایسه می‌شود.

رایان گراونبرخ

سن: 20

باشگاه: بایرن مونیخ

پست: هافبک میانی

کشور: هلند (10 بازی ملی/ یک گل)

آمارهای کلیدی:

رایان گراونبرخ پس از پیوستن به آکادمی آژاکس در سن هشت سالگی در نخستین بازی خود در دور افتتاحیه جام هلند فصل 2018/19 گلزنی کرد. او هشت سال بعد در فصل 2020/21 در آژاکس به یک بازیکن بزرگ در صحنه تیم اصلی تبدیل شد. این هافبک/مدافع هلندی در اولین فصل کامل خود با آژاکس یک دابل داخلی را به دست آورد و بخشی جدایی‌ناپذیر از تیمی بود که در صدر گروه لیگ قهرمانان اروپا بالاتر از اسپورتینگ لیسبون، بروسیا دورتموند و بشیکتاش با کسب حداکثر امتیاز قرار گرفت.

در مجموع، گراونبرخ یکصد و سه بار در تمامی رقابت‌ها برای باشگاه دوران نوجوانی خود به میدان رفت و دوازده گل و سیزده پاس گل به ثبت رساند. او در میان پنج بازیکن برتر آژاکس بود که بیشترین خطا را داشت. این بازیکن در تمامی رده‌های سنی تیم ملی هلند بازی کرده است و در سال 2018 قهرمان یورو زیر هفده سال با هلند شد. او اولین بازی ملی خود را برابر مونته نگرو تجربه کرد و تاکنون 10 بازی نیز به نام خود ثبت کرد. گراونبرخ نخستین گل ملی خود را برابر گرجستان (3:0) در دیداری دوستانه به ثمر رساند.

کمی شبیه به پل پوگبا بازی می‌کند:

گراونبرخ از سوی مربی سابق او در جوانان آژاکس با هافبک فرانسوی پوگبا، مقایسه می‌شد. از لحاظ فیزیکی، فرانک رایکارد را می‌بینم زیرا او قد بلند و بسیار قوی است. اما از نظر فنی، می‌توانم بگویم که او نسخه بهتری از پل پوگبا در بهترین روزهایش در یوونتوس است. او مانند پوگبا بسیار مسلط است و این چیزی است که من در رایان می‌بینم.

آیا می‌دانستید؟

گراونبرخ از خانواده‌ای فوتبالی است. پدر و مادر او فوتبال آماتور بازی می‌کردند. برادر بزرگتر او دنزل گراونبرخ در حال حاضر تجارت خود را در دسته دوم هلند با De Graafschap بازی می‌کند.

9404