امیرآبادی: امیدوارم مربی استقلال ایرانی باشد/ بازیکن خارجی یعنی جانواریو

امیرآبادی: امیدوارم مربی استقلال ایرانی باشد/ بازیکن خارجی یعنی جانواریو

پایگاه خبری فوتبالی- کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: لژیونر باید یک سر و گردن بالاتر باشد مانند جانواریو یا ادینیو، نه یکسری بازیکن که دلال‌ها به باشگاه‌ها قالب می‌کنند.                                    

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، مهدی امیرآبادی در خصوص مساله انتخاب سرمربی جدید برای استقلال پس از قهرمانی در لیگ بیست و یکم، اظهار داشت: بابت این قهرمانی به هواداران تبریک می‌گویم و خوشحالم که این اتفاق بعد از چند سال باعث خوشحالی آن‌ها شد.

کاپیتان اسبق استقلال گفت: استقلال یک تیم ریشه دار و مردمی است. نام‌ها می‌آیند و می روند اما این نام استقلال است که می‌ماند. باید هرچه سریع‌تر تکلیف سرمربی تیم مشخص شود تا از یارگیری، بدنسازی و سایر مسائل شروع فصل جدید عقب نمانیم. نباید زمان را از دست داد که وقتی به شروع فصل رسیدیم نگران آماده شدن تیم باشیم و افسوس بخوریم که چرا فلانی جذب نشد و... ضمن اینکه الان فوتبالیست و بازیکنی که به اصطلاح کار را برای یک تیم بزرگ در بیاورد،کم شده و به همین خاطر باید سریع‌تر تکلیف سرمربی مشخص شود تا از برنامه‌ها عقب نیفتند.

وی در مورد اینکه مسئولان باشگاه اقداماتی را برای انتخاب مربی خارجی انجام داده‌اند و در این بین نام استراماچونی و لچسکو پررنگ‌تر از سایرین است، عنوان کرد: برخلاف میل باطنی خیلی‌‌ها، علاقه‌ای به مربی خارجی ندارم. دوست دارم گزینه داخلی باشد. کاری هم به جریانات و فضای مجازی ندارم ولی در کل هرکسی را می‌آورند، دوست دارم تیم استقلال موفق باشد تا هواداران خوشحال باشند. به جز این هیچ چیز دیگری برایم اهمیت ندارد.

امیرآبادی در خصوص لزوم تقویت تیم برای فصل جدید مسابقات، گفت: درست است که قهرمانی سخت به دست می‌آید اما نگه داشتن قهرمانی سخت‌تر است چون همه انتظار دارند. شما ببینید تیم رقیب چند سال قهرمان شد، امسال نایب قهرمان شد و همه ناراحت هستند که چرا این اتفاق افتاده، الان توقعات از استقلال بالا رفته است. هواداران به چیزی جز قهرمانی راضی نمی‌شوند و دوست دارند حتی تیمشان به سمت کسب ستاره سوم در آسیا برود.

وی افزود: این اتفاق هم با تقویت تیم شدنی است. خداراشکر مصطفی آجورلو مدیریت خوبی دارد. پیگیری این مسائل و پشتیبانی بر عهده باشگاه است. باید بازیکن خارجی خوب بیاوریم اما لژیونر باید یک سروگردن از بازیکن ایرانی بالاتر باشد و خودش را نشان بدهد. دوران ما جانواریو بود یا ادینیو در تراکتور، لژیونر باید اینطور باشد. نه اینکه دلال‌ها یک سری بازیکن را به باشگاه غالب کنند و بعد هم پرونده سازی شود. شکایت کنند، پنجره بسته شود و جریمه به دلار بدهیم. آن هم با این نرخ دلار. بازیکن خارجی باید با ارزش باشد و به تیم کمک کند.

9719