معضلی به نام بلیت فروشی در لیگ برتر ایران

معضلی به نام بلیت فروشی در لیگ برتر ایران

پایگاه خبری فوتبالی- تعداد زیادی از هواداران استقلال با مشکل در خرید بلیت دیدار تیم محبوبشان برابر نفت مسجدسلیمان روبرو شده‌اند.

به گزارش فوتبالی وبه نقل از ورزش سه، پس از رایزنی های متعددی که از سوی مدیران باشگاه استقلال صورت گرفت، مجوز فروش 63 هزار قطعه بلیت برای دیدار آبی پوشان برابر نفت مسجدسلیمان صادر شد تا این تیم بتواند با حضور حداکثری هوادارانش جشن قهرمانی در لیگ بیست و یکم را برپا کند.

استقلالی ها که پس از چند سال توانستند عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کنند، بی صبرانه در انتظار حضور در استادیوم آزادی و تماشای بالای سر بردن جام قهرمانی به دست وریا غفوری هستند اما در این راه با همان مشکل اختلال در سامانه بلیت فروشی مواجه شده اند.

اعلام خبر فروش بلیت دیدار فردا با ظرفیت 63 هزار نفری، منجر به خوشحالی هواداران استقلال گردید چرا که صبح روز گذشته اخباری مبنی بر ظرفیت 30 درصدی استادیوم آزادی معادل با 25 هزار نفر در رسانه ها منتشر شده بود که پس از ساعاتی این خبر تکذیب گردید تا آبی ها با حضور پرتعداد هواداران خود جشن قهرمانی را برگزار کنند.


اما مشکلی که همیشه گریبانگیر هواداران فوتبال بوده، معضل اختلال در سامانه فروش بلیت بازی های لیگ برتر است. وب سایتی که چند سالی است توسط سازمان لیگ برای بلیت فروشی در نظر گرفته شده، با شیوع ویروس کرونا به خوابی زمستانی  فرو رفت تا در نهایت سال قبل و در بازی استقلال و نساجی که مجوز حضور چند درصدی هواداران صادر شد، مجددا آغاز به کار کرد.

اما این سامانه باز هم نتوانست پاسخگوی علاقه‌مندان به تماشای بازی دو تیم باشد و با قطعی های مکرر، موجب آزردگی خاطر هوادارانی شد که قصد خرید بلیت داشتند. این مشکل پس از باز شدن استادیوم ها به روی تماشاگران همچنان ادامه داشت و از روز گذشته دوباره با قطعی های مکرر منجر به عصبانیت هواداران شده است.


به طور مثال شب گذشته و در مقطعی براساس اعلام خود سامانه بلیت فروشی، بیش از 200 هزار نفر کاربر آنلاین با مراجعه به این وب سایت، قصد خرید بلیت را داشتند که مکررا با پیام هایی مبنی بر از دسترس خارج شدن سامانه روبرو می شدند.

بسیاری از هواداران استقلال نیز با ارسال پیام های متعددی، از کسر شدن میزان مبلغ بلیت از حساب هایشان و عدم صدور بلیت خبر داده و عده زیادی نیز از خرید بلیت و بازگشت وجه پرداخت شده خبر دادند.

علاوه بر این، اکنون در سامانه مذکور، بلیت فروشی دیدار پرسپولیس و شهر خودرو نیز در جریان است و با این حجم از شلوغی وب سایت و مراجعه افراد متعدد، هواداران سرخپوشان نیز قادر به خرید بلیت دیدار امروز تیمشان نیستند.

با این حال و با وجود اختلال گسترده در این سامانه، تا پیش از ساعت 11 امروز بیش از 26 هزار قطعه بلیت برای دیدار استقلال و نفت مسجدسلیمان به فروش رفته و 37 هزار بلیت دیگر باقی مانده است که با این روند و سرعت در فروش بلیت ها، به طور قطع ورزشگاه آزادی با حضور حداکثری هواداران استقلال، شاهد برگزاری جشن قهرمانی این تیم خواهد بود.

به عنوان کلام آخر اینکه سازمان لیگ باید از اکنون به فکر ارتقای زیرساخت های وب سایت بلیت فروشی باشد تا در لیگ بیست و دوم، هواداران فوتبال شاهد این حجم از اختلالات عجیب و اعصاب خرد کن در سامانه مذکور نباشند.

7777