سوال روز؛ کانادا به ایران غرامت می‌دهد؟

سوال روز؛ کانادا به ایران غرامت می‌دهد؟

پایگاه خبری فوتبالی- با لغو بازی دوستانه تیم ملی مقابل کانادا، این سوال مطرح شده که آیا فدراسیون فوتبال کانادا باید به همتای ایرانی‌اش غرامتی پرداخت کند؟

به گزارش فوتبالی، معاون وزیر ورزش اولین نفری بود که بعد از لغو یکطرفه بازی دوستانه تیم ملی مقابل کانادا توسط فدراسیون فوتبال این کشور، بحث غرامت را مطرح کشید و مدعی شد که   فدراسیون فوتبال ایران طبق قرارداد درخواست غرامت 10 میلیون دلاری لغو یک طرفه بازی را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

سینا کلهر در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده که روایت‌های متفاوتی درباره بحث غرامت کانادا به ایران وجود دارد. پاینده سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرده که طبق استعلامی که او گرفته، بند فسخ در قرارداد بین فدراسیون فوتبال دو کشور وجود دارد منتهی فعلا به دلیل بند محرمانگی قرارداد، امکان انتشار این قرارداد ندارد.

از طرف دیگر، فغان‌پور مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال، در گفت و گو با برنامه ورزشگاه رقم دیگری را به عنوان پولی که فدراسیون فوتبال کانادا باید به همتای ایرانی‌اش پرداخت کند، مطرح کرده و گفته است: در قرارداد، خسارت دیده شده اما مبلغی دیده نشده است. قرار بود کانادا برای این بازی 400 هزار دلار به ما پرداخت کند و کمترین حدش این است که همین مبلغ را به ما به عنوان خسارت بدهد. شاید هم با هزینه رفت و آمد، این مبلغ به 600 هزار دلار برسد.

نکته مهم اینکه خبرگزاری فارس، مصاحبه‌ای از قول رئیس فدراسیون فوتبال کانادا منتشر کرده که بر اساس آن، هیچ پولی به ایران پرداخت نشده است.

البته معلوم نیست اظهارنظر رئیس فدراسیون فوتبال کانادا درباره پولی است که پیش از برگزاری بازی دو تیم، باید به حساب فدراسیون فوتبال ایران واریز می‌کرده یا مربوط به غرامت احتمالی کانادا به ایران است.

برخی هم معتقدند که اصلا در قرارداد، غرامت پیش‌بینی نشده و کانادا می‌تواند به فدراسیون فوتبال هیچ رقمی پرداخت نکند.

1984